logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy prezes i zmiany w 4fun Media

  PR 18.01.2022, przeczytano 232 razy
ilustracja

Grupa kapitałowa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie Digital-out-of- Home (DOOH) spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Na funkcję prezesa 4fun Media został powołany dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski. Zarząd zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy na 10 lutego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-prezes-i-zmiany-w-4fun-media,394434,artykul.html

- Chciałbym, aby zarząd pod moim kierownictwem zadbał o dalszy rozwój oraz systematyczny wzrost kapitalizacji spółki. Planowana zmiana nazwy na Digital Network SA związana jest z nową strategią, nad którą rozpoczęliśmy już prace. Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania – komentuje Wojciech Bieńkowski,  prezes 4fun Media S.A. - Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy. Jako niekwestionowany lider rynku DOOH po trudnym dla całej branży reklamowej 2020 roku spowodowanym pandemią, w 2021 roku wróciliśmy na drogę dynamicznych wzrostów. Potwierdzają to nasze wyniki po trzech kwartałach zeszłego roku, w których przychody ze sprzedaży reklamy zewnętrznej wzrosły o 40% r.d.r. i wyniosły blisko 20 mln zł, a zysk operacyjny wypracowany w tym okresie osiągnął poziom 7,8 mln zł, w porównaniu do 1 mln zł rok wcześniej – zaznacza.

Digital Out of Home (DOOH) to cyfrowa, innowacyjna reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Według prognoz Verified Market Research (VMR) - jednej z największych na rynku amerykańskim firm badawczych i konsultingowych zajmującej się analizowaniem globalnego rynku reklamy - DOOH ma przed sobą wieloletnie perspektywy stabilnego wzrostu. VMR przewiduje, że w ciągu najbliższych 6 lat, światowy rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej osiągnie wartość blisko 40 mld dolarów, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 11%. Screen Network, wiodąca spółka grupy kapitałowej 4fun Media, zarządza największą w Polsce siecią wielkoformatowych ekranów LED CITY i jedynymi na polskim rynku nośnikami Super Screen. Dysponuje ponadto siecią 20 tys. ekranów klasy indoor, umiejscowionych w ponad 380 lokalizacjach, takich jak: galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, dworce kolejowe i lotnicze oraz stacje metra. Spółka specjalizuje się we wdrażaniu innowacyjnych kampanii reklamowych, a dzięki autorskim rozwiązaniom technologicznym zarządza treścią prowadzonych kampanii w czasie rzeczywistym.

- Drugim obszarem, w którym chcemy się rozwijać, jest rynek Digital Signage, obejmujący instalacje ekranów LED i zarządzanie contentem video w placówkach handlowych i usługowych. Na rynku rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne nośniki, w tym te zaawansowane technologicznie, wykorzystujące AI czy biometrię. Chcemy wykorzystać fakt, że Polska jest jeszcze na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju rynku digital signage. Szacuje się, że poziom digitalizacji komunikacji z klientem w Polsce to dziś nie więcej niż 25-30%, co w porównaniu z nasyceniem rynków Europy Zachodniej na poziomie 80%, daje nam duże możliwości rozwoju – podkreśla Wojciech Bieńkowski. – Nasza sieć ma już za sobą zakończone sukcesem wdrożenia technologii digital signage, m.in. dla salonów Empik, w których zainstalowaliśmy totemy LCD, interaktywne książki oraz ściany Video Wall z aplikacją interaktywną. Wykorzystamy te i inne doświadczenia do rozwoju naszej oferty produktowej i wzmacniania naszej rynkowej pozycji – dodaje.

Według prognoz Grand View Research globalny rynek digital signage będzie w stałym trendzie wzrostowym na poziomie 7,5% i osiągnie wartość 38,23 mld USD w 2028 roku. Wzrost rynku wynika z rosnącego zapotrzebowania na cyfrową promocję produktów i usług. Rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe wyświetlacze reklamowe 4K z wbudowanym oprogramowaniem i odtwarzaczami multimedialnymi oraz na zaawansowane technologicznie produkty, na przykład wykorzystujące sztuczną inteligencję czy biometrię nośniki pozwalające wykorzystywać eye-tracking czy ścieżki cieplne. Technologie te znacząco zwiększają efektywność działań marketingowych.

- Trzecim obszarem, który z uwagą będziemy analizować jest segment elektromobilności, w którym skupimy się na nowoczesnej infrastrukturze ładowania. Posiadamy odpowiednie zasoby organizacyjne, stąd poszerzenie obszaru naszych działań  związanych z instalacją ekranów LED o ładowarki wyposażone także w ekrany reklamowe jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszego biznesu. W elektromobilność coraz więcej inwestują dziś najpopularniejsze marki świata, a dodatkową zachętą dla kierowców są korzystne regulacje prawne wraz z systemem dopłat, wprowadzane przez większość europejskich rządów, m.in. w Polsce – wskazuje prezes Bieńkowski.

Zgodnie z najnowszym badaniem rynku opublikowanym przez Facts and Factors globalny rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych powinien osiągnąć wartość 115 mld USD w 2028 roku, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 35%. W 2021 rynek ten osiągnął wartość 18,22 mld USD. W Polsce, według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec ubiegłego roku funkcjonowały 1932 ogólnodostępne stacje ładowania (tylko w grudniu uruchomiono 119 nowych), a liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych oraz hybryd typu plug-in wzrosła w 2021 r. o 93 proc. r.d.r.

W związku z przewidywanym przez ekspertów dalszym dynamicznym, nawet 20-krotnym wzrostem liczby takich pojazdów już w 2025 roku rynek infrastruktury ładowania ma ogromny potencjał do rozwoju. Obecnie w Polsce na ten cel tylko ze środków publicznych przeznaczono prawie 900 mln zł w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a kolejny miliard złotych Fundusz przeznaczy na rozwój sieci elektroenergetycznych.

Źródło: 4fun Media S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zarząd Ringier Axel Springer Polska i Tomasz Lis zadecydowali o zakończeniu współpracy. Z dniem 24 maja 2022 r. Tomasz Lis przestaje pełnić funkcję redaktora naczelnego oraz prowadzącego podcast „Świat_PL” i odchodzi z firmy.
24 maja mija trzeci miesiąc agresji Rosji na Ukrainę. Grupa TVN – podobnie jak cała Polska – od momentu rozpoczęcia wojny pomaga Ukraińcom. W pierwszej kolejności nadawca koncentrował się na działaniach ułatwiających odnalezienie się uchodźcom w nowej rzeczywistości. Wśród innych inicjatyw podjętych przez grupę są m.in.: strategiczna współpraca z...
Inicjatywa Polish-Ukrainian Forbes Women Academy to cykl edukacyjnych webinarów skierowanych przede wszystkim do  kobiet z Ukrainy. Celem inicjatywy jest wspieranie, pomaganie w edukacji i przystosowaniu się do nowej rzeczywistości. Pierwszy webinar poświęcony aktywności zawodowej kobiet i podejmowaniu pracy w Polsce odbędzie się 31 maja.
Marta Danielewicz z poznańskiej redakcji „Gazety Wyborczej” otrzymała nagrodę Pióro Odpowiedzialności w kategorii Artykuł tematyczny. Dziennikarz Gazeta.pl Dominik Szczepański został wyróżniony w kategorii Artykuł prasowy. Gala wręczenia nagród, przyznawanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, odbyła się w środę, 25 maja br.
W związku ze zniesieniem stanu epidemii w Polsce z dniem 16 maja 2022 roku Grupa TVN podsumowuje działania na rzecz walki z pandemią podjęte na przestrzeni ostatnich 2 lat. Przeznaczyła na ten cel łącznie ponad 22 miliony złotych – wliczając bezpośrednie darowizny oraz wartość czasu reklamowego przekazanego na bezpłatne kampanie społecznie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764