logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: O Biedronce Polacy rozmawiają na Facebooku i TikToku, na Instagramie o Dino

  PR 19.12.2022, przeczytano 352 razy
ilustracja

Według rankingu sieci handlowych Polacy najczęściej kupują w Lidlu, ale w Internecie zdecydowanie najchętniej rozmawiają o Biedronce, jak wynika z najnowszej analizy polskiego SentiOne. Kolejne miejsca zajęły Lidl, Żabka, Kaufland i Auchan. Wysoki wskaźnik Influence Score osiągają treści publikowane przez Lidl na kanale YouTube. Na TikToku aż 65 proc. wypowiedzi o sieciach handlowych należy do Biedronki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-biedronce-polacy-rozmawiaja-na-facebooku-i-tiktoku%2C-na-instagramie-o-dino,398401,artykul.html

Święta Bożego Narodzenia zwykle kojarzą się z ciepłą, rodzinną atmosferą, światełkami na choince i, oczywiście, wspólnym spędzaniem czasu przy stole. Według rankingu popularności sieci handlowych w Polsce¹ w ubiegłym roku Polacy najchętniej robili zakupy spożywcze w Lidlu, a w dalszej kolejności w Biedronce, Auchan, Kauflandzie, Carrefourze i Tesco. SentiOne polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, zbadała natomiast, jak w ciągu mijającego roku wyglądała popularność sieci handlowych według wypowiedzi polskich internautów na ich temat.

Najpopularniejsza Biedronka, za nią Lidl i Żabka

Pod względem liczby wypowiedzi oraz ich zasięgów w polskim Internecie w 2022 r. bezsprzecznie prowadzi Biedronka - dotyczy jej 643 tys. wypowiedzi, które zebrały aż 956 mln wyświetleń zasięgu. To ⅓ wszystkich wzmianek na temat dziesięciu najczęściej wymienianych sieci handlowych. Lidl zajmuje drugą pozycję z 353,5 tys. wzmianek i 612 mln wyświetleń zasięgu. Za nimi znalazły się sieci Żabka (259 tys. wzmianek i 339 mln wyświetleń) oraz Kaufland (184,7 tys. wzmianek i 168 mln wyświetleń). Pierwszą piątkę zamyka Auchan (158 tys. wzmianek i aż 215 mln wyświetleń). Kolejne miejsca pod względem liczby wzmianek zajęły sieci Dino, Carrefour, Intermarche, Społem i Selgros.

Odbiorcy lubią youtube’owy kanał Lidla

W przypadku Biedronki największą dyskusję wywołał facebookowy wpis z 1 marca, informujący o pomocy sieci dla uchodźców z Ukrainy, który zebrał 17 tys. samych pozytywnych reakcji i 1,3 tys. komentarzy oraz został udostępniony ponad 950 razy. Jednak najwyższy Influence Score, czyli wskaźnik pokazujący najbardziej wpływowe treści, osiągnął opublikowany 12 grudnia na TikToku filmik o robieniu świątecznych zakupów.

W przypadku Lidla największym zainteresowaniem odbiorców cieszą się treści zamieszczane na kanale sieci na YouTube.

- Najwyższy Influence Score odnotował film z przepisem na idealny lukier do ciastek i pierniczków, a najwyższą liczbę wyświetleń - prawie 6 mln - film z Anną i Robertem Lewandowskimi promujący program wsparcia talentów dla szkół. W przypadku sieci sklepów Żabka najżywszą dyskusję w tym roku spowodował bardzo świeży post, opublikowany na facebookowym profilu marki na początku grudnia, dotyczący tajemniczej inicjatywy o nazwie Żabu - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.

Na Instagramie najpopularniejsze jest Dino, a na TikToku Biedronka

O sklepach Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, z którego pochodzi ponad połowa wypowiedzi, a ponad ⅓ z nich dotyczy Biedronki. Dużo wypowiedzi pojawia się również na portalach internetowych, trochę mniej na Twitterze i TikToku. Najmniejszą popularnością temat sieci handlowych cieszy się na Instagramie. Co ciekawe, na tym ostatnim portalu niemal ¾ wypowiedzi w tym kontekście dotyczy sieci Dino - ponad 53 tys. Dla porównania zajmująca drugą pozycję Biedronka była wspominana 10,5 tys. razy. Na Twitterze najwięcej rozmawia się o Żabce, a na TikToku Biedronka zbiera ponad 65 proc. wszystkich wzmianek.

Jak działa monitoring Internetu i Influence Score?

SentiOne już od ponad 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji, które rozumieją ludzkie intencje z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje - radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Aplikacja SentiOne do monitoringu Internetu pozwala na sprawdzanie w ramach jednego projektu nieograniczonej liczby słów kluczowych i dzielenie się wynikami analizy z innymi użytkownikami. Daje możliwość m.in. śledzenia w jednym miejscu zaawansowanych statystyk oraz komentarzy ze wszystkich kanałów w mediach społecznościowych danej marki i szybkiego reagowania na nie, a także stworzenia Profilu Idealnego Klienta na podstawie informacji demograficznych o obserwatorach. Influence Score to opracowany przez SentiOne system, który analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w Internecie i nadaje im ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz ile razy była czytana lub udostępniana

Źródło: SentiOne

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premierowy weekend w TVN Style
W nadchodzący weekend widzki TVN Style nie będą mogły narzekać na nudę! Stacja przygotowała dla nich trzy zupełnie nowe programy. Już w niedzielę 1 października z premierowymi odcinkami zadebiutują: „Ślub last minute”, „Stylowe taxi Agaty” oraz „Rogalska Show”.
Na platformie Pilot WP pojawił się nowy kanał „Patronite Podróże”.  To kanał FAST (Free Ad-Supported Television), czyli telewizji wspieranej reklamami, który oferuje oryginalne treści podróżnicze w zupełnie nowej formie.
Rosyjskie społeczeństwo bardzo podatne na manipulacje Kremla
Większość rosyjskiego społeczeństwa popiera lub milcząco akceptuje rządy Władimira Putina i wojnę prowadzoną w Ukrainie. Co więcej, po inwazji na ten kraj poparcie dla działań Kremla w sondażach opinii publicznej znacząco wzrosło – pokazała ubiegłoroczna analiza Ośrodka Studiów Wschodnich. Ten wzrost poparcia jest jednak efektem prowadzonej na ogromną skalę...
„Się Dzieje” - program, w którym Dejman integruje internet z telewizją
W drugim sezonie nowością jest muzyczny przegląd New Music Week oraz odcinki specjalne z gośćmi. W ostatnim prowadzący Damian Biedrzycki "Dejman" na antenie rozmawiał z Martą Rodzik, która w przeszłości była dziennikarką, a obecnie zajmuje się branżą PR.  
Serwis Adamed Expert także dla pielęgniarek i położnych
W ramach serwisu Adamed Expert od września dostępna jest podstrona dedykowana pielęgniarkom, pielęgniarzom i położnym. To obiektywne i rzetelne treści merytoryczne –pogłębiające możliwość edukacji, rozwoju zawodowego, ale także porady z zakresu prawa, czy wsparcia psychologicznego dla tej grupy zawodów medycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764