logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obraz utajony, czyli fotografia, która powstaje w ciemności

  PR 24.01.2017, przeczytano 540 razy
ilustracjastrzałka
fot.Anita Andrzejewska

Ciemnia, papier, stykówki i negatywy... Akademia Nikona przypomina wszystkim amatorom i profesjonalnym fotografom, że „staroświeckie” wywoływanie fotografii niesie ze sobą tajemnicę i szczególny urok niespodzianki niedostępny w cyfrowym świecie, a własnoręcznie wykonane odbitki mają niepowtarzalny klimat. Już w marcu Akademia zaprasza na wyjątkowy kurs tradycyjnej techniki srebrowej, który przyda się również posiadaczom „cyfrówek”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-utajony%2C-czyli-fotografia%2C-ktora-powstaje-w-ciemnosci,31187,artykul.html

Warsztaty poprowadzi Anita Andrzejewska, ceniona fotografka oraz ilustratorka. Uczestnicy – krok po kroku – poznają cały proces od naświetlenia filmu do samodzielnego wykonania odbitki.

Omówimy na czym polega fotografia srebrowa i zapoznamy się ze sprzętami i chemią używaną w ciemni. Każdy uczestnik – w plenerze lub studio – będzie miał okazję naświetlić jedną rolkę filmu, a później samodzielnie go wywoła – zapowiada Anita Andrzejewska.

To oczywiście nie koniec przygotowanych atrakcji – w czasie dwudniowego szkolenia każdy jego uczestnik nauczy się m.in. jak pracować z filtrami pod powiększalnikiem, pozna papiery wielogradacyjne oraz wykona kolekcjonerską odbitkę na papierze barytowym.

Wierzę, że po warsztatach każdy spojrzy na fotografię z nowej perspektywy. Dzięki sięgnięciu do źródeł szlachetnej tradycji nabierze ochoty do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania. Fotografia tradycyjna to nauka refleksyjności i cierpliwości – po naszym szkoleniu, nawet po powrocie do cyfrowego sprzętu, każdy zauważy, że fotografuje pewniej i z większym skupieniem. Nie będzie musiał już pstrykać wielu klatek, żeby uchwycić na zdjęciu to, co zamierza – podkreśla Anita Andrzejewska.

Akademia Nikona zaprasza na szkolenia wszystkich, którzy chcą poszerzyć horyzonty swojej wiedzy fotograficznej i wzbogacić swój warsztat o tradycyjne techniki. Przed dwa dni – 25 i 26 marca 2017 roku – Akademia zamieni standardowe sale wykładowe na ciemnię, gdzie fotografii doświadczyć będzie można nie tylko wzrokiem, ale również dotykiem, węchem, słuchem, a nawet… smakiem.

Szkolenia udowodnią, że fotografowanie na kliszy wcale nie musi być konkurencją dla nowoczesnych cyfrowych lustrzanek, a obydwie techniki mogą wzajemnie się uzupełniać i budować doświadczenie fotografa. Dla profesjonalistów zaś, znajomość techniki srebrowej może być źródłem ogromnej przewagi na tle konkurencji. Tym bardziej, że w trakcie zajęć każdy ich uczestnik nauczy się, jak urządzić własną, domową ciemnię.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Result Media wygrało przetarg na obsługę marek Vivus i Zaplo
Agencja marketingu internetowego Result Media wygrała przetarg na obsługę kampanii Google Ads organizowany przez markę Vivus i Zaplo. Zwycięska agencja była zobligowana do trzy miesięcznej kampanii testowej, w której udowodni swoje kompetencje. Obecnie ten okres się zakończył i możemy powiedzieć, że Result Media będzie odpowiedzialne za prowadzenie wszystkich działań...
Lech Music - kolejna odsłona letniej kampanii Lecha Premium
17 czerwca wystartowała kolejna odsłona letniej kampanii LECHA Premium. Tym razem marka powraca z platformą LECH MUSIC, dzięki której każdy może przenieś się do świata pełnego muzyki! Poza festiwalowymi koszulkami stworzonymi przez polskich grafików, w te wakacje Leszek przygotował również limitowane edycje puszek, strefy na najważniejszych muzycznych festiwalach i wyjątkowy...
Pepsi rzuca Wyzwanie Smaku po raz siódmy
Ruszyła kampania promująca siódmą już edycję Wyzwania Smaku Pepsi – dobrze znanego i lubianego wydarzenia, organizowanego corocznie w letnie weekendy przez światowego lidera w produkcji produktów spożywczych i napojów, PepsiCo. Także w tym roku uczestnicy będą mogli dokonać wyboru preferowanego napoju typu cola, spróbować różnych dań z foodtrucków FeelGoodFood, a także...
W związku z dynamicznym rozwojem w ciągu ostatniego roku, dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO rozbudowuje zespół.
Change Serviceplan i Media Ready dla Akademii Jazdy BMW Driving Experience
“Sprawdź jak szybko mija dzień”, pod tym hasłem powstała lokalna produkcja filmowa zrealizowana dla BMW Polska przez Change Serviceplan i Media Ready, promująca BMW M Intensive Training – treningi jazdy sportowej. Agencje należące do jednej grupy komunikacyjnej Group One, odpowiadają za koncept kreatywny oraz za produkcję i realizację kampanii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764