logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obraz utajony, czyli fotografia, która powstaje w ciemności

  PR 24.01.2017, przeczytano 1522 razy
ilustracjastrzałka
fot.Anita Andrzejewska

Ciemnia, papier, stykówki i negatywy... Akademia Nikona przypomina wszystkim amatorom i profesjonalnym fotografom, że „staroświeckie” wywoływanie fotografii niesie ze sobą tajemnicę i szczególny urok niespodzianki niedostępny w cyfrowym świecie, a własnoręcznie wykonane odbitki mają niepowtarzalny klimat. Już w marcu Akademia zaprasza na wyjątkowy kurs tradycyjnej techniki srebrowej, który przyda się również posiadaczom „cyfrówek”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-utajony%2C-czyli-fotografia%2C-ktora-powstaje-w-ciemnosci,31187,artykul.html

Warsztaty poprowadzi Anita Andrzejewska, ceniona fotografka oraz ilustratorka. Uczestnicy – krok po kroku – poznają cały proces od naświetlenia filmu do samodzielnego wykonania odbitki.

Omówimy na czym polega fotografia srebrowa i zapoznamy się ze sprzętami i chemią używaną w ciemni. Każdy uczestnik – w plenerze lub studio – będzie miał okazję naświetlić jedną rolkę filmu, a później samodzielnie go wywoła – zapowiada Anita Andrzejewska.

To oczywiście nie koniec przygotowanych atrakcji – w czasie dwudniowego szkolenia każdy jego uczestnik nauczy się m.in. jak pracować z filtrami pod powiększalnikiem, pozna papiery wielogradacyjne oraz wykona kolekcjonerską odbitkę na papierze barytowym.

Wierzę, że po warsztatach każdy spojrzy na fotografię z nowej perspektywy. Dzięki sięgnięciu do źródeł szlachetnej tradycji nabierze ochoty do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania. Fotografia tradycyjna to nauka refleksyjności i cierpliwości – po naszym szkoleniu, nawet po powrocie do cyfrowego sprzętu, każdy zauważy, że fotografuje pewniej i z większym skupieniem. Nie będzie musiał już pstrykać wielu klatek, żeby uchwycić na zdjęciu to, co zamierza – podkreśla Anita Andrzejewska.

Akademia Nikona zaprasza na szkolenia wszystkich, którzy chcą poszerzyć horyzonty swojej wiedzy fotograficznej i wzbogacić swój warsztat o tradycyjne techniki. Przed dwa dni – 25 i 26 marca 2017 roku – Akademia zamieni standardowe sale wykładowe na ciemnię, gdzie fotografii doświadczyć będzie można nie tylko wzrokiem, ale również dotykiem, węchem, słuchem, a nawet… smakiem.

Szkolenia udowodnią, że fotografowanie na kliszy wcale nie musi być konkurencją dla nowoczesnych cyfrowych lustrzanek, a obydwie techniki mogą wzajemnie się uzupełniać i budować doświadczenie fotografa. Dla profesjonalistów zaś, znajomość techniki srebrowej może być źródłem ogromnej przewagi na tle konkurencji. Tym bardziej, że w trakcie zajęć każdy ich uczestnik nauczy się, jak urządzić własną, domową ciemnię.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764