logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Od obiektywów, aż po drony – czyli filmowanie lustrzanką cyfrową wg Szerokiego Kadru

  PR 05.11.2014, przeczytano 2236 razy
ilustracjastrzałka

Kompresja, ISO, liczba klatek na sekundę, rozdzielczość, próbkowanie koloru, przysłona... Rozpoczynając przygodę z filmowaniem, można łatwo się pogubić w gąszczu terminów. A to dopiero początek… O ile nagrywanie wideo aparatami kompaktowymi jest dość prostą czynnością, to „kręcenie” lustrzankami cyfrowymi rządzi się swoimi prawami. W tym wypadku nie wystarczy zarejestrować film na karcie. Dodatkowo musimy opanować sztukę nagrywania dźwięku oraz montażu, który często bywa trudniejszy niż obróbka zdjęć. O niełatwej sztuce filmowania lustrzanką cyfrową, w ramach poradnika Szerokiego Kadru, opowiada Krystian Bielatowicz – wykładowca Akademii Nikona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-obiektywow%2C-az-po-drony---czyli-filmowanie-lustrzanka-cyfrowa-wg-szerokiego-kadru,23130,artykul.html

„Kiedy zaczynałem filmować, miałem do dyspozycji pierwsze lustrzanki cyfrowe, które w porównaniu z dzisiejszymi były pod tym względem po prostu do niczego. Nie można było nagrywać dźwięku na zewnętrzny rejestrator audio, nie dało się zmienić przysłony w trakcie używania funkcji podglądu na żywo, wysoka kompresja plików niekorzystnie wpływała na jakość filmów. Na szczęście z czasem te wady zostały albo całkowicie wyeliminowane, albo przynajmniej zminimalizowane. Dziś nawet najbardziej amatorską lustrzanką można nagrać dobry film” – mówi Krystian Bielatowicz, fotograf, filmowiec, podróżnik, wykładowca Akademii Nikona i autor wideoporadnika „Filmowanie lustrzanką cyfrową”. 

W materiale wyjaśnia zagadnienia, bez znajomości których opanowanie podstawowych umiejętności z zakresu filmowania nie będzie możliwe. Widzowie znajdą w nim również informacje na temat sprzętu – od podstawowego jak obiektywy, kończąc na zaawansowanych technologicznie dronach. Autor radzi także co zrobić, by móc tworzyć własne dokumenty, wywiady, fotokasty i wideokasty, teledyski czy inne krótkie formy wideo. Materiał ilustrowany jest przykładami filmowymi autorstwa Krystiana Bielatowicza.

Poradnik dostępny jest na stronie: http://www.szerokikadr.pl/poradnik/filmowanie-lustrzanka-cyfrowa-wprowadzenie-sprzetowe.

Źródło: Nikon

www.akademianikona.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Miasta G8 2024 - podsumowanie

Uchwały krajobrazowe powstają w Polsce od 2015 roku. Przedstawiamy najnowszy raport o stanie powstających i obowiązujących uchwał krajobrazowych, w ośmiu największych miastach Polski (G8). Ten raport będzie szczególny, ponieważ po ponad 8-miu latach oczekiwania uzyskaliśmy odpowiedź na pytanie – czy ustawa jest zgodna z konstytucją?
Shakira nową ambasadorką Ipanema
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Sempre Nova.
Niższe ceny w Carrefour - marka Tex w kampanii wizerunkowej
Carrefour Polska ruszył z ogólnopolską kampanią promującą TEX. Marka ta zaprojektowana we Francji, od wielu lat dostępna jest w tej sieci na wyłączność. Dzięki wysokiej jakości odzieży, obuwia i dodatków oferowanych w konkurencyjnych cenach, zyskuje ona coraz więcej klientów na polskim rynku. W ramach wiosennej kampanii, produkty TEX oferowane są, m.in. w...
Puma rusza z kampanią, która stawia na szybkość
PUMA rozpoczęła pierwszą od 10 lat ogólnoświatową kampanię „FOREVER. FASTER. - See The Game Like We Do”. Nowe działania zapraszają profesjonalnych, jak i amatorskich sportowców do postrzegania rozgrywki w sposób, w jaki robi to PUMA.
Carrefour włącza się w kampanię społeczną UOKiK
Carrefour Polska dołącza do ogólnopolskiej kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów “Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Informacje na temat akcji, której celem jest ostrzeżenie Polaków przed fałszywymi inwestycjami, pojawią się we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce, a także w mediach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764