Firma kurierska Siódemka zmieniła status organizacyjno – prawny, przekształcając się w spółkę akcyjną. Firma rozpoczęła również intensywną kampanię wizerunkową, w ramach której odświeżone zostały dotychczasowe logo, oznakowanie floty oraz kurierów. Za komunikację w procesie wprowadzanych zmian odpowiedzialna będzie agencja public relations CORE PR.
24 lutego 2009 roku, na mocy postanowienia Sądu Rejonowego w Warszawie, Siódemka Sp. z o. o. przekształciła się w spółkę akcyjną. Zmiana formy organizacyjno – prawnej pozwoli firmie na bardziej elastyczne pozyskiwanie finansowania i rozszerzanie zakresu działalności, co z pewnością korzystnie wpłynie na jej dalszy rozwój.
Siódemka rozpoczęła także kampanię wizerunkową pod hasłem Zawsze do przodu. Celem wprowadzanych zmian jest przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki zarówno w sektorze nadawców biznesowych, jak i indywidualnych. – mówi Krzysztof Pawłowski, Członek Zarządu Siódemki. Działania poprzedzone zostały analizą znajomości marki wśród klientów korporacyjnych i indywidualnych. Badanie wykonano przy pomocy bezpośredniego wywiadu telefonicznego, z wykorzystaniem ustandaryzowanego kwestionariusza ankietowego . Wyniki sondy wskazywały na wysoką rozpoznawalność oraz dobrą identyfikację obszaru działalności firmy przez respondentów (42%). Marka była najbardziej znana wśród ankietowanych ze średnim i wyższym wykształceniem. Ponad połowa (53%) spośród osób, które rozpoznały Siódemkę, wykazała się także znajomością logo. Badani kojarzyli przede wszystkim „skrzydlate” elementy graficzne znaku.
Z przeprowadzonego badania wynika, że firmy kurierskie są dobrze rozpoznawalne w środowisku biznesowym. Około 90% przedsiębiorstw, które wzięły udział w ankiecie, korzystało z ich usług. Co czwarty respondent w badaniu top of mind wymienił Siódemkę, co stawia ją w rzędzie najpopularniejszych polskich marek w tym sektorze. Wysoka rozpoznawalność, na równi z międzynarodowymi markami, świadczy o tym, że jest ona mocno utrwalona w świadomości polskich przedsiębiorców. Warto podkreślić, że odsetek ankietowanych ze środowisk biznesowych kojarzących Siódemkę (24%) dwukrotnie przewyższa odsetek tych, którzy mieli okazję korzystać z jej usług, co dodatkowo potwierdza siłę marki na polskim rynku usług kurierskich.
Firma Siódemka stawia na ciągły rozwój, dlatego po 10 latach działalności zdecydowano się na odświeżenie logo. Nowy znak jest bardziej nowoczesny i dynamiczny. Utrzymany jest w dwóch kolorach – czerwonym i białym, co ma podkreślać polskie pochodzenie Spółki. Unowocześnione zostały również elementy graficzne – litery i symbol skrzydła, które nabrały bardziej opływowych kształtów. Odświeżone logo ma symbolizować wysoką jakość usług, dynamizm i nowoczesność firmy. – dodaje Krzysztof Pawłowski.
Firma zdecydowała się również na zmianę oznakowania floty i strojów kurierów. Nowy design oparty jest na znakach identyfikacyjnych sportowych samochodów. Charakterystycznym elementem nowej wizualizacji jest siódemka w kole na czerwonym pasku, na wzór symboli umieszczanych na rajdowych pojazdach. Do tej pory zmiana oznakowania floty została przeprowadzona w Warszawie. Do końca sierpnia nowy design zyskają auta na terenie całego kraju, a do końca roku wszystkie placówki firmy Siódemka wyposażone zostaną w nowe elementy identyfikacji wizualnej. Wprowadzone zmiany objęły także wizerunek kurierów. Będą oni prezentować się w czerwonej koszulce z emblematem siódemki na piersi i białym logo na plecach. Celem wprowadzenia nowej szaty graficznej jest ujednolicenie trzech elementów wizerunkowych firmy - logo, samochodu i kuriera.
Hasło wizerunkowe Siódemki - Zawsze do przodu - ma na celu komunikowanie dynamizmu i profesjonalizmu w działaniu. Firma Siódemka świadczy usługi wysokiej jakości dzięki wdrożonym systemom zarządzania opartym na normach ISO 9001:2000, ISO 14001:2004, PN-N 18001:2004 oraz ISO 27001.
Za politykę informacyjną odpowiedzialna będzie agencja public relations CORE PR, która została wyłoniona w drodze postępowania przetargowego. Do obowiązków agencji należeć będą m. in. działania z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, jak również doradztwo wizerunkowe w czasie zmian.
Źródło: Siódemka S.A.