logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

O praktyce komunikacji kryzysowej podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów PR

   21.04.2017, przeczytano 375 razy
ilustracjastrzałka

Dwanaście wystąpień, ponad trzystu uczestników, dziesiątki ciekawych case’ów. Tak w skrócie podsumować można pierwszy dzień odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-praktyce-komunikacji-kryzysowej-podczas-pierwszego-dnia-kongresu-profesjonalistow-pr,32233,artykul.html

Tradycyjnie już Kongres rozpoczął się od wystąpienia Adama Łaszyna, Prezesa Alert Media Communications, który przedstawił „Subiektywny ranking najciekawszych trendów PR minionego roku”. Na podium zestawienia znalazły się: PRowa moc populizmów i „realne flashmoby”, a pierwsze miejsce zajął początek walki z zalewem wiadomości typu fake news. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w trakcie wystąpienia #KryzysyZjadamyNaŚniadanie mówił między innymi o tym, jak zmiany w sposobie konsumpcji mediów wpływają na przebieg kryzysów, na jakie typy można podzielić użytkowników sieci i jak coraz silniej otacza nas tzw. DSDB, czyli darmowy system dystrybucji bzdur.

W trakcie Kongresu nie zabrakło również praktycznych porad. Pięć technik radzenia sobie z negatywnym cyklem informacyjnym przedstawiła Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy UBER Polska, o odwadze w komunikacji kryzysowej mówiła Małgorzata Wiśniewska z Telewizji Polskiej, a o tym, co warto mieć gdy trafi się kryzys w komunikacji wewnętrznej, opowiedział Igor Żytka, Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej, Provident Polska. O doświadczeniach swoich firm i instytucji w zarządzaniu kryzysami opowiadały między innymi: Martyna Węgrzyn, Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej DANONE, Dominika Lenkowska-Piechocka, Szef Zespołu ds. Komunikacji Wewnętrznej Skanska, Iwona Walczak, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej Skanska, a także Anna Malinowska, Rzecznik Prasowy Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. O kryzysach w mediach na przykładzie Policji opowiadał były Rzecznik Komendy Głównej Policji inspektor Krzysztof Hajdas, a o kryzysie podczas targów w EXPO Kraków, Grażyna Grabowska, Prezes Zarządu spółki Targi w Krakowie i Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC. Z kolei Adam Burak, były Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA, opowiedział o kryzysach w spółkach Skarbu Państwa oraz przedstawił metody ich rozwiązywania. Pierwszy dzień Kongresu zakończyło wystąpienie czterokrotnego mistrza olimpijskiego Roberta Korzeniowskiego, który omówił techniki relacji z mediami w sporcie wyczynowym.

- Ciekawe wystąpienia, przegląd aktualnych trendów, inspirujące rozmowy – to już w zasadzie wyróżniki Kongresu PR. Cieszę się, że z roku na rok nasza impreza przyciąga tak dużą liczbę uczestników. Dostrzegam, że Kongres spełnia swoje zadanie, bowiem ma być i jest miejscem integracji branży, ale także poszerzania wiedzy i doświadczeń – podsumował pierwszy dzień rzeszowskiej imprezy dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto.

Równolegle z Kongresem drugiego dnia odbywa się również sesja naukowa „Kryzys i Media” organizowana przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W jej trakcie zaplanowano czternaście wystąpień przedstawicieli środowiska akademickiego, poświęconych między innymi badaniom na temat kryzysów, obecności postprawdy w mediach czy kryzysowi autorytetów.

Relacje z kongresu można śledzić na bieżąco w mediach społecznościowych, między innymi na Facebookowym profilu Kongres Profesjonalistów Public Relations oraz na Twitterze: pod hashtagami #kpr2017, #kongrespr2017, #KryzysyZjadamyNaŚniadanie i #PSMM.

Kongres objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy oraz Witalnie.com.pl.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764