logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

O zmianach nawyków konsumenckich raz jeszcze

   04.11.2020, przeczytano 728 razy
ilustracjastrzałka

Zmiany nawyków zakupowych konsumentów w związku z pandemią są od wielu tygodni pod stałą obserwacją firm badawczych i analityków. W CMO Insider niemal od samego początku kryzysu zbieramy najciekawsze naszym zdaniem wnioski z raportów i badań na temat zachowań konsumentów


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/o-zmianach-nawykow-konsumenckich-raz-jeszcze,389056,artykul.html

Kupujemy więcej produktów made in Poland 

Aktualna sytuacja i obawa przed kryzysem gospodarczym skłania nas do częstszego sięgania po produkty polskiego pochodzenia. Chcemy wspierać polskie biznesy, zgodnie z raportem GfK CoronaMood ” po polskie produkty sięga już 46% osób. W stosunku do kwietnia 2019 roku jest to skok o 5 punktów procentowych. Ponadto, jeśli odwołamy się do cyklicznego badania Deloitte „Global State of the Consumer Tracker ”, widać w nim, że już co drugi z nas planuje zakup lokalnych produktów, nawet jeśli zapłacilibyśmy za nie więcej.
W wyborach konsumenckich liczy się dla nas także naturalność (54%), a dla 40% z nas nie bez znaczenia są zdrowe i ekologiczne produkty.

Szybciej = bezpieczniej?

Jak wynika z raportu Gfk , dla wielu z nas bezpieczeństwo podczas zakupów oznacza między innymi szybkość ich dokonywania. Odpowiedzią na to są kasy samoobsługowe. Zgodnie z badaniami UCE RESEARCH i SYNO Poland, już 66,1% ankietowanych chce, aby w sklepach pojawiło się więcej takich kas. To rozwiązanie pozwala na przyspieszenie procesu zakupowego oraz poprawienie poczucia komfortu sanitarnego podczas zakupów.

Kup online, odbierz w sklepie 

To jednak nie jedyne usprawnienia, jakich oczekujemy od sklepów. Gfk podaje, że rosną oczekiwania względem darmowych i błyskawicznych dostaw produktów oraz różnorodność dostępnych metod płatności. Dodatkowo mamy do czynienia z trendem BOPIS ( buy online, pick up in store ), polegający na dokonywaniu zakupów przez Internet z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym. Dla 54% badanych ta opcja pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z dostawą do domu, a zdaniem 37% osób to rozwiązanie pozwala na szybsze dokonanie zakupów. W ten sposób najchętniej kupujemy odzież (62%), książki (56%) oraz elektronikę (55%). Na zakupy spożywcze w systemie BOPIS decyduje się 38% ankietowanych.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praktyczny poradnik jak stworzyć skuteczne video do kampanii performance wg Bartłomieja Foszer
W performance marketingu chodzi o to, żeby wyróżnić się spośród innych marek. Na portalach społecznościowych pojawiają nam się dziennie setki różnych reklam. Jak przykuć uwagę użytkowników? Liczy się pomysł, kreatywność, dostosowanie do medium i wiele innych zmiennych. Mocno wierzę, że znacznie więcej można osiągnąć tworząc angażujące...
3,8 biliona dolarów – tyle w 2020 r. stracili łącznie sprzedawcy e-commerce i producenci przez nieuczciwą konkurencję. Plagiaty i podróbki w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Istnieją jednak sposoby, żeby przed tym się...
Korekta i redakcja

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Korekta i redakcja

Wpro­wa­dza­jąc tekst do kom­pu­tera, warto zadbać samemu o wyko­na­nie jego wstęp­nej korekty, nato­miast żadną miarą nie należy rezy­gno­wać z pro­fe­sjo­nal­nej korekty sty­li­stycz­nej i redak­cji języ­ko­wej, co nie­stety staje się obec­nie dość czę­stym zja­wi­skiem. Pamię­tajmy, że źle rozu­miana oszczęd­ność kosz­tów, jaką kusi...
Ciąg wyzwań dla sklepów spożywczych
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd, pisze o tym, jak oznakowania tworzone i drukowane na miejscu mogą pomóc w zachęcaniu klientów do dalszych „ultralokalnych” zakupów po pandemii
Podcast jako narzędzie komunikacji marki
Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify - Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764