logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy porządek świata reklamy – relacja z Forum IAB 2017

   23.06.2017, przeczytano 1204 razy
ilustracjastrzałka

Bilety wyprzedane na kilka tygodni przed wydarzeniem, blisko 1200 uczestników z 270 różnych firm, blisko 90  prelegentów, 2 dni prelekcji i dyskusji na temat komunikacji marketingowej i roli internetu w rozwoju firm to bilans największej w naszym kraju konferencji dotyczącej marketingu i reklamy online. Forum IAB 2017, które przebiegło pod hasłem „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” po raz jedenasty pokazywało trendy i promowało najlepsze praktyki rynkowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-porzadek-swiata-reklamy-%E2%80%93-relacja-z-forum-iab-2017,32908,artykul.html

Forum ma odzwierciedlać to, czym żyje branża – mówić o trendach w komunikacji marketingowej, możliwościach rozwoju branży online, problemach i rozwiązaniach. Zapełnione sale, emocjonalne komentarze w aplikacji i gorące dyskusje podczas przerw pokazały olbrzymie zaangażowanie nie tylko prelegentów, ale wszystkich tegorocznych uczestników. Daje to naprawdę imponujący obraz branży, której zależy na rozwoju i efektywnej komunikacji z klientem – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Program

Tegoroczne Forum IAB, które odbyło się w dniach 7-8 czerwca br., było efektem ewolucji samego wydarzenia od największej konferencji digital w Polsce do największej konferencji marketingowej. Od wielu lat bardzo wyraźnie widać że podział świat marketingowego na offline i online jest nieadekwatny.

Mówienie o marketingu cyfrowym nie oddaje współczesnej rzeczywistości, mamy raczej do czynienia z digitalizacją marketingu i to właśnie założenie przyjęliśmy. To pozwoliło na znaczne poszerzenie tematyczne konferencji. Bardzo dużo prezentacji dotyczyło szerokiego spojrzenie na konsumenta, jego zachowań, motywacji, napięć kulturowych, które pozwalają rozumieć i wpływać na zachowania. Zupełnie nowa grupa wystąpień dotyczyła tego, jak we współczesnym świecie zmieniają się same firmy, organizacje, ze swoimi kulturami, modelami biznesowymi i operacyjnymi – komentował Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

Tradycyjnie nie zabrakło treści na temat samej komunikacji marketingowej, trendów, najlepszych praktyk i studiów przypadku. Dyskutowano o budowaniu silnych marek, konieczności precyzyjnego targetowania reklam i sposobach efektywnego dotarcia do konsumentów. Wiele miejsca zajęły tematy związane ze sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną, sterowaniu głosowym czy botami. Rozmawiano o coraz silniejszej konkurencji, korzyściach i zagrożeniach związanych z rozwojem technologii. Pojawiły się też tematy kontrowersyjne, np. wpływ pornografii na rozwój technologii.

Program Forum był ułożony w bloki: nowy konsument, nowa komunikacja, nowa organizacja oraz – po raz pierwszy w tym roku – nowe rozwiązania.

Uczestnicy i prelegenci

W Forum wzięło udział 1200 osób (z czego 47 % to kobiety). Reprezentowali 270 różnych firm. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, reklamodawców i badaczy rynku. Byli to dyrektorzy kreatywni, stratedzy, dziennikarze, wykładowcy i analitycy. Prezesi i specjaliści pasjonujący się tym wszystkim, co dotyczy marketingu i branży online.

Zgłoszenie do wygłoszenia prezentacji mógł złożyć każdy, a decyzję o wyborze najciekawszych propozycji prelegentów podejmowała w kilkustopniowym głosowaniu Rada Programowa Forum IAB.

Wymogiem nakładanym przez tegoroczny motyw przewodni czyli „świat pod napięciem” było wytrącenie słuchaczy ze strefy komfortu, pokazanie im sprzeczności i skomplikowania pewnych zjawisk – wyjaśniał Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

Wśród 90 prelegentów, którzy podzielili się wiedzą i doświadczeniem, znalazł się m.in. Alexander Nix, założyciel i prezes Cambridge Analytica, który opowiedział o roli  mikrotargetowania behawioralnego w kampaniach komercyjnych i politycznych, w tym o kulisach kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa. Z kolei Jason Jercinovic – Global Head of Marketing Innovation agencji Havas opowiadał o korzyściach wynikających ze stosowania sztucznej inteligencji i konsekwencjach niewłaściwego jej wykorzystywania. O analizie zachowań i rozumieniu intencji konsumentów szukających informacji w sieci mówił Michael Kahn – Global CEO Performics & Performance Practice Lead Publicis Media.

Co roku zastanawiamy się, jak program odbiorą uczestnicy i jak zrecenzuje wydarzenie dotyczące branży sama branża. Z komentarzy, jakie dostajemy wynika, że udało nam się spełnić oczekiwania, a Rada Programowa dobrze prognozowała tematy, na które marketerzy szukają odpowiedzi.  Największym zainteresowaniem cieszyły się i zebrały najwięcej najlepszych ocen prezentacje stawiające w centrum zainteresowania człowieka, konsumenta i jego emocje: „Słowianin zdygitalizowany” Sebastiana Szade, „Mężczyzna w rozkroku” Czarka Kuleszy i Łukasza Zaleśnego, „Smart Brain-ding” Tadeusza Żurawskiego, „Serce i rozum” Pawła Sali, „Prymat być nad mieć” Justyny Bakalarskiej czy „Traveling CEO” Julii Izmałkowej – skomentowała Joanna Komuda, menedżer działu projektów IAB Polska.

Networking  w aplikacji i burza na czacie

  • Blisko 800 osób (czyli 67% wszystkich uczestników) pobrało aplikację, która gwarantowała dostęp do wszelkich ważnych informacji na temat Forum. Umożliwiała śledzenie programu, układanie osobistej agendy, ułatwiała networking. Aplikacja jest nadal aktywna. Zostaną w niej zamieszczone dodatkowe materiały, w tym. pdf Raportu Strategicznego „Internet 2016/2017” i najlepiej ocenione prezentacje.
  • Aplikacja była też miejscem gorących debat (560 wpisów na czacie). Dyskusje rozgorzały pierwszego dnia podczas panelu na temat poszerzania zakresu usług firm konsultingowych i agencji komunikacyjnych i trwały jeszcze długo po zakończeniu Forum.
  • Osoby zalogowane wykonały w sumie 33 tysięcy działań w aplikacji.
  • Hasztag #FORUMIAB był w pierwszej piątce najpopularniejszych hasztagów, a profil @IABPOLSKA  był najbardziej aktywnym profilem na polskim Twitterze w trakcie konferencji.
  • Wśród licznych atrakcji bardzo dużą popularnością cieszył się konkurs DIMAQ, w którym nagrodą był tablet, szkolenie i egzamin z kompetencji e-marketingowych.


Rada Programowa

Nad programem Forum czuwa Rada Programowa, w której zasiada 40 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, członków grup roboczych IAB Polska. W tym roku przewodniczą jej: Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media i Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.

Źródło: IAB Polska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764