logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowości na Sonar.wyborcza.pl

  PR 19.10.2017, przeczytano 708 razy

Sonar to nie tylko dane, to też nowe rodzaje interakcji z czytelnikiem. Redakcja nowego serwisu Wyborcza.pl, to nie tylko dziennikarze, ale też analitycy danych, projektanci i programiści. Razem pracują nad tym, żeby skłonić czytelnika do dialogu z ich treściami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowosci-na-sonar.wyborcza.pl,34174,artykul.html

Przykładem może być czwartkowy materiał Sonar.Wyborcza.pl o kondycji telewizji publicznej. Użytkownik nie tylko czyta tekst i ogląda wykresy - może też sprawdzić swoją wiedzę i dorysować krzywe, a Sonar pokaże mu, na ile jego wyobrażenia pokrywają się ze stanem faktycznym.

- Bardzo staraliśmy, żeby czytelnik dobrze się bawił. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że nie każdy interesuje się wynikami stacji telewizyjnych i cenami reklam, dlatego najpierw pokazaliśmy odbiorcy szerszy kontekst i dane dotyczące konkurentów, a dopiero potem zaproponowaliśmy narysowanie krzywych dla TVP - mówi Vadim Makarenko, wydawca serwisów Sonar.Wyborcza.pl i BIQdata. - Liczyliśmy na to, że uda nam się znieść barierę między odbiorcą i danymi, które zwykle wywołują niepewność i obawy o brak zrozumienia.

Nowa forma, nazywana przez zespół Sonaru "Samorysem", zwiększa zaangażowanie i czas spędzony na stronie. Dlatego zespół Sonar.Wyborcza.pl zamierza aktywnie wykorzystywać ją w przyszłości.

Innym narzędziem przygotowany w zespole Sonar.Wyborcza.pl jest Flower pozwalający dziennikarzom tworzyć wykresy blokowe (tzw. flowcharty). Był wykorzystywany już wielokrotnie, ale dopiero teraz został wykorzystany w aktualnej i ważnej tematyce - w środę pozwolił czytelnikom sprawdzić, jak można przeżyć miesiąc za pensję lekarza-rezydenta.

- To prosta rzecz i być może właśnie dlatego użytkownicy chętnie się bawią - mówi Dominik Uhlig, redaktor naczelny Sonaru i dodaje, że jego zespół zamierza upowszechnić wykorzystanie Flowera w całej redakcji "Gazety Wyborczej" - Zaczynamy szkolić dziennikarzy i wydawców.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

Sonar.Wyborcza.pl to najnowszy serwis „Gazety Wyborczej“ przygotowany we współpracy z Laboratorium EE. Dziennik pracował nad nim przez rok dzięki wsparciu finansowemu od Google w ramach programu Digital News Initiative.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764