logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Obraz is the king. Instagram i Pinterest w służbie PR

  PR 07.07.2014, przeczytano 1028 razy

Nikt już nie czyta” – stwierdził kilka miesięcy temu jeden z uczestników PR News Social Media Summit. Chociaż wypowiedź ta wydaje się lekko przesadzona, nie ma wątpliwości, że wizualnie opowiadane historie zaczynają konkurować ze słowem pisanym. Ich przewagą jest większa efektywność w przekazywaniu wiadomości do odbiorców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-is-the-king.-instagram-i-pinterest-w-sluzbie-pr,22114,artykul.html

Zarówno Pinterest, jak i jego popularniejszy w Polsce konkurent – Instagram, dały PRowcom kilka nowych komunikacyjnych możliwości. Pozwoliły one na tworzenie oraz opowiadanie historii marek jedynie za pomocą obrazu. Obrazu, który w dobie popularyzacji social-media może być warty więcej niż tysiąc słów, może być prawdziwą dźwignią sprzedaży.

Najważniejszym elementem podczas tworzenia wizualnej narracji jest wybór serwisu społecznościowego na którym konsument będzie wyświetlał zawartość. Jak zatem najlepiej wykorzystywać do celów PR Instagram i Pinterest?

Pinterest

Jak w każdym przypadku, należy przede wszystkim stworzyć bank zdjęć, składający się jedynie z zatwierdzonych przez klienta fotografii. Akceptacja materiału jest równoznaczna ze zgodą na jego dystrybucję pośród różnych kanałów social media.

Jeśli nie dysponujemy dedykowanym zespołem projektowym, istnieje grono możliwości, które pozwolą udoskonalić stronę graficzną opowiadanej historii. Zaliczają się do nich narzędzia takie jak: PicMonkey - edytor działający w przeglądarce, Social Image Resizer Tool, który formatuje grafiki danej kampanii do odpowiedniego rozmiaru (dla wszystkich mediów społecznościowych) oraz Pigora, która pozwalać zidentyfikować najważniejszych „pinnersów”.

Instagram

Nie jest wskazanym, aby wykorzystywać Instagram do bezpośredniej sprzedaży. Znacznie skuteczniejszą metodą, przynoszącą przedsiębiorcom końcowy zysk, jest chlubienie się fotografiami przedstawiającymi sposób wytwarzania produktu oraz korzyści, które jego użytkowanie przyniesie konsumentom.

Zważając na to, iż Instagram to platforma mobilna, umieszczane zdjęcia powinny zostać wykonane przy użyciu telefonu komórkowego, iPhon’a lub iPada. Obydwa zabiegi bez wątpienia zwiększą wiarygodność marki oraz wpłyną na wzrost zaufania wśród konsumentów.

Analizując sukcesy zarówno Polskich, jak i zagranicznych marek na rozmaitych portalach społecznościowych, możemy wyciągnąć proste wnioski – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET - Ideą, która przyświeca PRowcom specjalizującym się w tej branży, nie jest angażowanie użytkowników i zdobywanie coraz większej ilości fanów, a zwiększenie kontaktu użytkownika z daną marką, produktem bądź nawet logotypem firmy – dodaje. Identyfikacji tej sprzyja zatem wizualny kontekst wiadomości. O tym, iż konsumenci wolą oglądać niż czytać, przekonaliśmy się już kilka lat temu. Pora zatem abyśmy zaczęli dostrzegać oraz odpowiadać na zmiany nawyków konsumenckich w sieci.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764