logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Oce Arizona 2280 XT, Ink nie do konca twardnieje

| 29.05.2018 20:05

Czy ktos ma podobne doswiadczenia?
Problem z nadrukiem na plytach PCW np Foamalux, Palight. przy duzych nawierzchniach nadruku farba nie jest zahartowana/twardnieje, po dotknieciu zostaja slady . Ale farba nie zostawia sladu na rekach.
Na Anapurnie 2050 nie ma tego problemu, no jak lampy maja ponad 500 godzin moze zaistniec.
W Arzonie wymienione zostaly lamby UV i szutery na nowszy rodzaj, pomoglo na tyle ze teraz nadruku nie mozna zetrzec i slady na rekach nie zostaja, ale slady odciskow na na nadruku sa caly czas problemem.
stosowane INK to 257 (sa jeszcze 255, 256 i 258 )
Canon tlumaczy czy proces twardnienia farby trwa do 24 godzin.
Zrobilem profile dla materialu z limitami itd.
Ostatnio wymieniono L.magente i Lcyan na magente i Cyan, w ten sposob ma sie zmniejszyc ilosc farby na plytach.
Nietety tego nie widac.
Mam oczekiwania ze druk zchodzacy z drukarki musi byc suchy i zahartowany, Pracowalem 6 lat na Anapurnie z Agfy i tam nie bylo zadnych takich problemow. Jesli nadruk byl niezahartowany to wymienialem lampy.
Mozna by powiedziec ze zwiększyć czas naświetlania ale wtedy materiał oświetlany zmienia kolor no i caly druk tez.
Nadruk na sklejce, szkle, Akrylu, papierze itp, nie stwarza zadnych problemów
Podobny problem występuje na nadruku na kompozytach aluminiowych.
Moze na PCW plytach innych fabrykantow jest mniejszy problem, albo go nie ma?

Z gory dzieki za pomoc albo pomysly.

-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ +

Dania
wiadomości: 85
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 5.186.121.XXX

| 29.05.2018 21:05

Może porostu wypróbuj nie tylko płyty Fomaluxa Palight ale są też inne płyty z tej rodziny i zobacz jak n nich zachowuje się nadruk i utwardzanie, jeżeli na wszystkich innych niemasz takiego problemu.

brak ikonki
+ +

krosno
wiadomości: 54
w Signs.pl od 22.10.2011
IP: 94.254.152.XXX

| 29.05.2018 21:05

Dzieki za odpowiedz
To moj nastepny projek.
Chcialem uslyszec moze ktos mial podobny problem, albo ma taka maszyne i nie ma problemu na swoich plytach , podpowiedzialby jakie plyty uzywa

-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ +

Dania
wiadomości: 85
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 5.186.121.XXX

| 07.12.2018 14:12

Podsumuje Co sie stalo od tamtego czasu i jak rozwiazalem problemy.

- wybralismy materialy ktore stwarzaja najmniej elektrostatyki.
- zrobilem jeszcze raz profile na wszytkie materialy, ze szczegolnym naciskiem na ink limit.
- lampy i zaslony wymienione (ze strony firmy Canon)
- zamiast CMYKclml uzywamy CMYKCM. Daje to mozliwosc szybkiego druku w miare dobra jakoscia. (rozne metody druku w zaleznosci jakie farby sie uzywa)
- Jesli po nadruku zostana naniesione slady np rak, to wystarczy przetrzec wilgotna sciereczka i jest jak nowe.
- przed wydrukiem nalezy uzywac rekawiczek.

Druk jest matowy, zasluga innych lamp, zaslon i przedewszytkim dobrym profilom.
Firmie Canon nie udalo sie znalezc rozwiazania.
Rozwiazania znalazlem sam, wraz z kolegami.

-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ +

Dania
wiadomości: 85
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 62.243.227.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764