W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
Na kolejną kadencję, decyzją Walnego Zgromadzenia ponownie zostali wybrani:
- Arleta Robinson (Lucky Luciano Pictures) – prezeska.
- Tomek Dławichowski (Timecode Film Production) – wiceprezes.
- Magda Olak (Tank Production) – wiceprezes.
Nowymi Członkami Zarządu zostali Maciej Maciantowicz (Dynamo) i Jakub Laskus (Bites Studio).
Do Komisji Rewizyjnej zostali powołani: Mariusz Pietkiewicz (M5 Film) – przewodniczący, Kamila Boruc-Adamska (Trunskavka), Piotr Miklaszewski (Feelmovie).
„Bardzo dziękuję koleżankom i kolegom za zaufanie i ponowny wybór na funkcję prezeski. Traktuję to jako sygnał, że kierunek jaki wraz z poprzednim zarządem obraliśmy, odzwierciedla potrzeby producentów zrzeszonych w SPR. Za nami bardzo pracowite 12 miesięcy. Kolejna kadencja zarządu też nie będzie łatwa. Zmiany w branży przyspieszają, pojawia się kilka zjawisk, które mogą mieć znaczenie wręcz systemowe – myślę tu o szeroko pojętym ESG, o rosnących kosztach produkcji oraz generatywnej AI. Nowe priorytety dla SPR wyznaczy na pierwszym posiedzeniu zarząd, ale już wiemy, że wymienione wyzwania na pewno znajdą się w kręgu naszego zainteresowania jako organizacji.” – powiedziała Arleta Robinson, prezeska.
Tomek Dławichowski – ponownie wybrany na wiceprezesa SPR dodaje: „Poprzedni zarząd za swój priorytet uznał zbudowanie mocnej pozycji SPR’u w branży. Myślę, że to się udało w 100%, dlatego za to poświęcenie i wkład chciałem serdecznie podziękować wszystkim członkom poprzedniego zarządu oraz członkom Stowarzyszenia. Po 12 miesiącach jesteśmy jako SPR silną marką i szanowanym partnerem dla organizacji branżowych. Liczę, że nasze wspólne działania wpłyną pozytywnie na rozwój branży. Tylko razem możemy skutecznie transformować rynek, na którym działamy.”
W ramach SPR działa obecnie 5 stałych grup roboczych, pracujących nad istotnymi dla organizacji sprawami.
- Grupa Zrównoważona Produkcja i ESG (działania z obszaru ESG, w szczególności tworzenie zrównoważonych rozwiązań produkcyjnych, kalkulatory CO2, szkolenia wewnętrzne).
- Grupa AI (monitorowanie rozwoju AI i jej wpływu na branżę, debaty i szkolenia wewnętrzne).
- Grupa Zagranica (wymiana doświadczeń z organizacjami i podmiotami zagranicznymi. Promocja SPR na innych rynkach).
- Grupa Komunikacja i PR (kontakt z mediami i organizacjami branżowymi, działania wizerunkowe).
- Grupa Produkcja (opracowywanie wytycznych, standardów produkcyjnych i rekomendacji, kontakt z przedstawicielami ekip filmowych, wdrażanie dobrych praktyk).
W skład grup roboczych wchodzą zarówno członkowie Stowarzyszenia, jak i zewnętrzni eksperci, wnoszący potrzebne kompetencje. Nadzór nad pracami sprawują członkowie Zarządu.
„Działanie naszego Stowarzyszenia przejawia się przede wszystkim w grupach roboczych. Jestem po raz trzeci w Zarządzie SPR i widzę, że z roku na rok nasza organizacja funkcjonuje coraz sprawniej. Wszyscy uczymy się jak optymalnie dzielić swój czas pomiędzy pracę zawodową i tę na rzecz branży. Wierzę, że jako nowy zarząd będziemy działać sprawnie i aktywnie, ponieważ mamy świadomość jak duże zmiany czekają nas ze względu na 3 kwestie: ESG, AI oraz rosnące koszty produkcji.” – powiedziała Magda Olak – wiceprezes SPR.
Organizacja szacuje, że na profesjonalnym rynku produkcji działa około 50 firm produkcyjnych i postprodukcyjnych, z czego 29 należy już do Stowarzyszenia. Są to:
- ATM Virtual
- Baltica Film
- Bites Studio
- ColorOffOn
- Dobro Films
- Dynamo Film
- F25
- Feel Movie
- Filmokracja
- Film Produkcja
- Film Reaktor
- Graffiti Films
- Houdini Film
- Ilamtic
- Lemon
- Locomotive
- Lucky Luciano Pictures
- M5 Film
- Moon Films
- OTO Film
- Riots
- Spokój Film
- Szut Szut Studio
- Tank Production
- Timecode Film Production
- Truskavka
- Watchout Studio
- Vufinder Studios
- Xantus
Źródło: Stowarzyszenie Producentów Reklamowych