logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Od projektu do teamu – Bluerank bada kulturę organizacyjną

  PR 08.11.2019, przeczytano 431 razy

Bluerank – agencja marketingu internetowego przygotowuje się do rozwoju modelu współpracy z klientami. Pracę projektową od początku 2020 roku zastąpią teamy partnerskie. Aby przygotować się do tego wyzwania Bluerank zbadał kulturę organizacyjną firmy. Wyniki Qmatch wskazały kluczowe orientacje pracowników: skupienie na kliencie, wynikach i wiedzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-projektu-do-teamu-%E2%80%93-bluerank-bada-kulture-organizacyjna,384667,artykul.html

Bluerank zatrudnia obecnie ponad 100 osób. Firma cały czas szuka przestrzeni, która umożliwi dalszy wzrost i skuteczniejsze funkcjonowanie. W ramach badania Qmatch analizie poddano obecną kulturę organizacji (moduł Company Culture Scan). Pracownicy określili także kulturę przez nich oczekiwaną (moduł Vision Culture Scan). Ankiety wypełnili wszyscy pracownicy Bluerank.

Kultura organizacyjna teraz - najważniejszy klient, wyniki i wiedza

Kultura organizacyjna Bluerank jest ukierunkowana na świat zewnętrzny - rynek oraz konkurencję. Koncentruje się wokół potrzeb klientów (Orientacja na Klienta) oraz realizacji wyników (Orientacja na Wyniki). Istotne jest zwiększanie efektywności i osiąganie coraz to ambitniejszych celów. Duże znaczenie odgrywa także wiedza (Orientacja na Wiedzę) - jej posiadanie, rozszerzanie oraz dzielenie się nią, a do tego jakość zarówno produktów jak i usług (Orientacja na Jakość). Jednocześnie wewnątrz organizacji to liderzy nadają kierunek organizacji (Orientacja na Lidera). Istotna jest także współpraca, otwartość na innych i komunikacja (Orientacja na Współpracę).

- Taka konfiguracja Orientacji Kultury jest spójna z tym co jest istotne w Bluerank. Branża marketingu online wymaga stałego rozwoju kompetencji i naturalnym jest, że klient stawiany jest w centrum. Bluerank zdobywa wiele prestiżowych nagród, czemu sprzyja orientacja na wyniki. - mówi Tomasz Nalewajk, Research Director w Qmatch

Kultura oczekiwana – więcej innowacji i współpracy

W diagnozie pożądanej kultury organizacyjnej (Vision Culture Scan) pracownicy zasygnalizowali potrzebę wdrażania innowacji na poziomie całej firmy (Orientacja na Innowację). Obecnie nowymi technologiami zajmuje się dział R&D. Pracownicy oczekują także większej orientacji na ich rozwój, wpływu na kluczowe decyzje oraz transparentności.

- Bluerank tworzą pracownicy i relacja partnerska z nimi jest dla nas bardzo ważna. Wyniki badania są cenną wskazówką jak powinna rozwijać się firma, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał. To z kolej przełoży się na cele biznesowe. Dlatego Qmatch wykorzystamy na wielu płaszczyznach – m.in. do określenia strategii na najbliższe lata, działaniach HR oraz komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. - komentuje Izabela Pawlak, HR Specialist, Bluerank

Kolejne kroki. Od projektu do teamu partnerskiego

Bluerank przygotowuje się do rozwoju modelu pracy i podejścia do realizacji celów biznesowych. Był on już testowany przez ostatnie miesiące dla wybranych klientów i okazał się skuteczny. Wraz z przeprowadzką do nowego biura – Imagine, która nastąpi w styczniu 2020 roku, firma rozpocznie tworzenie kolejnych teamów dla większej liczby partnerów. Oznacza to, że pracownicy działów projektowych będą pracować w małych zespołach przypisanych do klientów. Team, w zależności od oferowanych usług będą tworzyli specjaliści z działów m.in. Client Service, Paid Search czy SEO.

- Nasi klienci coraz częściej decydują się na kompleksową współpracę uwzględniającą szeroki zakres usług. Dzięki pracy w modelu teamów partnerskich będą mieli stały kontakt z całym zespołem specjalistów, który będzie pracował razem na co dzień. Taka formuła zapewnić ma jeszcze większy komfort współpracy, wyższą efektywność, lepsze wyniki i innowacyjne, wieloobszarowe podejście do realizacji projektów. - zapowiada Tomasz Sąsiadek, Co-Managing Director, Bluerank

Teamy partnerskie pozwolą także usprawnić komunikację wewnętrzną pomiędzy specjalistami i rozwój pracowników poprzez wzajemną edukację i wsparcie realizacyjne. Zmianę modelu pracy poprzedzą wewnętrzne szkolenia pracowników i zmiany organizacyjne.

Źródło: Bluerank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764