logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Od kryzysu do sukcesu w 8 godzin

  PR 08.09.2020, przeczytano 361 razy
ilustracjastrzałka

Błędów nie popełnia tylko ten, który nic nie robi. Marka Amica wykorzystała w najnowszej kreacji promującej pralki parowe motyw noszenia chusty, ukazany jako idealny sposób na wykonywanie obowiązków domowych z dzieckiem. Zabieg okazał się jednak niefortunny, ponieważ na zdjęciu przedstawiono nieprawidłowy sposób chustowania niemowlaka. Nie uszło to uwadze matek i środowiska chustowego. W kanałach social media producenta sprzętu AGD powstał kryzys. Amica, dzięki szczerej komunikacji z konsumentami, pokazała jak wzorcowo wyjść z trudnej sytuacji wizerunkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-kryzysu-do-sukcesu-w-8-godzin,388370,artykul.html

8.00 – start kampanii online

W środę rano, 2 września, po starcie kampanii online promującej pralki parowe Amica w kanałach social media marki, zaczęły pojawiać się negatywne komentarze zwracające uwagę na niewłaściwy sposób wiązania chusty przedstawiony na stockowym zdjęciu. Po analizie komentarzy i konsultacji tematu z doradcami noszenia dzieci w chustach, w pierwszym kroku zawieszono emisję bannerów reklamowych i pozostałych zaplanowanych działań.

12.00 – sytuacja kryzysowa

W południe marka mierzyła się już z falą nieprzychylnych komentarzy i zarzutami lekkomyślnego traktowania ważnego społecznie tematu. Reakcja producenta była wzorcowa. W drugim kroku Amica opublikowała na swoim Facebooku post, w którym otwarcie przyznała się do błędu i w jasny sposób wyjaśniła, jak doszło do tej sytuacji. Obserwatorom podziękowano za czujność. Marka zadeklarowała także zgłębienie tematyki i działania wspierające propagowanie prawidłowych technik chustowania.

16.00 – brawa za szczerość

Po opublikowaniu wyjaśnienia przychylne głosy użytkowników social mediów posypały się lawinowo – zarówno w formie komentarzy, jak i wiadomości prywatnych. Szczególnie środowisko chustowe doceniło natychmiastową reakcję marki, otwartość na przyznanie się do pomyłki i zawieszenie kampanii. Dodatkowo pochwały zebrały planowane w najbliższym tygodniach działania marki Amica, która podeszła do tematu w odpowiedzialny i zaangażowany sposób, planując działania edukacyjne we współpracy z doradcami chustonoszenia w kwestii prawidłowych technik wiązania chust. Producent sprzętu AGD chce także zwrócić uwagę na to, jak praktyczne i wygodne zarówno dla dziecka i matki jest korzystanie z „pomocy” chusty w ramach wykonywania codziennych obowiązków.

Trzymamy za słowo

Amica przekuła kryzys w sukces wizerunkowy elastycznie reagując na sytuację. Takie podejście umocniło także przekaz, z jakim marka od lat wychodzi do swoich klientów:

– Stawiamy przede wszystkim na wiarygodność i rzetelność naszych komunikatów. Na uwadze mamy troskę i dobro klientów. Amica od zawsze skupia się na użytkowniku i ułatwieniu mu radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Główną funkcją sprzętów marki Amica jest wspieranie konsumentów każdego dnia. Chustonoszenie zapewnia zarówno bliskość z dzieckiem, jak i wolne ręce, dzięki czemu wykonywanie domowych obowiązków staje się łatwiejsze – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki z Grupy Amica. – Po incydencie prowadziliśmy liczne konsultacje z ekspertami chustonoszenia. Kampanię, z już prawidłowym pokazaniem wiązania niemowlaka w chuście, wznowimy w najbliższych dniach – dodaje .

Dodatkowo na wybór nowego zdjęcia do kampanii wpływ mieli chustujący swoje dzieci rodzice, którzy mieli możliwość dzielenia się swoimi sugestiami na Facebooku marki. Amica już zapowiedziała planowanie działań edukacyjnych na temat prawidłowego wiązania chust – oczywiście we współpracy z profesjonalnymi doradcami, którzy chętnie zaoferowali swoją pomoc. Jest to doskonały przykład tego, jak wizerunkowe potknięcie jest okazją do budowania zaufania do marki.

ilustracjastrzałka

Źródło: Grupa Amica

www.amica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii
Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu wrażeń klientów, poprzez projektowanie pozytywnej architektury doświadczeń konsumenckich i budowanie dobrego połączenia na linii marka-klient, na każdym etapie sprzedaży i obsługi....
Czy koronawirus to koniec tradycyjnych open space’ów?
Pozycja biur, mimo znaczącej roli pracy zdalnej, pozostaje niezagrożona. – Nie ma takiej przestrzeni, która mogłaby zastąpić biurową, ze względu na kwestię socjalizacji i wspólnego spędzania czasu – mówi Monika Szawernowska, prezes pracowni projektowej Concept Space. Zmienia się jednak podejście firm do aranżacji biur. Typowe open...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764