logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

O handlu przyszłości na konferencji podczas Targów Retailshow

  PR 12.11.2019, przeczytano 693 razy
ilustracjastrzałka

Tematyka Retail Congress skierowana jest do osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, odpowiadających za planowanie, strategię, a także optymalizację procesów i wdrażanie nowych technologii, zarówno w sklepach, jak i całym łańcuchu dostaw. Wystąpienia prelegentów będą atrakcyjne także dla tych, którzy zajmują się tworzeniem przestrzeni handlowych lub obsługą kanałów sprzedaży. Konferencja odbędzie się 20 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-handlu-przyszlosci-na-konferencji-podczas-targow-retailshow,384674,artykul.html

Handel przyszłości to technologie

Zmiany, które dotykają branżę retail, mają znaczny wpływ na budowanie wzrostu przedsiębiorstw oraz stabilność prowadzenia działalności. Filip Mazurkiewcz z Orange Polska, zwraca uwagę na trzy trendy, którym muszą sprostać firmy: coraz większy nacisk na budowanie modelu omnichannel wynikającego z oczekiwania przez klienta wspólnego komunikatu w wielu kanałach, potrzebę generowania większej wartości z każdego koszyka, a także dostarczanie indywidualnych doświadczeń konsumenckich. W czasie prelekcji „Data driven innovations w handlu” ekspert opowie o zmianach, jakie czekają branżę od strony technologicznej i czynnikach mających na to wpływ, tj. 5G i światłowody.

– Słuchacze wyjdą z wiedzą, jak zmienia się środowisko technologiczne w Polsce, a co za tym idzie, na jakie rozwiązania jest gotowa branża retail – dodaje.

Przyszłość handlu to także coraz większa automatyzacja i samoobsługa, poprawianie jakości customer experience poprzez prostotę, szybkość obsługi oraz pełną dostępność zasobów w czasie rzeczywistym. Zdaniem Jakuba Kownackiego z firmy ISS RFID, który poprowadzi prelekcję „Jak będzie wyglądał rynek retail za 5 lat?”, rozwój technologii postępuje tak szybko i ma tak duży wpływ na prowadzenie działalności, że już dziś należy po nie sięgać, by optymalizować biznes.

– Opowiem o technologiach przyszłości, o tym, nad czym pracują dziś naukowcy, czego można spodziewać się już wkrótce oraz wpływie technologii na rynek retail, m.in. na przykładach z USA – dodaje.  

Do przykładów sklepów amerykańskich reprezentujących dobre praktyki na wiodącym technologicznie rynku, odniesie się również dr Marek Borowiński, Shop Doctor w wystąpieniu „Najnowsze trendy w projektowaniu doświadczenia zakupowego klienta na podstawie sklepów z USA”.

– Sklepy zmieniają się w kierunku samoobsługi i korzystania z aplikacji zakupowych. Podczas Retail Congress opowiem o sklepach w USA, które mnie zachwyciły, będę też chciał słuchaczom zaproponować, nieco inne niż dotychczas, podejście do projektowania doświadczenia zakupowego klienta – zapowiada.  

Pracownik ambasadorem marki w handlu przyszłości

Ważnym aspektem jest kwestia wyposażenia pracowników w technologię. Może się ona przełożyć na zwiększenie ich skuteczności, a w rezultacie satysfakcję klientów i wzrost sprzedaży detalicznej. Opowie o tym Tomasz Dzideczek z Zebra Technologies podczas prelekcji „Wpływ innowacyjnych technologii dla handlu detalicznego na pracę personelu oraz poziom obsługi klientów”.

– Dzisiaj nie wystarczą już tylko zaangażowani pracownicy. Detaliści potrzebują członków zespołu, którzy będą ewoluować w kierunku bardzo zaangażowanych ambasadorów ich marek – dodaje ekspert. To jeden z czynników, poza dostępnością produktów, który wpływa, na wzrost odwiedzin klientów w sklepach stacjonarnych.  

Inne ciekawe wystąpienie „Utrata pracowników. Czy można temu zapobiec?”, które poprowadzi Tomasz Kalko, szkoleniowiec i mówca, poświęcone będzie wykorzystaniu potencjału firmy na styku sprzedawca - klient oraz pracownik - organizacja. Ekspert zwróci uwagę na konieczność skrajnej profesjonalizacji, tam, gdzie produkt jest drogi, trudny obsługowo, wymagający skomplikowanego wyboru opcji czy doradztwa.

– Nawet jeśli firma sprzedaje produkty pozbawione rysu emocjonalnego, można zbudować więź z klientem, trzeba wiedzieć jak to zrobić i mieć do tego sprawnych handlowców. Drugim wątkiem, na którym się skupię, to wykorzystanie wiedzy podstawowego pracownika, który często jako pierwszy widzi potrzebę zmian i możliwości ich dokonania. To niebywale trudne dla menedżerów ukształtowanych w starych modelach, ponieważ ta zmiana wymaga przełamania menedżerskiego ego – podkreśla Tomasz Kalko.

Co jeszcze na Retail Congress?

Szczegółowy program całodniowej konferencji Retail Congress 2019 znajduje się na stronie www.retailshow.pl/pl/agenda-2019. Przewiduje on inne ciekawe wystąpienia, m.in. dedykowane sklepom autonomicznym, o których opowie Sebastian Starzyński z ABR Sesta, czy projektowaniu wyglądu sklepów, które poprowadzi Ewa Gawroniak-Olejniczak, projektantka Modelowego Sklepu. Wiedzę technologiczną uzupełni ekspertka z firmy CISCO MERAKI, Małgorzata Wilson, która skupi się na zarządzaniu sieciami przedsiębiorstw w modelu chmury, a także Grzegorz Furtak z firmy Pricinglab, który przybliży słuchaczom innowacyjne modele pricingowe.     

Informacje praktyczne

10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Źródło: Retail Congress

www.retailshow.pl

Dodatkowe informacje:

Sponsorami Głównymi RetailShow 2019 i Retail Congress są Orange, Koncept-L i Zebra Technologies. Firma ISS RFID ma status Sponsora Retail Congress.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764