Tematyka Retail Congress skierowana jest do osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, odpowiadających za planowanie, strategię, a także optymalizację procesów i wdrażanie nowych technologii, zarówno w sklepach, jak i całym łańcuchu dostaw. Wystąpienia prelegentów będą atrakcyjne także dla tych, którzy zajmują się tworzeniem przestrzeni handlowych lub obsługą kanałów sprzedaży. Konferencja odbędzie się 20 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.
Handel przyszłości to technologie
Zmiany, które dotykają branżę retail, mają znaczny wpływ na budowanie wzrostu przedsiębiorstw oraz stabilność prowadzenia działalności. Filip Mazurkiewcz z Orange Polska, zwraca uwagę na trzy trendy, którym muszą sprostać firmy: coraz większy nacisk na budowanie modelu omnichannel wynikającego z oczekiwania przez klienta wspólnego komunikatu w wielu kanałach, potrzebę generowania większej wartości z każdego koszyka, a także dostarczanie indywidualnych doświadczeń konsumenckich. W czasie prelekcji „Data driven innovations w handlu” ekspert opowie o zmianach, jakie czekają branżę od strony technologicznej i czynnikach mających na to wpływ, tj. 5G i światłowody.
– Słuchacze wyjdą z wiedzą, jak zmienia się środowisko technologiczne w Polsce, a co za tym idzie, na jakie rozwiązania jest gotowa branża retail – dodaje.
Przyszłość handlu to także coraz większa automatyzacja i samoobsługa, poprawianie jakości customer experience poprzez prostotę, szybkość obsługi oraz pełną dostępność zasobów w czasie rzeczywistym. Zdaniem Jakuba Kownackiego z firmy ISS RFID, który poprowadzi prelekcję „Jak będzie wyglądał rynek retail za 5 lat?”, rozwój technologii postępuje tak szybko i ma tak duży wpływ na prowadzenie działalności, że już dziś należy po nie sięgać, by optymalizować biznes.
– Opowiem o technologiach przyszłości, o tym, nad czym pracują dziś naukowcy, czego można spodziewać się już wkrótce oraz wpływie technologii na rynek retail, m.in. na przykładach z USA – dodaje.
Do przykładów sklepów amerykańskich reprezentujących dobre praktyki na wiodącym technologicznie rynku, odniesie się również dr Marek Borowiński, Shop Doctor w wystąpieniu „Najnowsze trendy w projektowaniu doświadczenia zakupowego klienta na podstawie sklepów z USA”.
– Sklepy zmieniają się w kierunku samoobsługi i korzystania z aplikacji zakupowych. Podczas Retail Congress opowiem o sklepach w USA, które mnie zachwyciły, będę też chciał słuchaczom zaproponować, nieco inne niż dotychczas, podejście do projektowania doświadczenia zakupowego klienta – zapowiada.
Pracownik ambasadorem marki w handlu przyszłości
Ważnym aspektem jest kwestia wyposażenia pracowników w technologię. Może się ona przełożyć na zwiększenie ich skuteczności, a w rezultacie satysfakcję klientów i wzrost sprzedaży detalicznej. Opowie o tym Tomasz Dzideczek z Zebra Technologies podczas prelekcji „Wpływ innowacyjnych technologii dla handlu detalicznego na pracę personelu oraz poziom obsługi klientów”.
– Dzisiaj nie wystarczą już tylko zaangażowani pracownicy. Detaliści potrzebują członków zespołu, którzy będą ewoluować w kierunku bardzo zaangażowanych ambasadorów ich marek – dodaje ekspert. To jeden z czynników, poza dostępnością produktów, który wpływa, na wzrost odwiedzin klientów w sklepach stacjonarnych.
Inne ciekawe wystąpienie „Utrata pracowników. Czy można temu zapobiec?”, które poprowadzi Tomasz Kalko, szkoleniowiec i mówca, poświęcone będzie wykorzystaniu potencjału firmy na styku sprzedawca - klient oraz pracownik - organizacja. Ekspert zwróci uwagę na konieczność skrajnej profesjonalizacji, tam, gdzie produkt jest drogi, trudny obsługowo, wymagający skomplikowanego wyboru opcji czy doradztwa.
– Nawet jeśli firma sprzedaje produkty pozbawione rysu emocjonalnego, można zbudować więź z klientem, trzeba wiedzieć jak to zrobić i mieć do tego sprawnych handlowców. Drugim wątkiem, na którym się skupię, to wykorzystanie wiedzy podstawowego pracownika, który często jako pierwszy widzi potrzebę zmian i możliwości ich dokonania. To niebywale trudne dla menedżerów ukształtowanych w starych modelach, ponieważ ta zmiana wymaga przełamania menedżerskiego ego – podkreśla Tomasz Kalko.
Co jeszcze na Retail Congress?
Szczegółowy program całodniowej konferencji Retail Congress 2019 znajduje się na stronie www.retailshow.pl/pl/agenda-2019. Przewiduje on inne ciekawe wystąpienia, m.in. dedykowane sklepom autonomicznym, o których opowie Sebastian Starzyński z ABR Sesta, czy projektowaniu wyglądu sklepów, które poprowadzi Ewa Gawroniak-Olejniczak, projektantka Modelowego Sklepu. Wiedzę technologiczną uzupełni ekspertka z firmy CISCO MERAKI, Małgorzata Wilson, która skupi się na zarządzaniu sieciami przedsiębiorstw w modelu chmury, a także Grzegorz Furtak z firmy Pricinglab, który przybliży słuchaczom innowacyjne modele pricingowe.
Informacje praktyczne
10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.
Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Źródło: Retail Congress