Podczas trzeciej edycji Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008, w dniu galowym 8 maja odbyłysię spotkania poświęcone tematowi tegorocznego Festiwalu: reklamie społecznej. Swoją prezentację nt. zaangażowania agencji reklamowych w kampanie społeczne przedstawił Jacek Maciejewski, dyrektor kreatywny agencji Euro RSCG 4D.
Wziął on udział także w panelu dyskusyjnym związanym z tematem Festiwalu, a zorganizowanym przy udziale i pod patronatem tygodnika “Wprost”.
3. Festiwal Plakatu Reklamowego, którego głównym organizatorem jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, rozpoczął się 24 kwietnia i potrwa do 18 maja. Zarówno konkurs, jak i szereg wystaw odbywających się w ramach Festiwalu dotyczy w tym roku akcji charytatywnych i społecznych. Wydarzeniem specjalnym, które odbędzie się w ramach Festiwalu jest konferencja na temat reklamy społecznej.
8 maja o godz. 12.00 w Muzeum Historycznym Krakowa przy Rynku Głównym swoją prezentację poświęconą roli środowisk reklamowych w promowaniu akcji społecznych i charytatywnych przedstawił między innymi Jacek Maciejewski. Dyrektor kreatywny Euro RSCG 4D (wcześniej Euro RSCG Warsaw) zaprezentował dorobek agencji w obszarze kampanii non-profit. Przekazał słuchaczom swoje spostrzeżenia, podzielił się doświadczeniami z realizowanych projektów.
Obok wykładu Jacka Maciejewskiego uczestnicy konferencji mogli obejrzeć także: prezentację Piotra Wasilewskiego, historyka reklamy, wydawcy, redaktora i współautora książek “Propaganda dobroci czyli rzecz o reklamie społecznej” oraz “Szlachetna propaganda dobroci czyli drugi tom o reklamie społecznej”; prezentację przedstawicieli firmy Business Consulting, która od kilku lat współpracuje z Duszpasterstwem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej przy kampanii “Prowadzę – jestem trzeźwy; oraz przygotowaną przez przedstawicieli AMS S.A. prezentację pt.: “Społeczna odpowiedzialność biznesu”, która dotyczyła roli reklamy zewnętrznej w kształtowaniu pozytywnych relacji między biznesem i potrzebami społecznymi.
Bezpośrednio po konferencji odbył się panel dyskusyjny tygodnika “Wprost” pod tytułem “Reklama społeczna. Potrzeba serca czy wyrzut sumienia”. Wzięli w nim udział między innymi przedstawiciele Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko, Andrzej Pągowski, dyrektor kreatywny agencji Kreacja Pro, Grzegorz Kiszluk, wydawca i redaktor naczelny magazynu “Brief”, Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej oraz Jacek Maciejewski, reprezentujący Euro RSCG Poland.
Głównym sponsorem Festiwalu jest miesięcznik „Machina”, sponsorami: firmy Oki, Tejbrant i DGP, a wśród patronów medialnych znajdujemy Polskie Radio Program II, tygodnik Wprost, Dziennik Polski, portal MediaLine oraz pisma branżowe (Brief, Outdoor Media, Visual Communication. Trzeci Festiwal Plakatu Reklamowego Barbakan 2008 w Krakowie zakończył się 18 maja 2008 roku.
Źródło: Euro RSCG Poland