logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obraz utajony, czyli fotografia, która powstaje w ciemności

  PR 24.01.2017, przeczytano 451 razy
ilustracjastrzałka
fot.Anita Andrzejewska

Ciemnia, papier, stykówki i negatywy... Akademia Nikona przypomina wszystkim amatorom i profesjonalnym fotografom, że „staroświeckie” wywoływanie fotografii niesie ze sobą tajemnicę i szczególny urok niespodzianki niedostępny w cyfrowym świecie, a własnoręcznie wykonane odbitki mają niepowtarzalny klimat. Już w marcu Akademia zaprasza na wyjątkowy kurs tradycyjnej techniki srebrowej, który przyda się również posiadaczom „cyfrówek”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-utajony%2C-czyli-fotografia%2C-ktora-powstaje-w-ciemnosci,31187,artykul.html

Warsztaty poprowadzi Anita Andrzejewska, ceniona fotografka oraz ilustratorka. Uczestnicy – krok po kroku – poznają cały proces od naświetlenia filmu do samodzielnego wykonania odbitki.

Omówimy na czym polega fotografia srebrowa i zapoznamy się ze sprzętami i chemią używaną w ciemni. Każdy uczestnik – w plenerze lub studio – będzie miał okazję naświetlić jedną rolkę filmu, a później samodzielnie go wywoła – zapowiada Anita Andrzejewska.

To oczywiście nie koniec przygotowanych atrakcji – w czasie dwudniowego szkolenia każdy jego uczestnik nauczy się m.in. jak pracować z filtrami pod powiększalnikiem, pozna papiery wielogradacyjne oraz wykona kolekcjonerską odbitkę na papierze barytowym.

Wierzę, że po warsztatach każdy spojrzy na fotografię z nowej perspektywy. Dzięki sięgnięciu do źródeł szlachetnej tradycji nabierze ochoty do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania. Fotografia tradycyjna to nauka refleksyjności i cierpliwości – po naszym szkoleniu, nawet po powrocie do cyfrowego sprzętu, każdy zauważy, że fotografuje pewniej i z większym skupieniem. Nie będzie musiał już pstrykać wielu klatek, żeby uchwycić na zdjęciu to, co zamierza – podkreśla Anita Andrzejewska.

Akademia Nikona zaprasza na szkolenia wszystkich, którzy chcą poszerzyć horyzonty swojej wiedzy fotograficznej i wzbogacić swój warsztat o tradycyjne techniki. Przed dwa dni – 25 i 26 marca 2017 roku – Akademia zamieni standardowe sale wykładowe na ciemnię, gdzie fotografii doświadczyć będzie można nie tylko wzrokiem, ale również dotykiem, węchem, słuchem, a nawet… smakiem.

Szkolenia udowodnią, że fotografowanie na kliszy wcale nie musi być konkurencją dla nowoczesnych cyfrowych lustrzanek, a obydwie techniki mogą wzajemnie się uzupełniać i budować doświadczenie fotografa. Dla profesjonalistów zaś, znajomość techniki srebrowej może być źródłem ogromnej przewagi na tle konkurencji. Tym bardziej, że w trakcie zajęć każdy ich uczestnik nauczy się, jak urządzić własną, domową ciemnię.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Hasło „noworocznych wyprzedaży” co roku przyciąga do sklepów tradycyjnych i internetowych tłumy klientów. Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego”, ceny w największych sklepach online w pierwszej połowie stycznia 2019 roku w porównaniu z cenami z połowy listopada 2018 roku, pozostały właściwie na niezmienionym poziomie. Przeprowadzona przez Deloitte...
Sony: Nowe oprogramowanie Imaging Edge
Sony ogłasza nową aplikację mobilną „Imaging Edge” i kilka nowych funkcji w obecnych wersjach na komputery
Olympus Perspective Playground we Wrocławiu
Festiwal kreatywnej fotografii, interaktywne instalacje, testowanie sprzętu Olympus oraz wyjątkowe wydarzenia we Wrocławiu
Podsumowanie akcji Meet-up powered by ING & Patronite
ING Bank Śląski przygotował podsumowanie cyklu „Meet-up powered by ING & Patronite”. Materiał video ze spotkań z doświadczonymi twórcami internetowymi już w sieci.
Aelia Duty Free startuje z odświeżoną edycją kampanii Born in Poland
Aelia Duty Free Polska rusza z kolejną odsłoną kampanii Born in Poland, czyli Rodem z Polski. Akcja marketingowa została zaplanowana na cały rok, w sześciu 2-miesięcznych cyklach. Jej głównym celem jest promowanie wyjątkowych, polskich marek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone