logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy porządek świata reklamy – relacja z Forum IAB 2017

   23.06.2017, przeczytano 1201 razy
ilustracjastrzałka

Bilety wyprzedane na kilka tygodni przed wydarzeniem, blisko 1200 uczestników z 270 różnych firm, blisko 90  prelegentów, 2 dni prelekcji i dyskusji na temat komunikacji marketingowej i roli internetu w rozwoju firm to bilans największej w naszym kraju konferencji dotyczącej marketingu i reklamy online. Forum IAB 2017, które przebiegło pod hasłem „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” po raz jedenasty pokazywało trendy i promowało najlepsze praktyki rynkowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-porzadek-swiata-reklamy-%E2%80%93-relacja-z-forum-iab-2017,32908,artykul.html

Forum ma odzwierciedlać to, czym żyje branża – mówić o trendach w komunikacji marketingowej, możliwościach rozwoju branży online, problemach i rozwiązaniach. Zapełnione sale, emocjonalne komentarze w aplikacji i gorące dyskusje podczas przerw pokazały olbrzymie zaangażowanie nie tylko prelegentów, ale wszystkich tegorocznych uczestników. Daje to naprawdę imponujący obraz branży, której zależy na rozwoju i efektywnej komunikacji z klientem – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Program

Tegoroczne Forum IAB, które odbyło się w dniach 7-8 czerwca br., było efektem ewolucji samego wydarzenia od największej konferencji digital w Polsce do największej konferencji marketingowej. Od wielu lat bardzo wyraźnie widać że podział świat marketingowego na offline i online jest nieadekwatny.

Mówienie o marketingu cyfrowym nie oddaje współczesnej rzeczywistości, mamy raczej do czynienia z digitalizacją marketingu i to właśnie założenie przyjęliśmy. To pozwoliło na znaczne poszerzenie tematyczne konferencji. Bardzo dużo prezentacji dotyczyło szerokiego spojrzenie na konsumenta, jego zachowań, motywacji, napięć kulturowych, które pozwalają rozumieć i wpływać na zachowania. Zupełnie nowa grupa wystąpień dotyczyła tego, jak we współczesnym świecie zmieniają się same firmy, organizacje, ze swoimi kulturami, modelami biznesowymi i operacyjnymi – komentował Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

Tradycyjnie nie zabrakło treści na temat samej komunikacji marketingowej, trendów, najlepszych praktyk i studiów przypadku. Dyskutowano o budowaniu silnych marek, konieczności precyzyjnego targetowania reklam i sposobach efektywnego dotarcia do konsumentów. Wiele miejsca zajęły tematy związane ze sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną, sterowaniu głosowym czy botami. Rozmawiano o coraz silniejszej konkurencji, korzyściach i zagrożeniach związanych z rozwojem technologii. Pojawiły się też tematy kontrowersyjne, np. wpływ pornografii na rozwój technologii.

Program Forum był ułożony w bloki: nowy konsument, nowa komunikacja, nowa organizacja oraz – po raz pierwszy w tym roku – nowe rozwiązania.

Uczestnicy i prelegenci

W Forum wzięło udział 1200 osób (z czego 47 % to kobiety). Reprezentowali 270 różnych firm. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, reklamodawców i badaczy rynku. Byli to dyrektorzy kreatywni, stratedzy, dziennikarze, wykładowcy i analitycy. Prezesi i specjaliści pasjonujący się tym wszystkim, co dotyczy marketingu i branży online.

Zgłoszenie do wygłoszenia prezentacji mógł złożyć każdy, a decyzję o wyborze najciekawszych propozycji prelegentów podejmowała w kilkustopniowym głosowaniu Rada Programowa Forum IAB.

Wymogiem nakładanym przez tegoroczny motyw przewodni czyli „świat pod napięciem” było wytrącenie słuchaczy ze strefy komfortu, pokazanie im sprzeczności i skomplikowania pewnych zjawisk – wyjaśniał Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

Wśród 90 prelegentów, którzy podzielili się wiedzą i doświadczeniem, znalazł się m.in. Alexander Nix, założyciel i prezes Cambridge Analytica, który opowiedział o roli  mikrotargetowania behawioralnego w kampaniach komercyjnych i politycznych, w tym o kulisach kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa. Z kolei Jason Jercinovic – Global Head of Marketing Innovation agencji Havas opowiadał o korzyściach wynikających ze stosowania sztucznej inteligencji i konsekwencjach niewłaściwego jej wykorzystywania. O analizie zachowań i rozumieniu intencji konsumentów szukających informacji w sieci mówił Michael Kahn – Global CEO Performics & Performance Practice Lead Publicis Media.

Co roku zastanawiamy się, jak program odbiorą uczestnicy i jak zrecenzuje wydarzenie dotyczące branży sama branża. Z komentarzy, jakie dostajemy wynika, że udało nam się spełnić oczekiwania, a Rada Programowa dobrze prognozowała tematy, na które marketerzy szukają odpowiedzi.  Największym zainteresowaniem cieszyły się i zebrały najwięcej najlepszych ocen prezentacje stawiające w centrum zainteresowania człowieka, konsumenta i jego emocje: „Słowianin zdygitalizowany” Sebastiana Szade, „Mężczyzna w rozkroku” Czarka Kuleszy i Łukasza Zaleśnego, „Smart Brain-ding” Tadeusza Żurawskiego, „Serce i rozum” Pawła Sali, „Prymat być nad mieć” Justyny Bakalarskiej czy „Traveling CEO” Julii Izmałkowej – skomentowała Joanna Komuda, menedżer działu projektów IAB Polska.

Networking  w aplikacji i burza na czacie

  • Blisko 800 osób (czyli 67% wszystkich uczestników) pobrało aplikację, która gwarantowała dostęp do wszelkich ważnych informacji na temat Forum. Umożliwiała śledzenie programu, układanie osobistej agendy, ułatwiała networking. Aplikacja jest nadal aktywna. Zostaną w niej zamieszczone dodatkowe materiały, w tym. pdf Raportu Strategicznego „Internet 2016/2017” i najlepiej ocenione prezentacje.
  • Aplikacja była też miejscem gorących debat (560 wpisów na czacie). Dyskusje rozgorzały pierwszego dnia podczas panelu na temat poszerzania zakresu usług firm konsultingowych i agencji komunikacyjnych i trwały jeszcze długo po zakończeniu Forum.
  • Osoby zalogowane wykonały w sumie 33 tysięcy działań w aplikacji.
  • Hasztag #FORUMIAB był w pierwszej piątce najpopularniejszych hasztagów, a profil @IABPOLSKA  był najbardziej aktywnym profilem na polskim Twitterze w trakcie konferencji.
  • Wśród licznych atrakcji bardzo dużą popularnością cieszył się konkurs DIMAQ, w którym nagrodą był tablet, szkolenie i egzamin z kompetencji e-marketingowych.


Rada Programowa

Nad programem Forum czuwa Rada Programowa, w której zasiada 40 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, członków grup roboczych IAB Polska. W tym roku przewodniczą jej: Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media i Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.

Źródło: IAB Polska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764