logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Obsługa klienta w instytucjach: skarbówka wygrywa z ZUS

  PR 22.08.2019, przeczytano 208 razy

Blisko połowa mikroprzedsiębiorców dobrze ocenia standardy obsługi urzędników skarbówki. Słabiej pod tym względem wypada ZUS, w przypadku którego dobre zdanie ma 38% – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/obsluga-klienta-w-instytucjach%3A-skarbowka-wygrywa-z-zus,383670,artykul.html

Ocena skarbówki rośnie wraz ze stażem prowadzenia biznesu

Przedsiębiorcy oceniali obsługę w swoim Urzędzie Skarbowym raczej dobrze i zdecydowanie dobrze – łącznie 46%. Złą opinię na ten temat miało 18% ankietowanych, a pozostali ocenili ją „ani dobrze, ani źle”.

Warto przy tym zauważyć, że ocena ankietowanych przedsiębiorców rośnie wraz ze stażem prowadzenia działalności gospodarczej. Najmniej skłonni do pochwał byli bowiem przedsiębiorcy, którzy prowadzą swój biznes krócej niż rok (37%). Natomiast spośród tych, którzy funkcjonują na rynku powyżej 2 lat, aż połowa pozytywnie oceniła obsługę klienta w swoich urzędach skarbowych.

Ocena ZUS nieco niższa

W przypadku ZUS ocena przedsiębiorców jest nieco niższa. 38% ankietowanych przez inFakt wskazało, że standardy obsługi w placówkach zakładu ocenia raczej dobrze lub zdecydowanie dobrze. Natomiast 19% odpowiedziało, że raczej źle lub zdecydowanie źle. Największa grupa, stanowiąca 43% badanych, postrzega je neutralnie – „ani dobrze, ani źle”.

– Widać, że US i ZUS starają się o profesjonalną obsługę przedsiębiorców. Jednak obsługa klientów i wymiar „ludzki” urzędu to jedna strona medalu. Druga jest taka, że aż 76% ankietowanych przedsiębiorców oczekuje niższych składek ZUS, a 68% – niższych podatków. Były to dwa najczęściej wskazywane przez badanych ułatwienia w prowadzeniu biznesu, jakich oczekują ze strony państwa – podkreśla Joanna Swatowska-Rybak, kierownik Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości w firmie inFakt.

Analizując wyniki dla ZUS, warto też pamiętać, że instytucja została w ostatnim czasie wyróżniana m.in. za standardy dotyczące obsługi klientów. W konkursie Międzynarodowego Stowarzyszenia Zabezpieczenia Społecznego ISSA Good Practice Award wyróżniony został program „Po pierwsze klient”. Natomiast Polska Agencja Przedsiębiorczości wyróżniła ZUS za wprowadzanie innowacji w zakresie elektronicznego kontaktu z klientem.

Źródło: inFakt

www.infakt.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie Polskiej Mikroprzedsiębiorczości na reprezentatywnej grupie 1097 mikrofirm (osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółki zatrudniające do 9 osób) przeprowadziła w marcu 2019 roku metodą CAWI agencja ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Relacja PIAP z Remadays 2020
XVI-sta edycji targów RemaDays 2020 już za nami. Jedne z największych targów branży reklamowej odbyły się w dniach 12-14 lutego br. w Centrum Wystawienniczym PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie.
Provident z nową, rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”
Provident Polska wraca z kolejną odsłoną kampanii w rytm przeboju „Mam plan” i promuje „Pożyczkę wynajmowaną”. Każde pożyczone 1000 zł kosztuje 50 zł miesięcznie.
Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe Miniczekolady z Wawelu
Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design podkreśla ich najwyższą jakość oraz eksponuje najważniejsze cechy produktu, czyli wyjątkowe połączenie czekolady i wyśmienitego nadzienia, nawiązując do postrzegania tej kategorii przez...
Hand Made z nowym spotem dla D-Vitum z udziałem Magdaleny Różczki
W lutym ruszyła kampania reklamowa marki D-Vitum (Oleofarm), której  ambasadorką została Magdalena Różczka — znana aktorka, od lat wspierająca działania na rzecz Interwencyjnych Ośrodków Preadopcyjnych. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i realizację spotu reklamowego.
Agencja Bluerank wzmacnia Marketing i PR
Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wzmacnia siły w obszarze Marketingu i PR. Do zespołu dołączyły Marta Markowska, która została Marketing Managerem oraz Joanna Blewąska, która rozpoczęła pracę na stanowisku PR Specialist.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764