logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowy standard reklam wideo w Wirtualnej Polsce

  PR 04.11.2019, przeczytano 161 razy
ilustracjastrzałka

WP wprowadza ofertę „3x100”, w której reklamy wideo są w 100% widzialne i niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Jednocześnie jest to kolejna innowacja po wprowadzeniu wskaźnika viewability i nawiązaniu współpracy z Meetrics, która uwiarygadnia kampanie prowadzone na powierzchniach Wirtualnej Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowy-standard-reklam-wideo-w-wirtualnej-polsce,384566,artykul.html

Wirtualna Polska w ramach nowego rozliczenia #PłaćZaObejrzane wprowadza ofertę 3x100. Klient zapłaci tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. Standard 3x100 jest dostępny od listopada 2019 roku w odsłonowych kampaniach wideo direct multiscreen. To nowy, jakościowy model rozliczeniowy, którego stawki zależą przede wszystkim od długości spotu. Jednocześnie jest to pierwsza taka oferta w Polsce.

– Ze względu na dynamiczny rozwój wideo i telewizji online oraz nowy sposób konsumpcji treści w sieci widzimy, że dotychczasowy standard widzialności dla spotów tj. 50% powierzchni przez 2 sekundy, to za mało. Dlatego, idziemy krok dalej i oferujemy nowy sposób rozliczeń - 3x100%.  Zwracamy uwagę nie tylko na widzialność (liczoną jako 100% powierzchni playera przez min. 2 sekundy), lecz dodatkowo rozliczamy się wyłącznie za pełne odtworzenia reklamy. Nowy model oferujemy, jako standard dla wszystkich kampanii prerollowych zlecanych directowo. Jest to naturalny krok, który podnosi jakość produktów reklamowych w Wirtualnej Polsce – mówi Joanna Skwarna, VP Paid Products WP Media SA.

Wcześniej, w styczniu 2018 roku, Wirtualna Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek ofertę #PłaćZaWidzialne dla kampanii displayowych i zastąpiła standardowe rozliczenia CPM, dużo bardziej efektywnym modelem vCPM (cost per viewed mille), czyli za widzialne kreacje wg standardu IAB. WP była również pierwszym wydawcą on-line, który nawiązał współpracę z Meetrics w ramach pomiarów widoczności reklamy (viewability), wykrywania nadużyć reklamowych (fraud prevention) oraz ochrony marek (brand safety). Te rozwiązania pozwalają skuteczniej weryfikować kampanie reklamowe.

Źródło: Wirtualna Polska Media SA

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca."

A co jeśli reklama ma więcej niż 2 sekundy?

avatar użytkownika
,

Jeżeli te dwie sekundy nie wystarczyły aby zainteresować delikwenta uznaje się że albo była kiepska, albo on nie mieścił się w targecie. Wydawca nie może odpowiadać za żaden z tych przypadków - jego zadanie to stworzyć warunki do kontaktu z odbiorcą. Reklamodawca sam musi zadbać by wybrać odpowiedniego wydawcę i audytorium i aby skonstruować odpowiednio komunikat.   

avatar użytkownika
,

Nie interesuje mnie za co odpowiada.
Interesuje mnie za co bierze pieniądze.

"Klient zapłaci tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca."

Jak do końca, niepomijając, można obejrzeć przez 2 sekundy materiał 30 sekundowy?
  

avatar użytkownika
,

Wydawca odpowiada za stworzenie warunków, w których reklama ma szansę zainteresować odbiorcę na tyle aby obejrzał ją w całości. Strony umawiają się że te warunki obejmują skupienie uwagi na reklamie przez 2 sekundy uznając najwyraźniej, że albo w tym czasie uda się zachęcić do dalszego oglądania albo nie. Reklamodawca płaci wydawcy za stworzenie takiej szansy dla przekazu reklamowego. Co w tym niezrozumiałego?  

avatar użytkownika
,

Oczywiste jest, że 20 sekund reklamy nie da się obejrzeć w 2 sekundy, nie pomijając i do końca.
Zatem założenie 3x100 jest niemal niemożliwe do wypełnienia (67% polskich internautów ma blokera reklam)

Czyli gwiazdka i robienie reklamodawcy w uja.
  

avatar użytkownika
,

A na jakiej podstawie sądzisz, że wydawca obiecuje reklamodawcy obejrzenie 20 sekund reklamy? Wydawca zobowiązuje się do stworzenia warunków aby odbiorca zaczął oglądanie. To czy zakończy to już brocha reklamodawcy - obie strony umawiają się świadomie na taki układ. Co Ci do tego i gdzie tu jest robienie kogoś w uja?  

avatar użytkownika
,

"3x100, w której reklamy wideo są w 100% widzialne i niepominięte, czyli obejrzane do końca."

Żeby do końca obejrzeć reklamę dłuższą niż 2 sekundy, trzeba ją oglądać dłużej niż 2 sekundy.
Czyli reklamodawca musi zapłacić.
Gwiazdka, walenie w uja.
  

avatar użytkownika
,

Strony umawiają się jakie kryterium traktują jako wystarczające do stwierdzenia obejrzenia reklamy. Gdzie tu jest ukrywanie czegoś przed reklamodawcą?  

avatar użytkownika
,

Czyli strony się umawiają, że 20 sekundowa reklama obejrzana jest do końca, jeśli oglądana jest min. 2 sekundy.  

Najnowsze w tym dziale

Yieldbird zaprasza wydawców na Yieldfest Polska
Już 28 listopada br. pod hasłem „Wyzwania i trendy na 2020 rok” odbędzie się druga edycja YieldFest Polska – spotkania dla wydawców zainteresowanych reklamą programatyczną. O tym, jak dobrze przygotować się do zmian w ekosystemie reklamy internetowej, opowiedzą m.in. eksperci Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów...
Wyniki badania Gemius/PBI za październik 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Co czwarty internauta w Polsce słucha podcastów
Już 27% internautów w Polsce słucha podcastów. Większość włącza je co najmniej raz w miesiącu, korzystając ze słuchawek i smartfona - w domu lub w czasie podróży, dla rozrywki i żeby dowiedzieć się więcej o świecie. A przy tym słuchacze podcastów, choć w większości zaczęli ich słuchać dopiero rok temu, poświęcają im swoją pełną uwagę i wyżej oceniają ich...
„Na narty” – magazyn „Gazety Wyborczej” we współpracy z „Logo”
Dokąd jechać na narty tej zimy - może warto wypróbować Dolomity na sześć sposobów, freeride w Chile lub najczarniejsze trasy w Europie? Nie jeździsz jeszcze? - Poznaj wskazówki dla początkujących! To wszystko prezentuje nowy magazyn „Gazety Wyborczej” „Na narty”, skierowany do narciarzy o różnym poziomie umiejętności. Pismo będzie w sprzedaży od czwartku, 14 listopada...
„Niezwykłe Stany Prokopa”: od 17 listopada na antenie Travel Channel
Takiego przewodnika nie znajdziecie nigdzie - Marcin Prokop ponownie wyrusza w podróż po Ameryce! Tym razem wraz ze swoim operatorem - tajemniczym Bebkiem - wybiorą się na wschodnie wybrzeże USA. Odwiedzą atrakcje Ohio, zobaczą Cleveland, zakręcą się pod Białym Domem i zabawią na ulicach Nowego Jorku. Program jest pełen nieprzewidywalnych sytuacji i abstrakcyjnego humoru....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764