logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: O tym się mówi: W sierpniu liderem publikacja Onetu

   28.09.2024, przeczytano 218 razy
ilustracja

„Śledztwo Onetu. Polska Amunicja bez kontroli rządu. W grze 14 mld zł” autorstwa Jacka Harłukowicza otwiera sierpniowe zestawienie „O tym się mówi”. Comiesięczny raport jest przygotowywany przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-tym-sie-mowi%3A-w-sierpniu-liderem-publikacja-onetu,405865,artykul.html

To już trzecia publikacja Jacka Harłukowicza, która znalazła się na szczycie raportu „O tym się mówi” w tym roku. Tym razem sierpniowe zestawienie otwiera dziennikarskie śledztwo dotyczące realizacji programu Narodowa Rezerwa Amunicyjna służącego wybudowaniu fabryki produkującej amunicję kal. 155 mm. Autor artykułu „Śledztwo Onetu. Polska Amunicja bez kontroli rządu. W grze 14 mld zł”, powołując się na poufne dokumenty twierdzi, że rząd Zjednoczonej Prawicy nienależycie zabezpieczył interesy państwa, wyznaczając do realizacji programu spółkę Amunicja Polska (AP) tworzoną przez rządową Agencję Rozwoju Przemysłu i trzy podmioty prywatne – bez doświadczenia w takim obszarze działalności. Publikacja była szeroko komentowana zarówno przez polityków, jak i dziennikarzy. Krytyczną opinię na temat materiału Onetu wyraził m.in. Piotr Małecki z portalu Defence24.pl. Do ustaleń Harłukowicza odnoszono się w innych artykułach 384 razy, co przełożyło się na zasięg wynoszący 26,7 mln kontaktów z przekazem.

W TOP 3 znalazły się również publikacje Wirtualnej Polski i Radia ZET

Na drugim miejscu sierpniowego zestawienia najbardziej zasięgowych publikacji znalazł się materiał Pawła Figurskiego i Patryka Słowika zatytułowany „Paliwo do pełna, czyli jak wiceminister sprawiedliwości zatankował na nasz koszt podczas wakacji”, który ukazał się w Wirtualnej Polsce. Bartłomiej Ciążyński, wiceminister sprawiedliwości, pojechał na rodzinne wakacje do Słowenii służbowym samochodem, a za paliwo płacił służbową kartą, czego na początku się wyparł. Jeszcze tego samego dnia po publikacji artykułu Ciążyński podał się do dymisji, która została przyjęta. Za Wirtualną Polską informację powielono w innych mediach 334 razy. Ich łączny zasięg Instytut Monitorowania Mediów oszacował na 25,1 mln kontaktów z przekazem.

Ostatnie miejsce podium przypadło materiałowi Mariusza Gierszewskiego „Rodzina prezesa PKOL z odprawą VIP. Nie mieli jej sportowcy wylatujący na Igrzyska Olimpijskie”. Jak ustalił dziennikarz Radia ZET, rodzina Radosława Piesiewicza, od dnia jego wyboru na prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego w kwietniu 2023 roku, 35 razy korzystała z odprawy VIP na lotnisku Chopina w Warszawie. Zleceniodawcą usługi był PKOl, który rozliczał ją w ramach umowy barterowej z Polskimi Portami Lotniczymi. Z takich przywilejów nie mogli korzystać choćby polscy sportowcy, którzy brali udział w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Ustalenia dziennikarza szeroko komentowali dziennikarze, a na ich podstawie powstało 110 publikacji o zasięgu szacowanym na 17,3 mln kontaktów z przekazem.

„Ujawniamy, gdzie ukrywa się były prezes RARS. Nowe fakty w sprawie afery Red is Bad” to kolejna publikacja Jacka Harłukowicza z Onetu, która znalazła się w sierpniowym zestawieniu. Tym razem dziennikarz ujawnił kulisy wydania postanowienia o postawieniu byłemu prezesowi RARS oraz szefowi firmy Red is Bad zarzutów udziału w zorganizowanej grupie przestępczej lub związku mającym na celu popełnienie przestępstwa oraz przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Według informacji pozyskanych przez dziennikarza Onetu obaj ukryli się za granicą – pierwszy z nich na tureckim Cyprze, a drugi – w Hiszpanii. Te doniesienia znalazły odbicie w 100 publikacjach medialnych, a ich zasięg wyniósł 11,8 mln kontaktów z przekazem.

Podobnej tematyce poświęcony został artykuł, który znalazł się na piątym miejscu w zestawieniu „Były szef RARS zaplanował ucieczkę z Polski” opublikowany na łamach „Rzeczpospolitej”. Jego autorki – Izabela Kacprzak i Grażyna Zawadka opisały kulisy ucieczki b. szefa RARS i właściciela firmy Red is Bad, za którymi został wystawiony krajowy i międzynarodowy list gończy. Na ich nowe ustalenia w sprawie inne media powoływały się 77 razy. Zasięg tych publikacji został oszacowany na 10,2 mln kontaktów z przekazem.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej.
Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.
Badanie obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe.
Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.
Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach.

*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Kuba Wojewódzki” rośnie w siłę
Kuba Wojewódzki ponownie udowadnia, że nie ma sobie równych. Po bardzo dobrym otwarciu sezonu jesiennego autorski program najpopularniejszego showmana w Polsce nieustannie rośnie w siłę, notując z tygodnia na tydzień coraz lepsze wyniki oglądalności. Najnowszy – szósty – odcinek programu miał ponad 14% udziału w grupie docelowej, zapewniając stacji...
Nowe formaty wideo w ramówce Grupy DGP Infor
Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są...
Branża kryptowalutowa chce regulacji reklamy w social mediach
Polacy tracą pieniądze, ponieważ ufają reklamom przygotowanym przez oszustów. Pułapki zastawiane są głównie w mediach społecznościowych. Zdarza się, że do inwestycji zachęca znana osoba, ale jej wizerunek jest wykorzystany bezprawnie. Eksperci apelują do organów państwa, że pilnie potrzebne jest wdrożenie rozwiązań, które ograniczą ten problem....
Męskość na nowo: projekt Gazety Wyborczej i Wysokich Obcasów
Redakcje “Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” zainaugurowały projekt pod hasłem "Męskość na nowo". Akcja ma przełamywać stereotypy, otworzyć dyskusję o współczesnych aspektach męskości oraz oddać głos “nowym mężczyznom”, często pomijanym w debacie publicznej. Na projekt składają się: wideopodcast prowadzony przez...
Wszystkie trzy stacje nadające pod marką ESKA: Radio ESKA, ESKA2 i ESKA Rock odnotowały wzrost słuchalności rok do roku. Wyższe są zarówno udziały w czasie słuchania jak i zasięgi dzienne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764