logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obniżki cen i radość z urządzania domu w kampanii Ikea

  PR 16.02.2024, przeczytano 700 razy
ilustracja

IKEA na stałe obniża ceny połowy swojego asortymentu średnio o 19 proc. Tysiące produktów wraca do poziomu cen sprzed pandemii. Komunikacja nowych niższych cen przez IKEA to mocny start w 2024 rok. Marka realizuje kampanię 360 stopni promującą obniżki pod hasłem: “Więcej radości za mniej!”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obnizki-cen-i-radosc-z-urzadzania-domu-w-kampanii-ikea,403146,artykul.html

Nowe niższe ceny stanowią największą inwestycję w historii IKEA w Polsce, osiągającą wartość pół miliarda złotych. To jedno z najważniejszych działań marki, której misją jest wspieranie wielu ludzi w tworzeniu lepszego życia na co dzień, niezależnie od zasobności ich portfeli. Obniżki cen są również odpowiedzią na obecne wyzwania ekonomiczne oraz konieczność oszczędzania środków w gospodarstwach domowych.

"Odważna decyzja biznesowa o zainwestowaniu 500 mln złotych w obniżanie cen to powrót do korzeni IKEA, czyli przystępności cenowej dla jak największej grupy klientów. Wiemy, że dla wielu osób obecne, niepewne czasy, powodują wstrzymanie decyzji o ulepszaniu domu. Dlatego też pragniemy pomóc naszym klientom w zakupach dla domu oraz sprawić, aby jego urządzanie przyniosło im jeszcze więcej radości, przy jednoczesnym oszczędzaniu - zgodnie z hasłem: “Płać mniej, miej więcej radości”. Tak duża inwestycja była możliwa dzięki ustabilizowaniu sytuacji w łańcuchu dostaw, unormowaniu cen surowców i energii, oraz dzięki wewnętrznym działaniom optymalizacyjnym IKEA. Wierzymy, że nasze podejście, wsparte niezwykle widoczną kampanią, będzie zachętą do odwiedzin zarówno w naszych sklepach, jak i na IKEA.pl. W ten sposób chcemy po raz kolejny pokazać, że IKEA to Lepiej pomyślany dom” – podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, Dyrektorka Marketingu IKEA Retail w Polsce.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowe niższe ceny mocnym wejściem IKEA w 2024 r.

Wprowadzeniu nowych niższych cen towarzyszy szeroko zakrojona kampania marketingowa – obecnie aż 90% komunikacji zewnętrznej IKEA koncentruje się wokół tego tematu. Informacje o nowych niższych cenach docierają do konsumentów na wiele sposobów, zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i na nośnikach zewnętrznych. Głównym celem działań jest podkreślenie radości z meblowania oraz rozpoznawalnego tonu głosu IKEA z przymróżeniem oka, który stanowi integralną część stylu komunikacji marki. IKEA stawia na żywe, charakterystyczne kolory, energiczną muzykę z mocnym rytmem oraz wyraziste kreacje zdjęciowe. Kreatywnie eksploruje formę, na przykład często pokazując produkty w zabawny i interesujący sposób. W kampanii możemy zaobserwować zastosowanie wielokrotnych obrazów i przerysowań, a wszystko po to, aby podkreślić jeden z największych atutów firmy - funkcjonalne wzornictwo .

W spotach telewizyjnych postawiono na przekaz z „udziałem klientów” - w otoczeniu artykułów w nowych niższych cenach. Spoty pokazują szeroki asortyment objęty obniżkami, zachęcają do odwiedzenia sklepu, gdzie radość z zakupów staje się odczuwalna. I to dosłownie, bo będąc w IKEA można dotknąć, poczuć i wypróbować niemal każdy produkt.

Spot 3D i niestandardowe formaty kampanii

Ogólnopolska kampania 360° wystartowała w dwóch etapach - 18 i 23 stycznia 2024 roku, a kolejne aktywności zaplanowane są na luty, marzec i kwiecień br. Kampania jest obecna w prasie, telewizji, radiu, mediach cyfrowych, w tym w display’u, a także w popularnych platformach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest). Pojawią się również współprace z influencerami i satyrycznymi kanałami: Make Life Harder i ASZ Dziennik.

IKEA postawiła też na działania out-of-home (OOH), w tym innowacyjne spoty – anamorficzne animacje 3D na ekranach umieszczonych na budynku hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Anamorficzne animacje 3D DOOH to nowoczesna forma reklamy ciesząca się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie, która wyróżnia się nie tylko wysoką jakością wizualną, ale także dużą zdolnością angażowania widza. Wykorzystując ten efekt, reklama staje się prawdziwym widowiskiem dla przechodniów. Produkty marki IKEA lewitują na ekranach, niemal wychylają się z nośnika – wprost w kierunku widza i sprawiają wrażenie, wysuwania się poza jego krawędzie.

Kolejne spoty, już w wymiarze tradycyjnym, widoczne były również w warszawskich Centrum Handlowym Westfield Mokotów oraz w Wola Park. Kampania będzie obecna również w transporcie publicznym, w tym na 350 autobusach w 10 miastach w Polsce, na tramwajach oraz w przejściu podziemnym przy stacji Metro Centrum, w tym na ścianie wzdłuż ruchomych schodów prowadzących na peron. W przejściu podziemnym pojawią się również specjalne instalacje z produktami objętymi nowymi niższymi cenami.

Kreacje pojawią się też w mediach własnych IKEA, w tym w ramach programu lojalnościowego IKEA Family oraz w sklepach. Artykuły z nowymi niższymi cenami są już dostępne w sklepach i podkreślają, że teraz można płacić mniej i mieć więcej radości, koloru, zabawy, relaksu, porządku i jeszcze wiele innych różnych korzyści z urządzania domu.

Nowe niższe ceny w IKEA Family

W ramach kampanii “Więcej radości za mniej”, IKEA przygotowała quiz dla Klubowiczów, który ma na celu odkrywanie pięknych i funkcjonalnych mebli oraz akcesoriów w niższych cenach. Quiz składa się z 10 pytań z możliwością wygrania jednej z 200 kart upominkowych IKEA o wartości 50 zł. Konkurs trwa do końca ferii, czyli do 25 lutego br.

“Wyrazem naszej dbałości o relacje z lojalnymi klientami jest indywidualny kod rabatowy z rabatem na 50 zł, do wykorzystania w sklepach i na IKEA.pl. Wierzymy, że taki prezent z okazji Nowego Roku pozwoli naszym Klubowiczom i Klubowiczkom jeszcze bardziej cieszyć się urządzaniem domu w niskich cenach” - dodaje Katarzyna Piwowarczyk.

Indywidualny kod rabatowy można zrealizować przy zakupach o wartości min. 150 zł zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online do 30 marca 2024 roku.

Współpraca wielu agencji

Za opracowanie idei kreatywnej całej kampanii w oparciu o materiały globalne, działania niestandardowe OOH i DOOH, kreację oraz produkcję (grafiki, animacje 3D, 2D) odpowiada agencja VML. Spoty radiowe przygotował Spokój Film. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker. Działania w ramach IKEA Family realizuje Loyalty Point. Nowe niższe ceny wspiera również komunikacja PR, którą prowadzą: Agencja Garden of Words oraz Walk PR.

Linki do spotów:

Źródło: Grupa Ingka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarnia Chroma przechodzi rebranding
Drukarnia internetowa Chroma prezentuje swoje nowe oblicze.
Międzynarodowy Fotofestiwal: program i zaproszenie do Łodzi
Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi już po raz 23. zaprezentuje krajobraz polskiej i światowej fotografii współczesnej. Premiery projektów m.in. Weroniki Gęsickiej i Przemka Dzienisa, gwiazdy międzynarodowej fotografii w opowieściach o transformacji i uwalnianiu, najciekawsze tematy fotograficzne sezonu – Fotofestiwal ogłosił program blisko trzydziestu wystaw...
CeraVe z reklamowym love-story w SkyShowtime i Tinderze
CeraVe jest jedną z trzech pierwszych marek, które otwierają nowy reklamowy rozdział na rynku globalnych serwisów streamingowych w Polsce. Kampania kremu od CeraVe, utrzymana w konwencji love-story, ruszyła premierowo na SkyShowtime. Komunikacja obejmuje też Tinder, YouTube, TVN Player oraz kino i social media. Za strategię i oprawę mediową akcji odpowiada Wavemaker.
Red Bull z kampanią 3D na nośnikach AMS Digital Indoor
W maju na Digital Indoor od AMS można zobaczyć pierwszą zasięgową kampanię wideo z efektem 3D. Spot przygotowany dla marki Red Bull promuje linię produktów pod hasłem „Summer edition”. Kampania dociera do mieszkańców 20 aglomeracji.
Pepsi i ogromna puszka w centrum Warszawy
W dniach 21-26 maja w samym sercu Warszawy pod Pałacem Kultury i Nauki od strony ul. Emilii Plater można skorzystać z wyjątkowej, immersyjnej atrakcji. Mowa o gigantycznej puszcze, która swoim kształtem oraz designem przypomina znany i kultowy napój gazowany. Fani nietypowych miejskich instalacji mogą przenieść się w zupełnie nowy wymiar dzięki spektakularnym cyfrowym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764