logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Obalamy mity o programmatic

  PR 31.08.2017, przeczytano 910 razy

Programmatic buying jest stosunkowo młodym narzędziem, które dopiero od kilku lat z sukcesem wdziera się w obszar marketingu online. Wśród Reklamodawców narosło wiele mitów na temat automatyzacji zakupu powierzchni reklamowej w sieci. Jak to wygląda naprawdę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obalamy-mity-o-programmatic,33571,artykul.html

Automatyka wypiera ludzi z ich miejsc pracy

Mit. Automatyka wspiera ludzi podczas ich obowiązków. W obecnych czasach, kiedy na całym świecie wszyscy dążą do optymalizacji i automatyzacji procesów, programmatic buying jest kolejnym narzędziem, które bez obsługi ludzi nie miałoby racji bytu. Programmatic ułatwia i obniża koszty zakupu powierzchni reklamowej, jednak nadal jest to po prostu narzędzie. Bez ludzi, analizy danych, programmatic nie miałby racji bytu.

Reklamy zakupione w modelu aukcyjnym są tanie. Taka reklama jest nieskuteczna. Jakość kosztuje.

Reklamy zakupione w modelu programatycznym są faktycznie nieco tańsze, a to dzięki systemowi aukcyjnemu. Ale to wcale nie oznacza, że gorsze. Wręcz przeciwnie. Reklamy są lepiej dopasowane do użytkownika, co przekłada się na ich większą klikalność. Tak naprawdę system aukcyjny wcale nie sprawia, że reklamy zakupione w tym modelu są tanie. Są efektywne kosztowo i pozwalają na większą konwersję, a to finalnie przekłada się na lepszą skuteczność kampanii.

„Tradycyjnie” kupowana reklama display ma większą konwersję.

I tak, i nie. Reklamy zakupione w systemie aukcyjnym potrzebują określonego czasu dla zoptymalizowania kampanii. Dla reklamodawcy mylące może być to, że w standardowych kampaniach, konwersje są na początku większe, a z określonym czasie spadają. W modelu aukcyjnym jest często odwrotnie. Kampania potrzebuje czasu, aby się „rozkręcić”.

Programmatic jest tylko modelem zakupu powierzchni reklamowych.

Jest, ale nie tylko. Programmatic jest nowoczesną technologią, która zbiera (z ciasteczek) miliony danych, które pozwalają marketerom na poprawianie kreacji, większe dopasowanie do grupy odbiorców, generalnie do tego, aby kampania była jeszcze skuteczniejsza. Technologia programmatic oferuje zarówno reklamodawcom, jak i marketerom, cały szereg możliwości w wielu kanałach. Dotyczy to zarówno reklamy wizualnej (w tym social media i mobile), a również reklam audio.

Reklamy w technologii programmatic nie znajdują zastosowania w mobile`u.

Błąd. M-commerce z każdym rokiem nabiera na znaczeniu. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych częściej niż z laptopów i komputerów. W mobile`u reklama dopasowana konkretnie pod użytkownika z każdym rokiem będzie coraz ważniejsza dla reklamodawców. Wg. danych We Are Social, na świecie jest już niecałe 4 mld użytkowników telefonów komórkowych. To tam coraz częściej dokonujemy zakupów oraz szukamy informacji o produkcie. Technologia programmatic pozwala na skuteczniejsze kampanie, a co za tym idzie, większe przychody wydawców i twórców aplikacji mobilnych.

Programmatic buying nie nadaje się do kampanii wielokanałowych

Faktycznie, programmatic początkowo używano głównie w reklamach w wyszukiwarkach. Jednak rozwój technologii sprawił, że teraz doskonale optymalizuje kampanie we wszystkich najpopularniejszych kanałach. Jest bardzo efektywny kosztowo zarówno na stronach internetowych, w kampaniach social media czy w aplikacjach mobilnych.

Źródło: OptAd360

www.optad360.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764