logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

O praktyce komunikacji kryzysowej podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów PR

   21.04.2017, przeczytano 364 razy
ilustracjastrzałka

Dwanaście wystąpień, ponad trzystu uczestników, dziesiątki ciekawych case’ów. Tak w skrócie podsumować można pierwszy dzień odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-praktyce-komunikacji-kryzysowej-podczas-pierwszego-dnia-kongresu-profesjonalistow-pr,32233,artykul.html

Tradycyjnie już Kongres rozpoczął się od wystąpienia Adama Łaszyna, Prezesa Alert Media Communications, który przedstawił „Subiektywny ranking najciekawszych trendów PR minionego roku”. Na podium zestawienia znalazły się: PRowa moc populizmów i „realne flashmoby”, a pierwsze miejsce zajął początek walki z zalewem wiadomości typu fake news. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w trakcie wystąpienia #KryzysyZjadamyNaŚniadanie mówił między innymi o tym, jak zmiany w sposobie konsumpcji mediów wpływają na przebieg kryzysów, na jakie typy można podzielić użytkowników sieci i jak coraz silniej otacza nas tzw. DSDB, czyli darmowy system dystrybucji bzdur.

W trakcie Kongresu nie zabrakło również praktycznych porad. Pięć technik radzenia sobie z negatywnym cyklem informacyjnym przedstawiła Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy UBER Polska, o odwadze w komunikacji kryzysowej mówiła Małgorzata Wiśniewska z Telewizji Polskiej, a o tym, co warto mieć gdy trafi się kryzys w komunikacji wewnętrznej, opowiedział Igor Żytka, Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej, Provident Polska. O doświadczeniach swoich firm i instytucji w zarządzaniu kryzysami opowiadały między innymi: Martyna Węgrzyn, Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej DANONE, Dominika Lenkowska-Piechocka, Szef Zespołu ds. Komunikacji Wewnętrznej Skanska, Iwona Walczak, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej Skanska, a także Anna Malinowska, Rzecznik Prasowy Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. O kryzysach w mediach na przykładzie Policji opowiadał były Rzecznik Komendy Głównej Policji inspektor Krzysztof Hajdas, a o kryzysie podczas targów w EXPO Kraków, Grażyna Grabowska, Prezes Zarządu spółki Targi w Krakowie i Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC. Z kolei Adam Burak, były Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA, opowiedział o kryzysach w spółkach Skarbu Państwa oraz przedstawił metody ich rozwiązywania. Pierwszy dzień Kongresu zakończyło wystąpienie czterokrotnego mistrza olimpijskiego Roberta Korzeniowskiego, który omówił techniki relacji z mediami w sporcie wyczynowym.

- Ciekawe wystąpienia, przegląd aktualnych trendów, inspirujące rozmowy – to już w zasadzie wyróżniki Kongresu PR. Cieszę się, że z roku na rok nasza impreza przyciąga tak dużą liczbę uczestników. Dostrzegam, że Kongres spełnia swoje zadanie, bowiem ma być i jest miejscem integracji branży, ale także poszerzania wiedzy i doświadczeń – podsumował pierwszy dzień rzeszowskiej imprezy dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto.

Równolegle z Kongresem drugiego dnia odbywa się również sesja naukowa „Kryzys i Media” organizowana przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W jej trakcie zaplanowano czternaście wystąpień przedstawicieli środowiska akademickiego, poświęconych między innymi badaniom na temat kryzysów, obecności postprawdy w mediach czy kryzysowi autorytetów.

Relacje z kongresu można śledzić na bieżąco w mediach społecznościowych, między innymi na Facebookowym profilu Kongres Profesjonalistów Public Relations oraz na Twitterze: pod hashtagami #kpr2017, #kongrespr2017, #KryzysyZjadamyNaŚniadanie i #PSMM.

Kongres objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy oraz Witalnie.com.pl.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Integart podsumowuje targi Remadays 2019
Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku RemaDays 2019 dobiegły końca. W tym roku na 300 m2 powierzchni, na dwóch stoiskach P15 i M15, Integart zaprezentował poszerzoną, kompleksową ofertę najnowocześniejszych technologii i rozwiązań dla LFP oraz mediów do druku wielkoformatowego. Podczas RemaDays przeprowadziliśmy setki rozmów biznesowych, uścisnęliśmy...
Będzie nowe oprogramowanie do aparatów Nikon Z 7 i Nikon Z 6
Firma Nikon ogłosiła rozpoczęcie prac nad nowym oprogramowaniem do swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Nikon Z 7 i Nikon Z 6. Oprogramowanie da dostęp do nowych funkcji, np. AF z detekcją oka, oraz doda obsługę sygnałów wyjściowych RAW i kart pamięci CFexpress. Ponadto udoskonali funkcje AF/AE obu aparatów.
Badanie: 77% konsumentów woli kupować marki, które podzielają ich wartości

Google, PayPal, Gillette i Johnson & Johnson to marki, które znalazły się w globalnym top ten Meaningful Brands 2019. W Polsce najbardziej meaningful są Google, Nivea, Allegro, YouTube i Rossmann. 82% marek mogłoby po prostu zniknąć z polskiego rynku i nikt by się nie zmartwił. To bardzo duży, bo blisko 10% wzrost w stosunku do danych z poprzedniej fali. Marki Meaningful...
„Bierz życie za rogi” – nowa kampania Banku Pekao S.A.
„Bierz życie za rogi” to hasło przewodnie nowej kampanii Banku Pekao S.A., która będzie promować w pierwszej kolejności Konto Przekorzystne naszego banku. W kampanii została wykorzystana postać wybitnego himalaisty i skialpinisty Andrzeja Bargiela. Inspiracją dla stworzenia kampanii było docenienie ambitnych pomysłów i śmiałych planów...
Katarzyna Nosowska w kampanii ING „Dobry Głos dla firm”
W najnowszej kampanii ING Katarzyna Nosowska zaświadcza, że zaśpiewa, żeby Twoja firma miała więcej klientów. Bank kolejny raz zachęca Polaków do dawania dobrych opinii na temat firm bo to dla nich najlepsza reklama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764