logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

O zmianach nawyków konsumenckich raz jeszcze

   04.11.2020, przeczytano 1127 razy
ilustracjastrzałka

Zmiany nawyków zakupowych konsumentów w związku z pandemią są od wielu tygodni pod stałą obserwacją firm badawczych i analityków. W CMO Insider niemal od samego początku kryzysu zbieramy najciekawsze naszym zdaniem wnioski z raportów i badań na temat zachowań konsumentów


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-zmianach-nawykow-konsumenckich-raz-jeszcze,389056,artykul.html

Kupujemy więcej produktów made in Poland 

Aktualna sytuacja i obawa przed kryzysem gospodarczym skłania nas do częstszego sięgania po produkty polskiego pochodzenia. Chcemy wspierać polskie biznesy, zgodnie z raportem GfK CoronaMood ” po polskie produkty sięga już 46% osób. W stosunku do kwietnia 2019 roku jest to skok o 5 punktów procentowych. Ponadto, jeśli odwołamy się do cyklicznego badania Deloitte „Global State of the Consumer Tracker ”, widać w nim, że już co drugi z nas planuje zakup lokalnych produktów, nawet jeśli zapłacilibyśmy za nie więcej.
W wyborach konsumenckich liczy się dla nas także naturalność (54%), a dla 40% z nas nie bez znaczenia są zdrowe i ekologiczne produkty.

Szybciej = bezpieczniej?

Jak wynika z raportu Gfk , dla wielu z nas bezpieczeństwo podczas zakupów oznacza między innymi szybkość ich dokonywania. Odpowiedzią na to są kasy samoobsługowe. Zgodnie z badaniami UCE RESEARCH i SYNO Poland, już 66,1% ankietowanych chce, aby w sklepach pojawiło się więcej takich kas. To rozwiązanie pozwala na przyspieszenie procesu zakupowego oraz poprawienie poczucia komfortu sanitarnego podczas zakupów.

Kup online, odbierz w sklepie 

To jednak nie jedyne usprawnienia, jakich oczekujemy od sklepów. Gfk podaje, że rosną oczekiwania względem darmowych i błyskawicznych dostaw produktów oraz różnorodność dostępnych metod płatności. Dodatkowo mamy do czynienia z trendem BOPIS ( buy online, pick up in store ), polegający na dokonywaniu zakupów przez Internet z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym. Dla 54% badanych ta opcja pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z dostawą do domu, a zdaniem 37% osób to rozwiązanie pozwala na szybsze dokonanie zakupów. W ten sposób najchętniej kupujemy odzież (62%), książki (56%) oraz elektronikę (55%). Na zakupy spożywcze w systemie BOPIS decyduje się 38% ankietowanych.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764