logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowości na Facebooku i Twitterze

  PR 22.11.2016, przeczytano 773 razy
ilustracjastrzałka

Co tydzień media społecznościowe ogłaszają nowe aktualizacje. Tym razem  Twitter zablokuje obraźliwe treści i wprowadzi QR kody. Z kolei Facebook wprowadzi analityczne narzędzie dla botów oraz publiczne pokoje na Messengerze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosci-na-facebooku-i-twitterze,30602,artykul.html

Obraźliwe tweety

O automatycznej blokadzie tweetów i wiadomości naruszających dobra osobiste słyszeliśmy już na początku listopada. Wówczas była to jeszcze nieoficjalna informacja. Do tej pory użytkownicy Twittera mieli możliwość „wyciszyć” konta, których tweety miały być dla nich niewidoczne. Obecnie serwis społecznościowy rozszerza funkcję „mute”, która ma działać tam, gdzie jest najbardziej pożądana – czyli w powiadomieniach. Użytkownicy będą mieli możliwość zdefiniowania słów kluczowych, fraz, hashtagów, nazw użytkowników, emotikonek itp. , które będą blokowane i nie będą wyświetlane w powiadomieniach. Wyciszać będzie można również całe konwersacje. Twitter potwierdza, iż zmiana ta ma obecnie priorytetowe znaczenie i zostanie wprowadzona wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych dni. Szczegóły dotyczące nowej funkcji można znaleźć na stronie Centrum Pomocy Twittera.


Twitter wprowadza QR kody

Snapchat ma swoje snapkody, Facebookowy Messenger również, a teraz Twitter wprowadza kody QR. Mają one ułatwić dodawanie znajomych. Z możliwościami wyszukiwania osób, jakie daje przecież Twitter, funkcja ta nie wydaje się niezbędna. Niemniej jednak, może spotkać się z zainteresowaniem użytkowników. Na razie została udostępniona wybranym.


W jaki sposób ją ustawić?

Wystarczy być zalogowanym na swoim koncie na Twitterze, wejść na swój profil, a następnie kliknąć ikonę ustawień (koło zębate). W otwartym menu powinna być dostępna opcja „QR Code” (dla użytkowników, którym ta funkcja została włączona). Wykonany kod QR można zachować jako zdjęcie, wysłać w tweecie (jako zdjęcie), bądź też udostępnić jako link. Kreator kodów QR ma również jego czytnik, umożliwiający skanowanie kodów innych użytkowników Twittera. Nie ma zatem konieczności robienia zdjęcia kodu – wystarczy go zeskanować.

Facebook i narzędzie analityczne dla botów

Analityka aplikacji dostępna jest w ramach Facebook Analytics. Umożliwia przeglądanie raportów dotyczących wiadomości wysłanych i odebranych, jak również użytkowników, którzy zablokowali lub odblokowali naszą aplikację. Narzędzie analityczne udostępnia również dane demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, kraj, język, zainteresowania) osób angażujących się w interakcje z botami, co pozwoli chociażby na dokładniejsze targetowanie reklam wyświetlanych w Messengerze. Nowe narzędzie analityczne umożliwi określenie, jaka część osób angażująca się w rozmowę z botami dokonuje zakupu, przechodzi na stronę zewnętrzną itp. Analityka ma przede wszystkim pomóc zrozumieć ścieżkę zakupową użytkowników.


Funkcja „Public Rooms” w Messengerze

Aplikacja Rooms była prezentowana przez Zuckerberga już w 2014 r. Pozwalała ona użytkownikom prowadzić rozmowy w publicznych pokojach. Po około roku została usunięta. Teraz funkcja „Public Rooms” dostaje nowe życie i ma być ponownie wdrożona do Messengera.

Obecnie użytkownicy Messengera mają możliwość tworzyć Grupy, niemniej jednak w ich obrębie można prowadzić jedynie rozmowy prywatne. Pokoje natomiast mają umożliwić rozmowy publiczne w ramach określonego zagadnienia tematycznego. Użytkownicy będą mogli tworzyć je samodzielnie i zapraszać do nich inne osoby. Każda zainteresowana osoba będzie miła możliwość udziału w prowadzonej dyskusji, która wyglądem przypominać będzie rozmowy grupowe w Messengerze. Nie wiadomo, czy pokoje zostaną wprowadzone do Messengera. Na razie funkcja jest testowana wśród użytkowników z Kanady i Australii i to zapewne od ich oceny będzie zależał jej dalszy los.

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764