logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy

  PR 09.08.2022, przeczytano 681 razy
ilustracjastrzałka

Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-100-tys.-do-1%2C8-mln---jak-intenson-rozwinal-swoj-sklep-internetowy,396848,artykul.html

Marka Intenson jest obecna na polskim rynku już od dekady, jej produkty są dostępne w sieciach handlowych, jak Żabka, Biedronka, Rossmann, a także za granicą, w 30 krajach na całym świecie. W 2019 roku Michał Lasocki podjął decyzję o rozszerzeniu dystrybucji na własny kanał online. Był to powrót do biznesu internetowego, od którego Lasocki zaczynał przy tworzeniu poprzedniej działalności, prowadząc sklep z yerba mate.

– Podczas uruchomienia naszego sklepu internetowego nie zdawaliśmy sobie nawet sprawy, jak dobry mamy timing. Wystartowaliśmy w grudniu 2019 roku, czyli niemal równo czasem, w którym z jednej strony ogromna część zakupów przeniosła się do internetu, a z drugiej dynamicznie wzrosło zainteresowanie suplementami diety, superfoods, wszystkim, co może wzmocnić odporność – mówi Michał Lasocki.

Wzrost konwersji o 13% w ciągu dwóch miesięcy

Prace nad rozwojem sklepu internetowego na początku były w całości w rękach pracowników spółki, następnie zaangażowano agencję marketingową, a także zewnętrznych konsultantów z firmy Casbeg.

Optymalizację sklepu rozpoczęto od audytu UX, czyli przetestowania ścieżki użytkownika i zidentyfikowania punktów, które potencjalnie mogą wpływać na przerwanie zakupów czy porzucenie koszyka. Po audycie zarekomendowano i wdrożono nowy szablon, bardziej intuicyjny, lepiej eksponujący produkty. Testom poddano także warstwę technologiczną, czyli gotową platformę e-commerce, wykorzystywaną przez spółkę. Korzystny okazał się szerszy pakiet usług, mimo wzrostu kosztów utrzymania możliwości optymalizacji poprawiły doświadczenia klienta i pozwoliły utrzymać standard usług przy rosnącym ruchu na stronie.

Efekty były widoczne już po dwóch miesiącach, współczynnik konwersji wzrósł o 13%.

Niemal czterokrotny wzrost przychodów z kampanii płatnych

Kolejnym krokiem, po usunięciu potencjalnych przeszkód na drodze użytkownika do zakupu, była analiza przychodów z ruchu płatnego (generowanego przez reklamy). Dzięki poprawie użyteczności strony, systematycznej analizie źródeł ruchu, optymalizacji i przenoszeniu budżetu reklamowego pomiędzy kanałami pozyskiwania użytkowników, spółce udało się zwiększyć przychody z kampanii płatnych niemal czterokrotnie.

Nowa linia produktowa odpowiedzią na oczekiwania klientów

Rozwój sklepu to nie tylko śledzenie ruchu użytkowników czy ich zachowań na stronie internetowej, ale też badanie potencjału sprzedażowego nowych produktów.

Klientów i potencjalnych klientów marki Intenson podzieliliśmy na kilka głównych grup docelowych, zbadaliśmy i zidentyfikowaliśmy ich potrzeby. Zostawiliśmy to z możliwościami, jakie daje nam technologia. Rezultatem była lista możliwych linii biznesowych, z których każda spełnia oczekiwania konkretnej grupy. Pierwszą wdrożoną rekomendacją były produkty superfoods dla sportowców – komentuje Mariusz Błaszczyk, ekspert e-commerce w Casbeg.

Działania sprzedażowe online wpływają nie tylko na wzrost przychodów z bestsellerów marki, które masowo sprzedają się m.in. za pośrednictwem największych sieci handlowych w Polsce, ale pozwalają również opracować serie produktów trafiające w oczekiwania konkretnych grup klientów i skutecznie je promować. W przypadku superfoods dla sportowców spółka podjęła współpracę z influencerami, co skutecznie wzmocniło sprzedaż.

Rosnący udział e-commerce w przychodach spółki

W przypadku e-commerce w Intensonie z roku na rok rośnie także całościowy udział tego kanału w przychodach ze sprzedaży. W 2020 roku stanowił 11 proc., w 2021 – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 procent. Najważniejszy jest tu sklep internetowy marki, ale spółka dociera do nowych klientów także wykorzystując największe marketplace’y, takie jak Allegro, Amazon czy eBay. Dwa ostatnie są ważne zwłaszcza w kontekście wychodzenia na rynki zagraniczne. Platforma zakupowa pozwala budować zaufanie i pozyskiwać nowych klientów, którzy następnie są zachęcani do zakupów bezpośrednio w sklepie Intenson.pl.

Dalsze plany rozwoju e-commerce

Intenson ma w planach dalsze inwestycje w rozwój e-commerce. Jest to jeden z celów prowadzonej przez spółkę emisji akcji w crowdfundingu udziałowym. Intenson chce pozyskać 2,5 mln zł dodatkowego kapitału, m.in. na rozszerzenie portfolio produktów czy dalszą ekspansję zagraniczną i wejście na największy rynek superfoods na świecie, czyli USA.

Źródło: Intenson SA

Dodatkowe informacje:

1 Dane są danymi wstępnymi i nie były audytowane.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oczekiwania konsumentów od e-sklepu w krajach bałtyckich
Kraje bałtyckie to jeden z najszybciej rozwijających się i stabilnych obecnie rynków e-commerce. Pandemia Covid-19 przyspieszyła wzrost handlu internetowego we wszystkich 3 państwach i wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów. Widać to zarówno w wielkości zamówień, których było znacznie więcej w tym czasie, jak i w wyborze sposobu dostawy...
W 2019 roku 25% wszystkich interakcji z klientami zostało zautomatyzowanych dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, a w 2023 roku ta liczba ma wzrosnąć do 40%. Jak automatyzacja wpływa na zwiększenie zwrotu z inwestycji?
Folie Magnaflex – ciekawe i bezpieczne rozwiązania
Firma Integart od lat stawia na rozwiązania ekologiczne, podkreślając potrzebę używania maszyn i materiałów nieszkodliwych dla zdrowia. To między innymi dlatego do portfolio Integart trafiły drukarki lateksowe i cały wachlarz proekologicznych rozwiązań. W grupie materiałów bezpiecznych znajdziemy folię magnetyczną Magnaflex, która w odróżnieniu od ofert konkurencji nie...
E-commerce: wyścig z czasem
Mało jest branż rozwijających się równie dynamicznie co e-commerce. Pojawiające się niemal codziennie kolejne aplikacje i platformy zakupowe, coraz bardziej zaawansowane techniki sprzedaży i dotarcia do klientów wymagają ogromnej liczby doświadczonych pracowników. Bez kompetentnego e-commerce managera firma, która sprzedaje cokolwiek przez internet,...
Na Tiktoku rządzi muzyka. Jak to wykorzystać?
TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową na świecie. W skali globalnej korzysta z niej miliard użytkowników, a w Europie już 100 mln osób.[1] Jeszcze niedawno mówiło się, że na TikToku są głównie nastolatki. Dziś jest to dojrzała platforma komunikacyjno-rozrywkowa, na której działają największe marki,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764