logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy kalendarz firmy KBA na 2009 rok: odmienne spojrzenie na stolicę Niemiec

  PR 14.12.2008, przeczytano 1226 razy
ilustracjastrzałka

”Berlin 2009” – taki tytuł nosi nowy kalendarz KBA, który firma właśnie rozsyła swoim klientom i partnerom biznesowym z całego świata. Publikacja została przygotowana przez Thomasa Berbericha, który pracuje w firmie KBA od 28 lat, a od 2007 roku dodatkowo zajmuje się fotografią. Podobnie jak w latach ubiegłych, ograniczony nakład kalendarzy został przeznaczony do losowania dla wszystkich osób zainteresowanych jego pozyskaniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-kalendarz-firmy-kba-na-2009-rok%3A-odmienne-spojrzenie-na-stolice-niemiec,8225,artykul.html

W przeciwieństwie do wcześniejszych kalendarzy firmy KBA wydawanych w ostatnich latach, tym razem największego nacisku nie położono na efekty możliwe do uzyskania przy zastosowaniu różnych rodzajów uszlachetniania. Wydrukowany na wielkoformatowej maszynie KBA Rapida 142 w firmowym centrum demonstracyjnym w Radebeul kalendarz jest przykładem tego, że czasami maksymalny efekt można osiągnąć za pomocą mniejszych środków, zapewniając jednocześnie, że nic nie odwróci uwagi oglądającego od oryginalnych zdjęć. Arkusze ze spokojnymi, imitującymi podwójny obraz niebieskimi przedmiotami na białym tle wydrukowano farbami procesowymi, a następnie uszlachetniono za pomocą matowego lakieru. Niestandardowy format kalendarza 680 x 320 mm i dyskretnie umieszczone daty wydrukowane w różnych odcieniach szarości nadają zamieszczonym tu fotografiom dodatkową siłę.

Wybrane przez Thomasa Berbericha zdjęcia architektonicznych detali i osobliwych form miały zobrazować w szczególny sposób urok i kontrastowość Berlina. Umiejętność właściwego uchwycenia codziennie spotykanych przedmiotów z niezwykłej perspektywy pozwoliła zachować czystość w formie i linii. Dyskretna kolorystyka w jeszcze większym stopniu wzmocniła to indywidualne podejście. Thomas Berberich wyciągnął w swoich zdjęciach esencję Berlina, wnętrze ukryte przed obojętnymi zwykle wobec mijanej okolicy przechodniami. Emocjonalne podejście, zawarte w jego zdjęciach, leży też w świeżej interpretacji znanych miejsc.

W swoich zdjęciach Thomas Berberich koncentruje się przede wszystkim na architekturze oraz ludziach. Zdjęcia wykorzystane w kalendarzu zostały wykonane podczas jednego z tegorocznych letnich weekendów. Berberich użył do nich średniej klasy analogowego aparatu Pentax 645 z dwoma obiektywami: standardowym 75 mm i teleskopowym 120 mm. Zastosowanie standardowych obiektywów pozwoliło skupić uwagę fotografa na zawartości zdjęcia, nie na efektach. W tym przypadku to właśnie oko fotografa wpłynęło na jakość zdjęcia, technologia pozostaje nieco z tyłu. W rezultacie osiągnięto „czyste” fotografie, autentycznie oddające rzeczywistość.

14-stronicowy kalendarz „Berlin 2009” jest rozsyłany w specjalnej, wykonanej z mikrofali obwolucie, która również została wydrukowana i polakierowana na maszynie KBA Rapida 142. W ślad za wysyłką do klientów i partnerów biznesowych KBA z całego świata, dodatkowych 50 kalendarzy zostanie przeznaczonych do losowania. Wszyscy zainteresowani wzięciem w nim udziału proszeni są o przesyłanie zgłoszeń drogą e-mailową na adres anja.enders(at)kba.com do 15 grudnia. Szczęśliwi zwycięzcy otrzymają kalendarze w styczniu.

Źródło: KBA-Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wdrożenie bezprocesowych płyt Agfa Eclipse w drukarni Kandrup
Duńska drukarnia Kandrup była jednym z pierwszych europejskich użytkowników nowych bezprocesowych płyt Eclipse firmy Agfa. Już wkrótce po wdrożeniu odnotowała liczne korzyści związane z wykorzystywaniem tych proekologicznych materiałów eksploatacyjnych w codziennej produkcji: większą czystość maszyny drukującej, wysoki kontrast obrazu czy odporność płyt...
API Folie Polska podsumowuje udany dla firmy rok 2020
Zmiany właścicielskie, modyfikacja portfolio, przejęcie kompleksowej obsługi rynku niemieckiego, nowe inwestycje sprzętowe, kolejne wdrożenia i pozyskani klienci z Polski oraz z zagranicy – to najkrótsze podsumowanie działalności polskiego oddziału API Foilmakers w minionym roku. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska przyznaje, że był on dla...
Współpraca Digiprint i HP PWP
Na koniec 2020r. firma Digiprint oraz HP nawiązały współpracę w zakresie prowadzenia sprzedaży segmentu maszyn HP Page Wide. Tym samym, uzupełnione zostało portfolio maszyn cyfrowych Digiprint o wysokowydajne rolowe maszyny inkjetowe.
Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki
21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.
Canon: 2021 rokiem personalizacji, dekoracji wnętrz i digitalizacji dokumentów
Zmiana systemu pracy, postępująca personalizacja druku i coraz większy nacisk na intuicyjność urządzeń. To według ekspertów Canon Polska trendy i wyzwania, jakich w 2021 roku należy spodziewać się w branży druku. W prognozach mówi się też o dobrej sytuacji rynku dekoracji wnętrz, która będzie miała spory wpływ na kondycję polskiej poligrafii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764