logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

O zmianach nawyków konsumenckich raz jeszcze

   04.11.2020, przeczytano 400 razy
ilustracjastrzałka

Zmiany nawyków zakupowych konsumentów w związku z pandemią są od wielu tygodni pod stałą obserwacją firm badawczych i analityków. W CMO Insider niemal od samego początku kryzysu zbieramy najciekawsze naszym zdaniem wnioski z raportów i badań na temat zachowań konsumentów


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-zmianach-nawykow-konsumenckich-raz-jeszcze,389056,artykul.html

Kupujemy więcej produktów made in Poland 

Aktualna sytuacja i obawa przed kryzysem gospodarczym skłania nas do częstszego sięgania po produkty polskiego pochodzenia. Chcemy wspierać polskie biznesy, zgodnie z raportem GfK CoronaMood ” po polskie produkty sięga już 46% osób. W stosunku do kwietnia 2019 roku jest to skok o 5 punktów procentowych. Ponadto, jeśli odwołamy się do cyklicznego badania Deloitte „Global State of the Consumer Tracker ”, widać w nim, że już co drugi z nas planuje zakup lokalnych produktów, nawet jeśli zapłacilibyśmy za nie więcej.
W wyborach konsumenckich liczy się dla nas także naturalność (54%), a dla 40% z nas nie bez znaczenia są zdrowe i ekologiczne produkty.

Szybciej = bezpieczniej?

Jak wynika z raportu Gfk , dla wielu z nas bezpieczeństwo podczas zakupów oznacza między innymi szybkość ich dokonywania. Odpowiedzią na to są kasy samoobsługowe. Zgodnie z badaniami UCE RESEARCH i SYNO Poland, już 66,1% ankietowanych chce, aby w sklepach pojawiło się więcej takich kas. To rozwiązanie pozwala na przyspieszenie procesu zakupowego oraz poprawienie poczucia komfortu sanitarnego podczas zakupów.

Kup online, odbierz w sklepie 

To jednak nie jedyne usprawnienia, jakich oczekujemy od sklepów. Gfk podaje, że rosną oczekiwania względem darmowych i błyskawicznych dostaw produktów oraz różnorodność dostępnych metod płatności. Dodatkowo mamy do czynienia z trendem BOPIS ( buy online, pick up in store ), polegający na dokonywaniu zakupów przez Internet z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym. Dla 54% badanych ta opcja pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z dostawą do domu, a zdaniem 37% osób to rozwiązanie pozwala na szybsze dokonanie zakupów. W ten sposób najchętniej kupujemy odzież (62%), książki (56%) oraz elektronikę (55%). Na zakupy spożywcze w systemie BOPIS decyduje się 38% ankietowanych.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764