logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy standard reklam wideo w Wirtualnej Polsce

  PR 04.11.2019, przeczytano 349 razy
ilustracjastrzałka

WP wprowadza ofertę „3x100”, w której reklamy wideo są w 100% widzialne i niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Jednocześnie jest to kolejna innowacja po wprowadzeniu wskaźnika viewability i nawiązaniu współpracy z Meetrics, która uwiarygadnia kampanie prowadzone na powierzchniach Wirtualnej Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-standard-reklam-wideo-w-wirtualnej-polsce,384566,artykul.html

Wirtualna Polska w ramach nowego rozliczenia #PłaćZaObejrzane wprowadza ofertę 3x100. Klient zapłaci tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. Standard 3x100 jest dostępny od listopada 2019 roku w odsłonowych kampaniach wideo direct multiscreen. To nowy, jakościowy model rozliczeniowy, którego stawki zależą przede wszystkim od długości spotu. Jednocześnie jest to pierwsza taka oferta w Polsce.

– Ze względu na dynamiczny rozwój wideo i telewizji online oraz nowy sposób konsumpcji treści w sieci widzimy, że dotychczasowy standard widzialności dla spotów tj. 50% powierzchni przez 2 sekundy, to za mało. Dlatego, idziemy krok dalej i oferujemy nowy sposób rozliczeń - 3x100%.  Zwracamy uwagę nie tylko na widzialność (liczoną jako 100% powierzchni playera przez min. 2 sekundy), lecz dodatkowo rozliczamy się wyłącznie za pełne odtworzenia reklamy. Nowy model oferujemy, jako standard dla wszystkich kampanii prerollowych zlecanych directowo. Jest to naturalny krok, który podnosi jakość produktów reklamowych w Wirtualnej Polsce – mówi Joanna Skwarna, VP Paid Products WP Media SA.

Wcześniej, w styczniu 2018 roku, Wirtualna Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek ofertę #PłaćZaWidzialne dla kampanii displayowych i zastąpiła standardowe rozliczenia CPM, dużo bardziej efektywnym modelem vCPM (cost per viewed mille), czyli za widzialne kreacje wg standardu IAB. WP była również pierwszym wydawcą on-line, który nawiązał współpracę z Meetrics w ramach pomiarów widoczności reklamy (viewability), wykrywania nadużyć reklamowych (fraud prevention) oraz ochrony marek (brand safety). Te rozwiązania pozwalają skuteczniej weryfikować kampanie reklamowe.

Źródło: Wirtualna Polska Media SA

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca."

A co jeśli reklama ma więcej niż 2 sekundy?

avatar użytkownika
,

Jeżeli te dwie sekundy nie wystarczyły aby zainteresować delikwenta uznaje się że albo była kiepska, albo on nie mieścił się w targecie. Wydawca nie może odpowiadać za żaden z tych przypadków - jego zadanie to stworzyć warunki do kontaktu z odbiorcą. Reklamodawca sam musi zadbać by wybrać odpowiedniego wydawcę i audytorium i aby skonstruować odpowiednio komunikat.   

,

Nie interesuje mnie za co odpowiada.
Interesuje mnie za co bierze pieniądze.

"Klient zapłaci tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca."

Jak do końca, niepomijając, można obejrzeć przez 2 sekundy materiał 30 sekundowy?
  

avatar użytkownika
,

Wydawca odpowiada za stworzenie warunków, w których reklama ma szansę zainteresować odbiorcę na tyle aby obejrzał ją w całości. Strony umawiają się że te warunki obejmują skupienie uwagi na reklamie przez 2 sekundy uznając najwyraźniej, że albo w tym czasie uda się zachęcić do dalszego oglądania albo nie. Reklamodawca płaci wydawcy za stworzenie takiej szansy dla przekazu reklamowego. Co w tym niezrozumiałego?  

,

Oczywiste jest, że 20 sekund reklamy nie da się obejrzeć w 2 sekundy, nie pomijając i do końca.
Zatem założenie 3x100 jest niemal niemożliwe do wypełnienia (67% polskich internautów ma blokera reklam)

Czyli gwiazdka i robienie reklamodawcy w uja.
  

avatar użytkownika
,

A na jakiej podstawie sądzisz, że wydawca obiecuje reklamodawcy obejrzenie 20 sekund reklamy? Wydawca zobowiązuje się do stworzenia warunków aby odbiorca zaczął oglądanie. To czy zakończy to już brocha reklamodawcy - obie strony umawiają się świadomie na taki układ. Co Ci do tego i gdzie tu jest robienie kogoś w uja?  

,

"3x100, w której reklamy wideo są w 100% widzialne i niepominięte, czyli obejrzane do końca."

Żeby do końca obejrzeć reklamę dłuższą niż 2 sekundy, trzeba ją oglądać dłużej niż 2 sekundy.
Czyli reklamodawca musi zapłacić.
Gwiazdka, walenie w uja.
  

avatar użytkownika
,

Strony umawiają się jakie kryterium traktują jako wystarczające do stwierdzenia obejrzenia reklamy. Gdzie tu jest ukrywanie czegoś przed reklamodawcą?  

,

Czyli strony się umawiają, że 20 sekundowa reklama obejrzana jest do końca, jeśli oglądana jest min. 2 sekundy.  

avatar użytkownika
,

A jeśli tak się umawiają to co Ci do tego?  

,

Czyli umawiamy się, że białe jest czarne a czarne jest białe.
Nie ma w tym nic dziwnego, strony się umawiają...
  

avatar użytkownika
,

Komentujesz hasło marketingowe udając że stanowi element umowy albo regulaminu świadczenia usługi. Nie stanowi.  

,

Ach...
czyli hasło marketingowe może być kłamstwem, bo to tylko hasło a nie fragment regulaminu usługi?
  

avatar użytkownika
,

Kłamstwem byłoby tylko wówczas gdyby prowadziło do mylnej interpretacji umowy lub regulaminu. Twoje obawy są zbędne - nic nie wskazuje na to by ktoś z kontrahentów tego wydawcy usiłował traktować to hasło tak jak Ty i aby odniósł z tego tytułu jakąś szkodę. W każdym razie nic nam o tym nie wiadomo. Może Ty coś wiesz?  

,

Zatem można kłamać, że będzie za darmo, jeśli odbiorca reklamy nie zobaczy, ale tylko wtedy, gdy reklama jest krótsza niż 2 sekundy...  

avatar użytkownika
,

j.w.  

,

Tak właśnie myślałem.

Podziwiam, że Twój system wartości pozwala na publikowanie takich materiałów.
  

Najnowsze w tym dziale

MVP Magazyn - nowy serwis i szerszy skład redakcyjny
MVP Magazyn – największy portal koszykarski w Polsce – jest teraz dostępny w nowej, nowoczesnej odsłonie. Serwis zwraca uwagę szybkością, prostotą oraz minimalistycznym wyglądem, co zdecydowanie wyróżnia go na tle innych portali sportowych.
Coraz większe wydatki na reklamę w kinach
Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród...
100 najczęstszych błędów w Internecie w 2019 r.
Jest to druga edycja raportu, który ma za zadanie przedstawić kondycję polskiej ortografii w Internecie. Powstał we współpracy z portalem Polszczyzna.pl i partnerem technologicznym, narzędziem do monitoringu Internetu, SentiOne.
SalesTube, agencja one stop shop dla e-commerce (Group One), została pierwszą firmą w CEE i jedną z 12 na świecie z certyfikatem Google Marketing Platform Surveys. Wyróżnienie potwierdza najwyższe kompetencje agencji zarówno w zakresie Google Marketing Platform jak i w obszarze analityczno-badawczym.
Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764