logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

O polskim designie na „Biznesup! Design made in Poland”

  PR 07.06.2018, przeczytano 820 razy
ilustracjastrzałka

Nie boimy się odważnych rozwiązań, jesteśmy kreatywni i otwarci na innowacje, mamy imponujące zaplecze rzemieślnicze, a nasze produkty odznaczają się jakością i są doceniane przez zagranicznych konsumentów. Przed jakimi wyzwaniami stoi więc polska branża projektowa? Zapytano o to marki, które zgłosiły się do tegorocznej edycji projektu BiznesUp! design made in Poland, a także międzynarodowych ekspertów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji forum. Wnioski? Polski design trzeba spójnie komunikować i budować jego rozpoznawalność na świecie. O czym jeszcze rozmawiano podczas wydarzenia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-polskim-designie-na-_biznesup%21-design-made-in-poland_,36787,artykul.html

Za nami forum BiznesUp! design made in Poland. 40. reprezentantów polskiego designu, 18. międzynarodowych ekspertów, przedstawicieli branży projektowej oraz kilkanaście wykładów, warsztatów i paneli dyskusyjnych na temat rodzimego designu z perspektywy zagranicznych rynków. Była to również okazja, by podjąć rozmowy na temat potrzeb branży projektowej, wyzwań związanych z funkcjonowaniem na arenie międzynarodowej, a także, by wymienić się praktycznymi wskazówkami.

Rozpoznawalność i konkurencyjność

Podczas tegorocznej edycji forum przeprowadzono ankietę, której głównym celem była analiza potrzeb i oczekiwań marek względem organizowanego forum BiznesUp! design made in Poland. W badaniu uczestniczyło blisko 90 polskich marek i to właśnie one odpowiadały na pytanie o bariery związane z obecnością rodzimych firm na zagranicznych rynkach. Dla 62 proc. respondentów największym wyzwaniem w funkcjonowaniu na arenie międzynarodowej jest budowanie rozpoznawalności i konkurencyjności polskich marek.

Tego samego zdania jest Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation, która podczas tegorocznej edycji forum poprowadziła warsztaty dla 40 marek na temat sprzedaży polskich produktów na rynku brytyjskim. Anna Pietrzyk-Simone obecnie kieruje rozwojem MM-L Studio, biura architektoniczno-projektowego pod kierunkiem twórczym Miska Miller - Lovegrove. Jej szerokie doświadczenie obejmuje obsługę wiodących światowych marek projektowych, współpracę z organizacjami kulturalnymi i instytucjami rządowymi w zakresie inicjatyw projektowych.

- Polski design należy umiejętnie prezentować, powinniśmy nauczyć się opowiadać o tym, co mamy i nie tylko starać się sprzedawać swoje produkty innym firmom na zamówienie, ale także konsekwentnie, spójnie budować i komunikować wizerunek firm. Cieszę się, że na wystawie PolishUp stawia się na marki oraz projektantów, którzy za nimi stoją – mówi Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation.

ilustracjastrzałka

Polskie firmy potrzebują praktycznych wskazówek

Chęć poszerzania wiedzy i wymiany doświadczeń z zakresu funkcjonowania i sprzedaży produktów na zagranicznych rynkach, dla ponad 87 proc. badanych firm była najważniejszym powodem uczestniczenia w forum BiznesUp!. To pokazuje, jak ważne i potrzebne są wydarzenia, które przybliżają specyfikę działania poza granicami Polski, przekazują wiedzę na temat zwyczajów konsumenckich w krajach europejskich, a także poruszają kwestie promocji swoich produktów na tych rynkach.

- Bardzo ciekawe, a zarazem potrzebne były dyskusje, podczas których prelegenci prezentowali swoje doświadczenia z rynków europejskich, ale możliwa była również dyskusja między firmami różnych branż. To było bardzo kształcące dla nas wszystkich. Im więcej jest dialogu oraz inicjatyw, gdzie potrafimy się łączyć i promować, tym lepiej. Wystawa PolishUp prezentuje atrakcyjne projekty o spójnej komunikacji wizualnej, dlatego moim zdaniem powinna gościć również na europejskich festiwalach - mówi Anna Pietrzyk-Simone.

BiznesUp! dla polskiego designu

Wydarzenie BiznesUp! design made in Poland stanowi część międzynarodowego projektu, dedykowanego designerom, producentom oraz dystrybutorom produktów i usług, którego celem jest promocja polskiego wzornictwa w kraju i za granicą, a także pomoc polskim markom, w zaistnieniu na rynkach zagranicznych. W ramach projektu realizowana jest również międzynarodowa kampania promocyjna polskiego designu za pośrednictwem mediów oraz kampanii outdoorowej.

ilustracjastrzałka

Projekt „Zwiększenie międzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizację i promocję Łódź Design Festival 2018 i Łódź Design Forum” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014 -2020.

Źródło: Lightscape

www.lightscape.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764