Co to jest SD?
Strefa Dostawców (SD) to specjalna część
Forum Signs.pl dedykowana dostawcom produktów i usług oraz użytkownikom zainteresowanym ich ofertą.
SD wykorzystuje formułę i potencjał marketingowy największego polskiego forum dyskusyjnego poświęconego reklamie i poligrafii, aby dać działom marketingu i handlowcom nowe, interaktywne narzędzie efektywnej komunikacji i kształtowania wizerunku.
Dla kogo?
SD przeznaczona jest wyłącznie dla firm z ofertą
sprofilowaną pod kątem branży reklamowej, kreatywnej i poligraficznej, takich jak np.:
- dostawcy sprzętu, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych
- drukarnie, usługi prepress i DTP, druk 3D
- podwykonawcy, usługi w procesie kreacji, produkcji reklamowej, organizacji i prowadzenia kampanii oraz działań marketingowych
- dostawcy systemów i sprzętu wystawienniczego, usługi wystawiennicze
- dostawcy oznakowań oraz systemów informacji wizualnej i kierunkowej
- dostawcy upominków reklamowych, usługi znakowania, nadruki na tekstyliach i gadżetach
- dostawcy sprzętu i usługi w zakresie digital signage, oprawy imprez, event-marketingu
- freelancerzy i specjaliści współpracujący z branżą reklamową – graficy, fotograficy, copywriterzy, specjaliści od prawa autorskiego itp.
Dlaczego SD?
SD to wyjątkowa okazja aby rozwijać kontakty i zadbać o wizerunek marki lub firmy
w samym sercu Signs.pl – na naszym forum dyskusyjnym, cieszącym się wśród użytkowników szczególną popularnością i wiarygodnością. Dzięki obecności w SD:
- zadbasz o kontakty z grupą potencjalnmych klientów
- poznasz ich opinie i zyskasz możliwość wpływania na Twój internetowy wizerunek
- zaprezentujesz bieżącą ofertę i jej walory
- poinformujesz o nowościach, promocjach, okazjach, wydarzeniach z życia firmy
- pochwalisz się kompetencjami, udzielając porad eksperckich, technicznych, serwisowych
... a przede wszystkim
zwiększysz sprzedaż, wystawiając oferty w odpowiedzi na konkretne zapytania użytkowników!
Jak to działa?
Branżowe fora dyskusyjne to z reguły wyłączna domena klientów – okazja do spotkań i dyskusji, m.in. o dostawcach i ich ofercie. Przestrzeganie zakazu prowadzenia w takich miejscach działalności handlowej i marketingowej zapewnia im szczególną wiartygodność i zainteresowanie użytkowników. Paradoksalnie - to właśnie te reguły nadają im także
wyjątkowy marketingowy potencjał. Czy można go wykorzystać bez narażania interesu użytkowników i bez obaw o ich reakcję?
Obowiązujący na Forum Signs.pl zakaz zamieszczania treści promocyjnych, handlowych i zaproszeń do kontaktów poza forum (zob.
Regulamin), nie dotyczy SD. Możesz tu swobodnie zaprezentować lub zarekomendować ofertę, zaproponować bezpośredni kontakt z firmą, spotkanie, przesłanie próbek itp. Możesz komentować i oceniać wpisy innych dostawców. W Strefie obowiązuje jednak zakaz stosowania kryptoreklamy, manipulowania tożsamością, prowadzenia czarnego PR i działań mających charakter nieuczciwej konkurencji.
SD została tak pomyślana, aby
nie utrudniać korzystania z Forum użytkownikom niezainteresowanym treściami marketingowymi. Wątki i działy w Strefie są wyraźnie oznakowane, a listingi nowych wpisów – wydzielone w taki sposób, aby nie powodowały przypadkowych czy omyłkowych wejść.
Twoje wpisy w SD trafiają wyłącznie do osób zainteresowanych ofertą, opinią czy pomocą dostawcy.
Jak zacząć?
- Zaloguj się lub załóż konto w Signs.pl
- Wejdź na https://www.signs.pl/SD i zacznij działać!
Zachęcamy do skorzystania z możliwości
bezpłatnej weryfikacji konta, co zwiększy wiarygodność i zaufanie do publikowanych materiałów.
Przewodnik po SD
Strefa podzielona jest obecnie na 4 główne działy:
1. Gdzie lub Co kupić? Pytania do dostawców
Dla szukających sprzętu, materiałów lub usług. Na zamieszczane tu zapytania możesz odpowiedzieć dostępnym publicznie
wpisem zawierającym ofertę, linki do stron firmowych, ilustracje itp., albo wysłać użytkownikowi wiadomość prywatną. Możesz także komentować i odpowiadać na oferty i wpisy innych dostawców. Uwaga: ta możliwość dotyczy także Twoich wpisów! To podstawowa różnica w stosunku do
naszej Giełdy, na której również możesz zamieszczać standardowe ogłoszenia.
2. Porady techniczne i serwisowe
Użytkownicy mogą się tu zwrócić się o pomoc techniczną do przedstawicieli firm i serwisantów. Jeśli chcesz pokazać, że dbasz o klientów, wyznacz w firmie specjalistę odpowiedzialnego za monitorowanie tego działu i obsługę zgłoszeń w takim zakresie, w jakim uznasz to za konieczne albo możliwe.
3. Komunikaty firmowe
Miejsce na
krótkie notki, które ze względu na objętość lub charakter nie nadają się do umieszczenia jako „pełnowymiarowa” informacja prasowa w
naszym serwisie informacyjnym. Przykładowe okazje i tematy:
- szkolenia, warsztaty, dni otwarte
- zmiany personalne, organizacyjne, logistyczne w firmie
- okazje, oferty specjalne, promocje, wyprzedaże, końcówki serii itp.
- nagrody, udział w imprezach i targach, działania CSR oraz pro bono.
Uwaga: Typowe ogłoszenia (zlecenia, praca, kupno/sprzedaż) prosimy zamieszczać na
naszej Giełdzie.
4. Porady prawne – pierwszy dział „ekspercki”
Bezpłatne porady najlepszych specjalistów z dziedzin prawa związanych z praktyką biznesową branży reklamowej, marketingowej i poligraficznej: prawo autorskie, prawo własności przemysłowej, prawne regulacje i ograniczenia w marketingu i reklamie, mediach, poligrafii.
To pierwszy z działów eksperckich, które chcemy rozwijać w ramach SD. Do udziału zapraszamy kancelarie i specjalistów specjalizujących się w obsłudze podmiotów z naszej branży. Przede wszystkim jednak zachęcamy dostawców i specjalistów z pozostałych dziedzin do oddelegowania własnych ekspertów udzielających na stronach SD porad i pomocy w imieniu firmy (lub własnym w wypadku freelancerów). To niepowtarzalna okazja aby zaprezentować użytkownikom forum kompetencje merytoryczne oraz podejście do klienta.
Deklaracja nie jest w żaden sposób zobowiązująca – ekspert udziela porad w miarę swoich możliwości.
Śledzenie nowości i kontrola własnych wątków
Nowe wpisy w każdym z działów Strefy można łatwo śledzić za pomocą RSS. Dotyczy to wszystkich działów na forum. Autor wątku ma dodatkowo możliwość otrzymywania powiadomień o wpisach przez e-mail.
Fakty
- Już podczas rocznego okresu testowego, w SD zamieszczono blisko 1,5 tys. wpisów.
- Niektóre z wątków osiągnęły w tym czasie oglądalność rzędu kilku tysięcy odsłon.
- Przeciętna oglądalność wątku w dziale „Komunikaty firmowe” nie ustępuje oglądalności notek prasowych zamieszczanych w naszym serwisie informacyjnym.
- PRZYKŁAD: wątek z komunikatem o zmianie siedziby jednego z dostawców został przeczytany ponad pół tysiąca razy w czasie pierwszego tygodnia po opublikowaniu, uzyskując dodatkowo pozytywne komentarze użytkowników i stwarzając okazję do interakcji ze strony firmy.
Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych?
Wykorzystaj efekt synergii i skorzystaj z pozostałych narzędzi przygotowanych dla nas dla dostawców. Ich omówienie znajdziesz w naszym
Przewodniku Dostawcy po Signs.pl.