logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Oczekiwania klientów rynków krajów Bałtyckich od e-sklepów

  PR 25.05.2022, przeczytano 923 razy
ilustracja

Rynki krajów Bałtyckich prężnie się rozwijają. Szacowany roczny wzrost handlu elektronicznego dla wszystkich 3 państw wynosi powyżej 5% dla 6,2 mln osób. Konsumenci to głównie młodzi ludzie, którzy doskonale wiedzą, jak poruszać się w Internecie. Potencjał ten zaczyna dostrzegać także coraz więcej przedsiębiorców, również tych z Polski. Packeta Poland - cyfrowa platforma dla e-commerce, dzięki wejściu na rynki krajów Bałtyckich i objęcia roli hub-u, zaoferowała polskim e-sklepom możliwość łatwiejszej ekspansji do tych państw. Jest jednak kilka podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oczekiwania-klientow-rynkow-krajow-baltyckich-od-e-sklepow,395993,artykul.html

Wygodna dostawa

Koszty dostawy w krajach Bałtyckich są podobne z tymi oferowanymi w Polsce. Konsumenci oczekują darmowej dostawy lub przynajmniej darmowej dostawy przy zamówieniach powyżej 30-50 euro. W przypadku mniejszych zamówień opłata za dostawę w wysokości 3-5€ będzie akceptowalnym kosztem. Oczekiwany czas dostawy wynosi trzy dni dla międzynarodowych sklepów internetowych i oczywiście ważne jest, aby nie przekroczyć terminu, który oferujemy klientowi. Co ciekawe, niektóre sklepy internetowe oferujące dropshipping mają czas dostawy powyżej miesiąca i to również jest akceptowane. Preferowane metody dostawy to automaty paczkowe lub dostawa na wskazany adres, często w połączeniu z płatnością za pobraniem (COD).

- Z usług Packety w krajach Bałtyckich mogą skorzystać nie tylko firmy, ale również polscy klienci indywidualni, robiący zakupy w zagranicznych e-sklepach tych krajów. Dla przykładu, klient robiąc zakupy w e-sklepie na Litwie, który posiada umowę z Packetą, może wygodnie odebrać je w dedykowanych punktach odbioru. Wszystko dzięki umowom, jakie Packeta zawarła z lokalnymi partnerami w Krajach Bałtyckich oraz w Polsce. - mówi Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

Metody płatności

Zarówno wysyłka za pobraniem, jak i szybkie metody płatności są popularnymi opcjami płatności we wszystkich 3 krajach, dlatego każdy e-sklep powinien oferować je zarówno w przypadku dostawy na wskazany adres, punktu odbioru, jak i do automatu paczkowego.

Obsługa zwrotów

Konsumenci w dużej mierze oczekują darmowych zwrotów, zwłaszcza w przypadku odzieży. Jeśli klient musi zapłacić sam, ważne jest, aby oferować lokalny adres zwrotny lub, jeśli zwrócone towary muszą być natychmiast odesłane do Polski, aby zaoferować etykietę zwrotną od międzynarodowego dystrybutora.

- E-sklepy działające w państwach Bałtyckich mogą wysyłać przesyłki do wszystkich 33 krajów obsługiwanych przez Packeta Group – do ich dyspozycji jest ponad 11 tys. punktów odbioru należących do Packety oraz ponad 92 tys. punktów partnerskich – dodaje Dawid Bednarek, Dyrektor ds. sprzedaży w Packeta Poland.

W krajach Bałtyckich, jak i na całym świecie Covid-19 znacząco wpłynął na zwyczaje zakupowe konsumentów i pomógł przyspieszyć rozwój handlu internetowego. Widać to zarówno w wielkości zamówień, które znacząco wzrosły w tym czasie, jak i w sposobie, w jaki klienci chcą otrzymywać swoje przesyłki.  Wszystko to skłania tamtejsze firmy do większego skupienia się na handlu elektronicznym, zwiększeniu różnorodności i konkurencyjności na rynku lokalnym.

Źródło: Packeta Poland

Dodatkowe informacje:

W materiale wykorzystano dane z raportu „E-EKSPORT KRAJE BAŁTYCKIE” firmy Makes You Local.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764