logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

NSA: 101 Panoramiczne zasługują na ochronę patentową

  PR 22.12.2011, przeczytano 1012 razy

Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 8 listopada 2011 r. (sygn. akt II GSK 1033/10) uznał, że znak towarowy "100 Panoramicznych" zasługuje na ochronę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nsa%3A-101-panoramiczne-zasluguja-na-ochrone-patentowa,14248,artykul.html

Agencja Wydawnicza "Technopol” sp. z o.o. w kwietniu 1994 r. wprowadziła na rynek tytuł "100 Panoramicznych". Już w styczniu 1996 r. nakład tego miesięcznika osiągnął 702 tys. egzemplarzy bez wspomagania reklamą. W celu ochrony przed nieuczciwą konkurencją, "Technopol" sp. z o.o. zgłosił znak "100 Panoramicznych" do ochrony w Urzędzie Patentowym RP. Urząd oddalił wniosek, uzasadniając, że znak nie posiada dostatecznej zdolności odróżniającej, nie nabył jej również w wyniku używania (tzw. wtórna zdolność odróżniająca). Konkurencja skopiowała ofertę.

"Technopol" odwołał się od decyzji Urzędu Patentowego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który utrzymał w mocy decyzję Urzędu Patentowego. "Technopol" złożył skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który wyrokiem z dnia 8 listopada 2011 r. uznał skargę Agencji Wydawniczej "Technopol" sp. z o.o. za uzasadnioną. Orzeczenie jest ostateczne.

Na skutek niezgodnej z prawem decyzji Urzędu Patentowego i przewlekłości postępowania, straty Agencji Wydawniczej "Technopol" sp. z o.o. są poważne.

Źródło: SIZ PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe powstają w Polsce od 2015 roku. Przedstawiamy najnowszy raport o stanie powstających i obowiązujących uchwał krajobrazowych, w ośmiu największych miastach Polski (G8). Ten raport będzie szczególny, ponieważ po ponad 8-miu latach oczekiwania uzyskaliśmy odpowiedź na pytanie – czy ustawa jest zgodna z konstytucją?
Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764