logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Obraz utajony, czyli fotografia, która powstaje w ciemności

  PR 24.01.2017, przeczytano 530 razy
ilustracjastrzałka
fot.Anita Andrzejewska

Ciemnia, papier, stykówki i negatywy... Akademia Nikona przypomina wszystkim amatorom i profesjonalnym fotografom, że „staroświeckie” wywoływanie fotografii niesie ze sobą tajemnicę i szczególny urok niespodzianki niedostępny w cyfrowym świecie, a własnoręcznie wykonane odbitki mają niepowtarzalny klimat. Już w marcu Akademia zaprasza na wyjątkowy kurs tradycyjnej techniki srebrowej, który przyda się również posiadaczom „cyfrówek”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obraz-utajony%2C-czyli-fotografia%2C-ktora-powstaje-w-ciemnosci,31187,artykul.html

Warsztaty poprowadzi Anita Andrzejewska, ceniona fotografka oraz ilustratorka. Uczestnicy – krok po kroku – poznają cały proces od naświetlenia filmu do samodzielnego wykonania odbitki.

Omówimy na czym polega fotografia srebrowa i zapoznamy się ze sprzętami i chemią używaną w ciemni. Każdy uczestnik – w plenerze lub studio – będzie miał okazję naświetlić jedną rolkę filmu, a później samodzielnie go wywoła – zapowiada Anita Andrzejewska.

To oczywiście nie koniec przygotowanych atrakcji – w czasie dwudniowego szkolenia każdy jego uczestnik nauczy się m.in. jak pracować z filtrami pod powiększalnikiem, pozna papiery wielogradacyjne oraz wykona kolekcjonerską odbitkę na papierze barytowym.

Wierzę, że po warsztatach każdy spojrzy na fotografię z nowej perspektywy. Dzięki sięgnięciu do źródeł szlachetnej tradycji nabierze ochoty do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania. Fotografia tradycyjna to nauka refleksyjności i cierpliwości – po naszym szkoleniu, nawet po powrocie do cyfrowego sprzętu, każdy zauważy, że fotografuje pewniej i z większym skupieniem. Nie będzie musiał już pstrykać wielu klatek, żeby uchwycić na zdjęciu to, co zamierza – podkreśla Anita Andrzejewska.

Akademia Nikona zaprasza na szkolenia wszystkich, którzy chcą poszerzyć horyzonty swojej wiedzy fotograficznej i wzbogacić swój warsztat o tradycyjne techniki. Przed dwa dni – 25 i 26 marca 2017 roku – Akademia zamieni standardowe sale wykładowe na ciemnię, gdzie fotografii doświadczyć będzie można nie tylko wzrokiem, ale również dotykiem, węchem, słuchem, a nawet… smakiem.

Szkolenia udowodnią, że fotografowanie na kliszy wcale nie musi być konkurencją dla nowoczesnych cyfrowych lustrzanek, a obydwie techniki mogą wzajemnie się uzupełniać i budować doświadczenie fotografa. Dla profesjonalistów zaś, znajomość techniki srebrowej może być źródłem ogromnej przewagi na tle konkurencji. Tym bardziej, że w trakcie zajęć każdy ich uczestnik nauczy się, jak urządzić własną, domową ciemnię.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

AMS łączy dwa niestandardowe rozwiązania w kampanii marki Kozel
Marka Kozel w swojej najnowszej kampanii reklamowej „Czesi nas dobre piwo” postawiła na dwie niestandardowe aranżacje nośników outdoorowych. Na ulicach największych miast w Polsce można zobaczyć wiaty przystankowe z animowanym plakatem i billboardy 18 z elementami przestrzennymi - wszystkie z portfolio AMS.
Nowa kampania dodatków Finish z „Efektem Aaach”
Finish za pomocą sugestywnych analogii pokazuje konsumentom lepsze efekty zmywania dzięki dodatkom do zmywarek w nowej kampanii „Efekt Aaach!”.
Aplikacje Samochodowe od A do Z po raz 26.
Od ponad 10 lat, z początkiem wiosennego sezonu aplikacyjnego, Atrium i Ikonos organizują warsztaty pt. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”. Łącznie w całym cyklu wzięło już udział ponad 1000 uczestników.
Wyróżnienie firmy Prograf SG w konkursie Fespa 2019
FESPA to najważniejsze wydarzenie branży reklamowej w Europie. Podczas tej imprezy najważniejsi gracze tego rynku prezentują swoje osiągnięcia w zakresie druku - technik i materiałów.
W związku z wątpliwościami natury etycznej, skierowanymi do Rady Etyki Public Relations przez Luizę Jurgiel-Żyłę, Prezeskę Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, REPR oświadcza, iż nie dysponuje faktograficzną wiedzą pozwalającą na wydanie opinii w sprawie publikacji książkowej pt. „Delfin. Mateusz Morawiecki”. Ze względu na jej specyfikę, dla podjęcia odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764