logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

NSA: 101 Panoramiczne zasługują na ochronę patentową

  PR 22.12.2011, przeczytano 1037 razy

Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 8 listopada 2011 r. (sygn. akt II GSK 1033/10) uznał, że znak towarowy "100 Panoramicznych" zasługuje na ochronę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nsa%3A-101-panoramiczne-zasluguja-na-ochrone-patentowa,14248,artykul.html

Agencja Wydawnicza "Technopol” sp. z o.o. w kwietniu 1994 r. wprowadziła na rynek tytuł "100 Panoramicznych". Już w styczniu 1996 r. nakład tego miesięcznika osiągnął 702 tys. egzemplarzy bez wspomagania reklamą. W celu ochrony przed nieuczciwą konkurencją, "Technopol" sp. z o.o. zgłosił znak "100 Panoramicznych" do ochrony w Urzędzie Patentowym RP. Urząd oddalił wniosek, uzasadniając, że znak nie posiada dostatecznej zdolności odróżniającej, nie nabył jej również w wyniku używania (tzw. wtórna zdolność odróżniająca). Konkurencja skopiowała ofertę.

"Technopol" odwołał się od decyzji Urzędu Patentowego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który utrzymał w mocy decyzję Urzędu Patentowego. "Technopol" złożył skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który wyrokiem z dnia 8 listopada 2011 r. uznał skargę Agencji Wydawniczej "Technopol" sp. z o.o. za uzasadnioną. Orzeczenie jest ostateczne.

Na skutek niezgodnej z prawem decyzji Urzędu Patentowego i przewlekłości postępowania, straty Agencji Wydawniczej "Technopol" sp. z o.o. są poważne.

Źródło: SIZ PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764