Małopolska może poszczycić się nowym portalem internetowym. Prace nad nim trwały przez kilka miesięcy, udało się je zakończyć przed Światowymi Dniami Młodzieży.
Nowy portal (malopolska.pl) stworzyła krakowska agencja interaktywna Eura7. – Jego wykonanie było ekspresowe, oczywiście zdążyliśmy z terminem – mówi Tomasz Skrabalak, Managing Director w Eura7.
Każdy się tutaj odnajdzie
Na oficjalnym portalu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego znajdują się informacje przede wszystkim dla mieszkańców województwa, przedsiębiorców i administracji publicznej. Treści zostały tak podzielone, aby każdy z tych odbiorców bez problemu znalazł informacje dla siebie. Dla osób odwiedzających w najbliższych dniach Kraków dużym udogodnieniem jest publikacja szczegółów związanych ze Światowymi Dniami Młodzieży. W portalu znajduje się również zakładka z poradami dla osób planujących inwestycje w Małopolsce.
Zaawansowane prace
Pierwszym krokiem było określenie potrzeb odbiorców portalu urzędowego, jak również oczekiwań osób odpowiedzialnych za obecność UMWM w Internecie i pracowników urzędu. Po zebraniu tych informacji rozpoczęła się analiza struktury treści dotychczasowego serwisu, która później została prawie całkowicie przebudowana. We współpracy z zaangażowanymi pracownikami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego agencja stworzyła architekturę informacji. Na jej podstawie powstała makieta nowego portalu w różnych wersjach, w tym mobilnej. Następnie został stworzony projekt graficzny zgodny z aktualnymi trendami oraz nową identyfikacją województwa.
Portal został oparty o autorski system zarządzania treścią CMSmanager, który został przystosowany do potrzeb osób wprowadzających treści do serwisu. Wersja jest w pełni responsywna. - Dodatkowo, ze względu na wymagania dotyczące dostępności WCAG 2.0 wdrożonorozwiązania, które umożliwiają korzystanie z serwisu osobom niepełnosprawnym (wersja tekstowa, kontrastowa itp.) – dodaje Skrabalak.
Do końca września strona będzie rozwijana o nowe funkcjonalności.
Źródło: Eura7