logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

O wyzwaniach i trendach w afiliacji na Awin Day 2017

  PR 21.09.2017, przeczytano 1365 razy
ilustracjastrzałka
Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin i Chris Loonan, Head of Product

20 września polski odział Awin zorganizował spotkanie współpracujących z siecią reklamodawców i wydawców. Podczas  pierwszej edycji Awin Day eksperci i zaproszeni goście rozmawiali na temat wyzwań i trendów w afiliacji, poruszając przy tym istotne kwestie związane z reklamą marek w sieci. Patronat nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-wyzwaniach-i-trendach-w-afiliacji-na-awin-day-2017,33804,artykul.html

Spotkanie w Domu Handlowym Vitkac zgromadziło kilkadziesiąt osób, głównie spośród reklamodawców współpracujących z siecią. Poza polskim zespołem Awin, z uczestnikami spotkali się przedstawiciele centrali Mihaela Draghici, Product Manager i Chris Loonan, Head of Product.

- Takie spotkania to idealna okazja do wymiany doświadczeń i spotkania obu stron, które na co dzień współpracują na rzecz promowania marek. Dla nas była to też okazja, aby poczynić pewne podsumowania. Ostatnie miesiące obfitowały w wiele ważnych wydarzeń w strukturach firmy. Głównym było oczywiście połączenie zanox i Affiliate Window, i powstanie marki Awin. Ściśle związane z tym było uruchomienie nowej, globalnej platformy – komentuje Mihaela Draghici, Product Manager Awin.

Mihaela Draghici i Chris Loonan opowiedzieli zgromadzonym o tegorocznym rebrandingu i idei jaka przyświecała zmianie, a także przybliżyli właściwości nowej platformy. W ramach swojego wystąpienia wyjaśnili jak wykorzystać jej funkcjonalności, by stworzyć efektywne globalne partnerstwo w sieci afiliacyjnej. Poruszyli m.in. temat śledzenia całego procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń, a więc opcji Cross-device tracking oraz narzędzia Assists, pozwalającego na mierzenie wpływu wszystkich wydawców i wynagradzanie także tych partycypujących w sprzedaży. Asysty były zagadnieniem, do którego powracano także w dalszej części, np. w panelu dyskusyjnym.

Dla gości przygotowano także wystąpienia tematyczne. Ekspert Google Analytics, Maciej Lewiński, przybliżył tematykę związaną z analizą danych wykorzystaniem właśnie tego narzędzia, wskazując przy tym na co zwracać uwagę, aby dobrze żyć z konwersją. Słuchacze mogli liczyć na wiele praktycznych wskazówek dotyczących poprawnego korzystania z Google Analytics i najczęściej popełnianych błędów podczas konfigurowania konta.

ilustracjastrzałka

Kolejnym z tematów ujętych w agendzie spotkania był budzący liczne kontrowersje Adblock. Maciej Sawa, Chief Commercial Officer OnAudience.com i Cloud Technologies S.A przedstawił case study z kampanii prowadzonej właśnie do AdBlockersów, wyjaśniając jak można skutecznie trafić do użytkowników blokujących reklamy, dzięki autorskiemu rozwiązaniu UnBlock.

Awin Day to także dyskusje w gronie ekspertów. Podczas tegorocznego wydarzenia tematem panelu były nowe trendy i wyzwania afiliacji, a więc zagadnienia istotne dla wszystkich osób współpracujących z sieciami partnerskimi, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców. Opiniami i uwagami w tym temacie dzielili się: Katarzyna Leboch, Specjalista Marketingu Internetowego Answear.com, Karol Tokarski, E-commerce Director Komputronik S.A., Maciej Sawa, Chief Commercial Office OnAudience Poland oraz Paweł Laskowski - Managing Director  Ve Interactive Poland.

Całość poprowadziła, Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin. Wśród zagadnień jakie omówiono podczas panelu były przywoływane już wcześniej asysty sprzedaży i działania prospectingowe. Poruszono temat social media w promocji marek, wskazując na wciąż dominującą rolę Facebooka i nie w pełni uniwersalny charakter Instagrama. Ostatnim punktem panelu były zagrożenia i szanse jakie czekają afiliację w najbliższym czasie.

- W Awin, tak jak wcześniej w zanox, bardzo cenimy sobie kontakt z naszymi partnerami. Spotkania z reklamodawcami i wydawcami to już nasza tradycja. Dotychczas organizowano Expert Day, a więc coroczne spotkania ekspertów obfitujące w debaty na temat ciekawych rozwiązań i panele dyskusyjne dotyczące  rozwoju marketingu afiliacyjnego i najnowszych trendów. W zeszłym roku wydarzenie zostało sprofilowane i w całości poświęcone rozwojowi sprzedaży online w branży fashion i skierowane do blogerów, których rola w ramach decyzji zakupowych stale rośnie. Z Awin zaczynamy nowy rozdział i startujemy z cyklem Awin Day – komentuje Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin. - Mając doświadczenia z pierwszej edycji, możemy przystąpić do planowania kolejnej – dodaje.

ilustracjastrzałka

Wydarzenie zakończyło wystąpienie przedstawicielki Izby Gospodarki Elektronicznej, Marty Obojskiej, która przybliżyła działalność Izby oraz przedstawiła najbliższe wydarzenia.

Źródło: Awin

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764