logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowości Mutoh na targach Fespa 2019

  PR 14.06.2019, przeczytano 772 razy
ilustracjastrzałka

Mutoh, jak co roku pokazuje moc nowości z zakresu druku wielkoformatowego i nie rzadko są to naprawdę mocne technologie, wyprzedające konkurencję co najmniej o krok. Nie inaczej było w tym roku w Monachium.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosci-mutoh-na-targach-fespa-2019,382890,artykul.html

Japoński producent od lat słynie z wyznaczania trendów w branży druku cyfrowego. W Monachium, na tegorocznej Fespie, Mutoh zaprezentował przekrój swojego wielkoformatowego portfolio, w tym 2 bardzo ciekawe nowości.

Prawdziwy flatbed

Mutoh PerformanceJet 2508UF to pierwszy, wielkoformatowy flatbed LED-UV o wymiarach 1250 x 2540 mm z ruchomą bramą karetki.

Drukarka łączy w sobie zestaw zaawansowanych funkcji, które maksymalizują wydajność: 4 wysokowydajne głowice drukujące w technologii „grayscale” (zmienna kropla atramentu), nośniki o grubości do 10 cm i maksymalnej gramaturze 50 kg/m², wielostrefowy stół z podsysem (o różnych rozmiarach stref), system pinów pozycjonujących, a także możliwość rozbudowy do 6 głowic drukujących, dzięki czemu wydajność drukarki wzrośnie wraz z potrzebami.

Dzięki zastosowanej technologii UV-LED, Mutoh PerformanceJet 2508UF jest idealnym wyborem, pozwalającym zwiększyć wydajność i zaoferować dostęp wysokomarżowych zleceń z użyciem koloru białego. Jest polecana drukarzom poszukujących wysokiej jakości, precyzji, wartości dodanej, możliwości realizacji specjalnych wydruków, produktywności i pozytywnego wpływu na środowisko.

Coś więcej niż LED-UV

ValueJet 1627MH to najnowsza drukarka firmy MUTOH, którą wyróżnia unikalny typ atramentu i sposób jego utrwalania. Jej zdumiewające możliwości potwierdziła organizacja EDP przyznając podczas targów FESPA 2019 tytuł „Najlepszego urządzenia szerokiego zastosowania”.

EDP to najbardziej prestiżowa i cenna nagroda techniczna dla branży druku cyfrowego w Europie, przyznawaną przez European Digital Press Association (EDP).

Nagrodzony Mutoh ValueJet 1627MH jest 64-calową (1625 mm) hybrydową (rolowo-stołową) drukarką wielkoformatową, wyposażoną w system suszenia gorącym powietrzem na całej szerokości roboczej (tzw. nożem powietrznym – ang. air knife). Dzięki temu i nowym atramentom, wydruki są suche już, kiedy „wychodzą” z drukarki.

Innowacyjne atramenty MP-31 na bazie żywicy, umożliwiają bezpośrednie drukowanie na sztywnych i elastycznych podłożach.  Mutoh ValueJet 1627MH wyposażony jest w atramenty w kolorach CMYK oraz białym.

Symbol „MP” w nazwie atramentów oznacza "Multi-Purpose" (tłum. różne przeznaczenie), co odnosi się do unikalnych możliwości tych atramentów i ich wyjątkowej wszechstronności. Farby umożliwiają bezpośrednie drukowanie na białych, przezroczystych i kolorowych podłożach, w tym na płycie piankowej, tekturze, panelach aluminiowych a nawet na arkuszach akrylowych i sztywnych arkuszach do termoformowania (PCV, PS, PP, APET, PLA). Możliwe jest także drukowanie na białych, kolorowych i przezroczystych podłożach z roli, w tym także na nośnikach wrażliwe na ciepło, foliach termokurczliwych, i materiałach PVC-free nadających się do recyklingu. Farby Mutoh serii MP-31 odznaczają się odpornością na światło UV do 2 lat na zewnątrz bez laminowania. Wszystkie atramenty są pakowane po 500 ml. Warto wspomnieć, że kolor biały jest stale recyrkulowany.

Atramenty MP-31 są również niezwykle rozciągliwe i kurczliwe, dzięki czemu nadają się do zastosowań o dużej rozciągliwości, takich jak aplikacje samochodowe, a także do aplikacji termoformowalnych. Inną wyjątkową cechą atramentów MP-31 jest zachowanie naturalnej tekstury i wyglądu podłoży, w tym na przykład matowego lub błyszczącego wyglądu np. skóry.

Dzięki wyżej opisanym możliwościom, możemy drukować wielowarstwowo, czyli:

  • tylko CMYK
  • BIAŁY poddruk + CMYK
  • CMYK + nadruk (np. na mediach przezroczystych oglądach „od tyłu”)
  • CMYK + biały + CMYK (np. na mediach przezroczystych oglądanych z obu stron)
  • tylko BIAŁY (np. na gotowych przedmiotach posiadających już jakiś kolor lub wzór)

Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w wysokiej jakości piezoelektryczną głowicę drukującą typu "drop-on-demand" umożliwiającą drukowanie w rozdzielczości do 720 x 1440 dpi, dzięki czemu nadaje się do najwyższej jakości wydruków oglądanych w bliskich odległościach.

Głowice generują zmienną wielkość kropli atramentu od 4 do 21.3 pikolitra. Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

VJ-1627MH w konfiguracji CMYK pozwala na druk z prędkością do 12 m² na godzinę przy rozdzielczości 720 x 720 dpi.

Mutoh zoptymalizował także wygodę użytkownika, poprawiając interfejs użytkownika, wdrażając półautomatyczne cykle czyszczenia oraz automatyczny pomiar wysokości nośnika. Udoskonalono również regularne funkcje konserwacji. Maszyna jest wyposażona w lewą i prawą pokrywę konserwacyjną. Operator może ponadto np. sam wymienić wycieraczkę do czyszczenia głowicy drukującej.

W przypadku druku na materiałach sztywnych, ploter może być wyposażony w regulowane, modułowe stoły. Jeżeli nie są wykorzystywane, można je złożyć, tak aby zajmowały mniej miejsca w pracowni.

Mutoh ValueJet 1627MH obsługuje sztywne podłoża o grubości maksymalnie do 16 mm i wadze maksymalnie do 15 kg. Opcjonalny system wyrównania nośnika może być zamontowany w celu łatwego wyrównania materiału z przodu, co umożliwia doskonałe dwustronne drukowanie.

W przypadku druku z roli VJ-1627MH może być wyposażony w automatyczny system o udźwigu do 30 kg, do zwijania gotowych wydruków. Przełączanie pomiędzy konfiguracją sztywną i rolową jest szybkie i proste dla operatora.

Nowe urządzenie znajdzie zastosowanie w drukarniach wielkoformatowych i agencjach reklamowych przy produkcji zarówno wewnętrznych, jak i długotrwałych wydruków zewnętrznych. Znajdzie również zastosowanie przy produkcji krótkoterminowej prototypów opakowań lub niestandardowych etykiet, a także w niskonakładowej grafice termoformowanej i tworzeniu prototypów.

Mutoh ValueJet serii MH można również wykorzystać do zadań specjalnych, czyli zadruku materiałów których w technologii eko-solwentowej nie można zadrukować. Stanowi więc on alternatywę dla rozwiązań LED-UV.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764