logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Nudne, kiepskie kolory na Epson WD7110.

Strona 4/4  1 2 3 4

| 08.09.2017 13:09

Po drodze jest jeszcze użytkownik drukujący zamiennikami i korzystający przy tym z oryginalnych profili icc dla którego na oko różnice są pomijalne. Pytanie jak to się ma do rzeczywistości?
Jak profil nie oddaje tego co drukarka rzeczywiście drukuje to ta cała zabawa z ustawieniami PS i sterownika to rzeźba w sami wiecie czym.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1303
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 81.6.137.XXX

| 08.09.2017 13:09

Przyjmujemy zeznania autora wątku wg których zmiana atramentów nie miała wpływu na kształt wydruków. Natomiast na stronach Adobe jest ciekawa informacja o trybie zarządzania kolorami przez drukarkę:

W tym obiegu pracy aplikacja dokonuje minimalnej konwersji kolorów, wymaganej do dostosowania dokumentu do przestrzeni kolorów obsługiwanej przez drukarkę. Na przykład, podczas drukowania obrazów CMYK lub dwutonalnych na biurkowej drukarce atramentowej aplikacja dokonuje konwersji przestrzeni RGB lub Lab w zależności od możliwości drukarki.

Czyli jednak Photoshop coś tam miesza mimo, że się go o to nie prosiło...

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8387
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.27.13.XXX

| 09.09.2017 23:09

Inqwi, 2017-09-08 01:12
No 90% podczas wszystkich prób wybrane były: "Papiery zwykłe" a jakość "Standardowy", oraz "Duża szybkość" ale niestety jest możliwe, że gdzieś było inaczej (jeśli bym przypadkiem nie zauważył, a tam by się samoczynnie zmieniło).


Jezeli zostawisz zwykly papier w ustawieniach to nie masz szans na dobre wysycenie procz textu. Zwykly papier nie jest w stanie przyjac odpowiedzniej ilosci atramentu, strownik o tym wie i bardzo ogranicza jego ilosc. Jezeli chcesz miec ladne kolory a drukujesz, jak pisales wczesniej, na papierze foto to i to musisz zmienic. Wybierz tez najwyzsza jakosc druku - wspominales, ze naklady masz male wiec pewnie Ci sie nie spieszy.

avatar użytkownika
+ + + + +

Bromolla
wiadomości: 525
w Signs.pl od 24.09.2010
IP: 2.67.189.XXX

| 12.09.2017 10:09

przede wszystkim: pliki projektuj w Photoshopie jako RGB, zapisuj i drukuj też jako RGB.
Zapomnij o SWOP i nigdy go nie używaj.

brak ikonki
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 370
w Signs.pl od 03.09.2015
IP: 87.206.5.XXX

| 12.09.2017 23:09

Wyjaśnijmy jeszcze może skąd taka rada. Była już mowa o tym, że przestrzeń kolorystyczna RGB jest obszerniejsza niż offsetowy CMYK - jest tam mówiąc w uproszczeniu "więcej kolorów" - np. ładnie nasycone oranże, których w druku offsetowym CMYK nie da się uzyskać. Ale CMYK CMYKowi nierówny. Jeśli drukarka może dzięki swoim atramentom uzyskać większy gamut niż maszyna drukująca farbami offsetowymi, nie ma sensu przycinać gamutu do możliwości offsetu poprzez zamianę na CMYK z użyciem "offsetowego" profilu. Wysłanie do sterownika pliku RGB daje gwarancję, że wykorzysta się pełne możliwości jakie daje sterownik i drukarka.

Warto też pamiętać, że sterowniki są zazwyczaj stosunkowo prymitywne i rzadko kiedy potrafią wykorzystać pełnię możliwości drukarki. Znacznie lepsze efekty i kontrolę można uzyskać stosując RIP-a, który jest w gruncie rzeczy rodzajem sterownika (rasteryzerem obrazu) - tylko że znacznie lepiej dopracowanym niż to, co producenci dołączają do swoich drukarek.

Pozostaje jeszcze problem podglądu kolorów na ekranie. W Photoshopie kontrola tego co wyjdzie w druku jest w wypadku pracy z plikiem RGB prosta - wystarczy skorzystać ze skrótu Ctrl+Y pokazującego podgląd kolorów po zamianie na CMYK, zgodnie z bieżącym profilem CMYK (w wypadku prac złożonych z kilku warstw ten podgląd może nie być wiarygodny - aby upewnić się co do efektu należy spłaszczyć obrazek).

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8387
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.27.74.XXX
Strona 4/4  1 2 3 4
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764