logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy Foris w rodzinie Eizo

  PR 12.06.2012, przeczytano 717 razy
ilustracjastrzałka

EIZO poinformowało o wprowadzeniu nowego modelu monitora FORIS. 23” FS2333 dedykowany jest do zastosowań domowych, takich jak oglądanie filmów czy edycja zdjęć, ale szczególny nacisk projektanci położyli na funkcje przydatne dla graczy. Jedną z nich jest „Smart Insight” – całkowicie nowa technologia mapowania odcieni z 5 ustawieniami odpowiednimi do gier typu RTS (real time strategy) oraz FPS (first person shooter). Technologię tę EIZO opracowało we współpracy z Fnatic, jednym z wiodących na świecie zawodowych zespołów e-sportowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-foris-w-rodzinie-eizo,15827,artykul.html

Funkcja Smart Insight w sposób automatyczny identyfikuje ciemne obszary obrazu i poprawia ich jakość. Ważne detale w zacienionych miejscach, na przykład przeciwnicy, stają się łatwiejsze do wychwycenia i gracz może szybciej reagować. Ponieważ Smart Insight wykorzystuje mapowanie po odcieniach, obraz staje się czytelniejszy w ciemnych częściach przy zachowaniu szczegółów, bez zmniejszania kontrastu. Jest to znaczące ulepszenie w stosunku do konwencjonalnych monitorów dla graczy, w których podejmowane są próby poprawienia obrazu poprzez zastosowanie korekcji gamma w jednakowym stopniu na całej powierzchni ekranu, co powoduje, że obraz jest zamazany, a kontrast zmniejszony w ciemnych obszarach. 

W nowym FORISie zastosowano dwie inne „inteligentne” technologie, o nazwach Smart Resolution i Smart Detection. Smart Resolution jest autorską technologią EIZO, która analizuje obraz pod kątem szumów i nieostrości, a następnie koryguje rozmycia bez akcentowania szumów. Funkcja jest „inteligentna”, ponieważ dokonuje zmian tylko w tych obszarach, w których jest to koniczne. Rozróżnia odcienie skóry i tekst spośród innej zawartości i optymalizuje sposób ich wyświetlania. Natomiast funkcja Smart Detection wykrywa okna, w których wyświetlane są filmy czy gry i stosuje w ich obrębie super-rozdzielczość, co prowadzi do wyostrzenia tylko tych obszarów, pozostawiając resztę nietkniętą.

FORIS FS2333 ma matrycę IPS z podświetleniem LED, w którym nie ma rtęci. Panel posiada szerokie - 178° kąty widzenia, dzięki czemu zmiany barwy i kontrastu są minimalne, nawet gdy obraz oglądany jest pod dużym kątem. Czas reakcji matrycy szary-do-szarego obniżono do 3.4 ms, co oznacza, że jest to najszybszy monitor tej wielkości z panelem IPS. Współczynnik input lag, czyli przesunięcie pomiędzy wejściem sygnału, a jego wyświetleniem, to zaledwie 0,05 klatki.
Innymi cechami, na które zwrócą uwagę gracze, są wbudowane głośniki i gniazdo słuchawkowe, pilot zdalnego sterowania do obsługi menu OSD oraz szereg złącz umożliwiających podłączenie kilku różnego rodzaju urządzeń: 2 wejścia HDMI, złącze cyfrowe DVI-D i analogowe D-Sub.

Dla użytkowników, którzy preferują gry o rozdzielczości mniejszej niż 1920 x 1080, czyli naturalna rozdzielczość tego modelu, EIZO oferuje możliwość skalowania obrazu, tak by mogli korzystać z pełnego ekranu.     

Ergonomiczna podstawka umożliwia ustawienie panelu pod najbardziej dogodnym kątem. Możliwa jest również, co nie było dostępne we wcześniejszych modelach FORIS FS, regulacja wysokości w zakresie 6 cm, jak również obrót na boki o 344°. W obudowie umieszczono również uchwyt, który usprawnia przenoszenie monitora (np. w drodze na turniej).

Z kolei amatorów cyfrowej fotografii zainteresuje możliwość kalibracji monitora z użyciem zestawu kalibrującego EIZO EasyPIX. Przy jego wykorzystaniu dokonywana jest zmiana jasności, temperatury kolorów oraz wartości gamma.

Inne cechy:

  • jasność 250 cd/m2 i dynamiczny kontrast 5000:1;
  • 5 zdefiniowanych trybów wyświetlania obrazu: Cinema, Paper, sRGB, Game, Eco oraz
  • 2 dodatkowe, których parametry może określić użytkownik;
  • 2 wbudowane głośniki, po 0,5W każdy;
  • czujnik Auto EcoView mierzący oświetlenie w pomieszczeniu i dostosowujący jasność do idealnego poziomu;
  • 5 letnia gwarancja z serwisem door-to-door, świadczona przez polskiego dystrybutora, firmę Alstor Sp.j.;


Nowe modele będą dostępne w lipcu. Pierwsze egzemplarze będzie można oglądać podczas letniej edycji DreamHack EIZO Open, która rozpoczyna się już w najbliższy weekend w szwedzkim Jönköping. EIZO będzie wspierać również 2 inne imprezy e-sportowe – HomeStory Cup 5 w Niemczech oraz finały ligi North American Star League (NASL) Season 3 w Toronto, które odbędą się już w lipcu.
Cena tego modelu nie jest jeszcze znana.

Źródło: Alstor

www.eizo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764