logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obraz utajony, czyli fotografia, która powstaje w ciemności

  PR 24.01.2017, przeczytano 1471 razy
ilustracjastrzałka
fot.Anita Andrzejewska

Ciemnia, papier, stykówki i negatywy... Akademia Nikona przypomina wszystkim amatorom i profesjonalnym fotografom, że „staroświeckie” wywoływanie fotografii niesie ze sobą tajemnicę i szczególny urok niespodzianki niedostępny w cyfrowym świecie, a własnoręcznie wykonane odbitki mają niepowtarzalny klimat. Już w marcu Akademia zaprasza na wyjątkowy kurs tradycyjnej techniki srebrowej, który przyda się również posiadaczom „cyfrówek”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-utajony%2C-czyli-fotografia%2C-ktora-powstaje-w-ciemnosci,31187,artykul.html

Warsztaty poprowadzi Anita Andrzejewska, ceniona fotografka oraz ilustratorka. Uczestnicy – krok po kroku – poznają cały proces od naświetlenia filmu do samodzielnego wykonania odbitki.

Omówimy na czym polega fotografia srebrowa i zapoznamy się ze sprzętami i chemią używaną w ciemni. Każdy uczestnik – w plenerze lub studio – będzie miał okazję naświetlić jedną rolkę filmu, a później samodzielnie go wywoła – zapowiada Anita Andrzejewska.

To oczywiście nie koniec przygotowanych atrakcji – w czasie dwudniowego szkolenia każdy jego uczestnik nauczy się m.in. jak pracować z filtrami pod powiększalnikiem, pozna papiery wielogradacyjne oraz wykona kolekcjonerską odbitkę na papierze barytowym.

Wierzę, że po warsztatach każdy spojrzy na fotografię z nowej perspektywy. Dzięki sięgnięciu do źródeł szlachetnej tradycji nabierze ochoty do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania. Fotografia tradycyjna to nauka refleksyjności i cierpliwości – po naszym szkoleniu, nawet po powrocie do cyfrowego sprzętu, każdy zauważy, że fotografuje pewniej i z większym skupieniem. Nie będzie musiał już pstrykać wielu klatek, żeby uchwycić na zdjęciu to, co zamierza – podkreśla Anita Andrzejewska.

Akademia Nikona zaprasza na szkolenia wszystkich, którzy chcą poszerzyć horyzonty swojej wiedzy fotograficznej i wzbogacić swój warsztat o tradycyjne techniki. Przed dwa dni – 25 i 26 marca 2017 roku – Akademia zamieni standardowe sale wykładowe na ciemnię, gdzie fotografii doświadczyć będzie można nie tylko wzrokiem, ale również dotykiem, węchem, słuchem, a nawet… smakiem.

Szkolenia udowodnią, że fotografowanie na kliszy wcale nie musi być konkurencją dla nowoczesnych cyfrowych lustrzanek, a obydwie techniki mogą wzajemnie się uzupełniać i budować doświadczenie fotografa. Dla profesjonalistów zaś, znajomość techniki srebrowej może być źródłem ogromnej przewagi na tle konkurencji. Tym bardziej, że w trakcie zajęć każdy ich uczestnik nauczy się, jak urządzić własną, domową ciemnię.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764