logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy algorytm na Facebooku

  PR 09.03.2017, przeczytano 412 razy
ilustracjastrzałka

Reakcje ważniejsze niż “lubię to”? Do tej pory Facebook traktował je równorzędnie, jednak nowy algorytm zakłada zwiększoną rolę reakcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-algorytm-na-facebooku,31738,artykul.html

Choć początkowo lajki były wskaźnikiem mającym ten sam wpływ na ukazywanie się treści w aktualnościach, teraz priorytetem w doborze interesujących postów mają stać się kliknięcia jednej z pięciu reakcji - “super”, “haha”, “wow”, “przykro mi”, albo “wrr”.

Skąd ta zmiana?

Facebook uznał, że to owe emotikony lepiej sygnalizują zaangażowanie odbiorców. Według statystyk Business Insider, od momentu ich wprowadzenia, czyli od ponad roku, zostały użyte ok. 300 miliardów razy, co daje ok. 800 mln razy dziennie. Najczęściej klikano emotikonę z serduszkiem oznaczającą “Super” - stanowiła ona ponad połowę wszystkich reakcji. Dniem, w którym reagowano najchętniej było Boże Narodzenie w 2016 roku. Biorąc pod uwagę procentowy udział odbiorców, najwięcej odpowiedzi za pomocą reakcji pojawia się w Meksyku, Chile, Surinamie, Grecji i Paragwaju. Z badania z 2016 roku, przeprowadzonego przez Quintly wynika jednak, że ludzie niezbyt chętnie posługują się nowymi przyciskami - zaledwie 3% wszystkich klikniętych odpowiedzi to jedna z reakcji.

- Zachęcenie odbiorców do korzystania z różnych możliwości odpowiedzi na posty, będzie teraz jeszcze większym wyzwaniem dla PR-owców i specjalistów ds. mediów społecznościowych. Firmy będą mogły w ten sposób zwiększyć swoje zasięgi - mówi Anna Dziedzic, Managing Director 365agencja. - Treści powinny teraz same w sobie stanowić zachętę do reagowania poprzez inne emotikony niż “lubię to” - dodaje.

Jakie są jeszcze powody zmian w aktualnościach? Digital Trends, wskazuje, że podczas gdy lajk jest już dla większości odbiorców odpowiedzią automatyczną, to reakcje wymagają więcej uwagi i poświęconego czasu. Nie jest istotne, która emotikona została użyta - dla rankingów wszystkie - pozytywne i negatywne są równie ważne, pokazują, że treść wyróżnia się na tle innych i wzbudza emocje.

Źródło: 365 agencja

www.365agencja.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764