logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Obraz is the king. Instagram i Pinterest w służbie PR

  PR 07.07.2014, przeczytano 1065 razy

Nikt już nie czyta” – stwierdził kilka miesięcy temu jeden z uczestników PR News Social Media Summit. Chociaż wypowiedź ta wydaje się lekko przesadzona, nie ma wątpliwości, że wizualnie opowiadane historie zaczynają konkurować ze słowem pisanym. Ich przewagą jest większa efektywność w przekazywaniu wiadomości do odbiorców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-is-the-king.-instagram-i-pinterest-w-sluzbie-pr,22114,artykul.html

Zarówno Pinterest, jak i jego popularniejszy w Polsce konkurent – Instagram, dały PRowcom kilka nowych komunikacyjnych możliwości. Pozwoliły one na tworzenie oraz opowiadanie historii marek jedynie za pomocą obrazu. Obrazu, który w dobie popularyzacji social-media może być warty więcej niż tysiąc słów, może być prawdziwą dźwignią sprzedaży.

Najważniejszym elementem podczas tworzenia wizualnej narracji jest wybór serwisu społecznościowego na którym konsument będzie wyświetlał zawartość. Jak zatem najlepiej wykorzystywać do celów PR Instagram i Pinterest?

Pinterest

Jak w każdym przypadku, należy przede wszystkim stworzyć bank zdjęć, składający się jedynie z zatwierdzonych przez klienta fotografii. Akceptacja materiału jest równoznaczna ze zgodą na jego dystrybucję pośród różnych kanałów social media.

Jeśli nie dysponujemy dedykowanym zespołem projektowym, istnieje grono możliwości, które pozwolą udoskonalić stronę graficzną opowiadanej historii. Zaliczają się do nich narzędzia takie jak: PicMonkey - edytor działający w przeglądarce, Social Image Resizer Tool, który formatuje grafiki danej kampanii do odpowiedniego rozmiaru (dla wszystkich mediów społecznościowych) oraz Pigora, która pozwalać zidentyfikować najważniejszych „pinnersów”.

Instagram

Nie jest wskazanym, aby wykorzystywać Instagram do bezpośredniej sprzedaży. Znacznie skuteczniejszą metodą, przynoszącą przedsiębiorcom końcowy zysk, jest chlubienie się fotografiami przedstawiającymi sposób wytwarzania produktu oraz korzyści, które jego użytkowanie przyniesie konsumentom.

Zważając na to, iż Instagram to platforma mobilna, umieszczane zdjęcia powinny zostać wykonane przy użyciu telefonu komórkowego, iPhon’a lub iPada. Obydwa zabiegi bez wątpienia zwiększą wiarygodność marki oraz wpłyną na wzrost zaufania wśród konsumentów.

Analizując sukcesy zarówno Polskich, jak i zagranicznych marek na rozmaitych portalach społecznościowych, możemy wyciągnąć proste wnioski – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Ideą, która przyświeca PRowcom specjalizującym się w tej branży, nie jest angażowanie użytkowników i zdobywanie coraz większej ilości fanów, a zwiększenie kontaktu użytkownika z daną marką, produktem bądź nawet logotypem firmy – dodaje. Identyfikacji tej sprzyja zatem wizualny kontekst wiadomości. O tym, iż konsumenci wolą oglądać niż czytać, przekonaliśmy się już kilka lat temu. Pora zatem abyśmy zaczęli dostrzegać oraz odpowiadać na zmiany nawyków konsumenckich w sieci.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764