logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Od projektu do teamu – Bluerank bada kulturę organizacyjną

  PR 08.11.2019, przeczytano 178 razy

Bluerank – agencja marketingu internetowego przygotowuje się do rozwoju modelu współpracy z klientami. Pracę projektową od początku 2020 roku zastąpią teamy partnerskie. Aby przygotować się do tego wyzwania Bluerank zbadał kulturę organizacyjną firmy. Wyniki Qmatch wskazały kluczowe orientacje pracowników: skupienie na kliencie, wynikach i wiedzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-projektu-do-teamu-%E2%80%93-bluerank-bada-kulture-organizacyjna,384667,artykul.html

Bluerank zatrudnia obecnie ponad 100 osób. Firma cały czas szuka przestrzeni, która umożliwi dalszy wzrost i skuteczniejsze funkcjonowanie. W ramach badania Qmatch analizie poddano obecną kulturę organizacji (moduł Company Culture Scan). Pracownicy określili także kulturę przez nich oczekiwaną (moduł Vision Culture Scan). Ankiety wypełnili wszyscy pracownicy Bluerank.

Kultura organizacyjna teraz - najważniejszy klient, wyniki i wiedza

Kultura organizacyjna Bluerank jest ukierunkowana na świat zewnętrzny - rynek oraz konkurencję. Koncentruje się wokół potrzeb klientów (Orientacja na Klienta) oraz realizacji wyników (Orientacja na Wyniki). Istotne jest zwiększanie efektywności i osiąganie coraz to ambitniejszych celów. Duże znaczenie odgrywa także wiedza (Orientacja na Wiedzę) - jej posiadanie, rozszerzanie oraz dzielenie się nią, a do tego jakość zarówno produktów jak i usług (Orientacja na Jakość). Jednocześnie wewnątrz organizacji to liderzy nadają kierunek organizacji (Orientacja na Lidera). Istotna jest także współpraca, otwartość na innych i komunikacja (Orientacja na Współpracę).

- Taka konfiguracja Orientacji Kultury jest spójna z tym co jest istotne w Bluerank. Branża marketingu online wymaga stałego rozwoju kompetencji i naturalnym jest, że klient stawiany jest w centrum. Bluerank zdobywa wiele prestiżowych nagród, czemu sprzyja orientacja na wyniki. - mówi Tomasz Nalewajk, Research Director w Qmatch

Kultura oczekiwana – więcej innowacji i współpracy

W diagnozie pożądanej kultury organizacyjnej (Vision Culture Scan) pracownicy zasygnalizowali potrzebę wdrażania innowacji na poziomie całej firmy (Orientacja na Innowację). Obecnie nowymi technologiami zajmuje się dział R&D. Pracownicy oczekują także większej orientacji na ich rozwój, wpływu na kluczowe decyzje oraz transparentności.

- Bluerank tworzą pracownicy i relacja partnerska z nimi jest dla nas bardzo ważna. Wyniki badania są cenną wskazówką jak powinna rozwijać się firma, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał. To z kolej przełoży się na cele biznesowe. Dlatego Qmatch wykorzystamy na wielu płaszczyznach – m.in. do określenia strategii na najbliższe lata, działaniach HR oraz komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. - komentuje Izabela Pawlak, HR Specialist, Bluerank

Kolejne kroki. Od projektu do teamu partnerskiego

Bluerank przygotowuje się do rozwoju modelu pracy i podejścia do realizacji celów biznesowych. Był on już testowany przez ostatnie miesiące dla wybranych klientów i okazał się skuteczny. Wraz z przeprowadzką do nowego biura – Imagine, która nastąpi w styczniu 2020 roku, firma rozpocznie tworzenie kolejnych teamów dla większej liczby partnerów. Oznacza to, że pracownicy działów projektowych będą pracować w małych zespołach przypisanych do klientów. Team, w zależności od oferowanych usług będą tworzyli specjaliści z działów m.in. Client Service, Paid Search czy SEO.

- Nasi klienci coraz częściej decydują się na kompleksową współpracę uwzględniającą szeroki zakres usług. Dzięki pracy w modelu teamów partnerskich będą mieli stały kontakt z całym zespołem specjalistów, który będzie pracował razem na co dzień. Taka formuła zapewnić ma jeszcze większy komfort współpracy, wyższą efektywność, lepsze wyniki i innowacyjne, wieloobszarowe podejście do realizacji projektów. - zapowiada Tomasz Sąsiadek, Co-Managing Director, Bluerank

Teamy partnerskie pozwolą także usprawnić komunikację wewnętrzną pomiędzy specjalistami i rozwój pracowników poprzez wzajemną edukację i wsparcie realizacyjne. Zmianę modelu pracy poprzedzą wewnętrzne szkolenia pracowników i zmiany organizacyjne.

Źródło: Bluerank

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MORE – Miejskie Okna Reklamowe od Jetline
MORE to więcej niż cyfrowa reklama zewnętrzna, to nowoczesne spojrzenie na witryny pawilonów, punktów usługowych czy gastronomicznych. Sieć ekranów stworzonych przez MyLED dla JetLINE jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów oraz marketerów.
Samsung QPR: profesjonalne ekrany QLED 8K
Samsung Electronics Polska wprowadza do sprzedaży monitory profesjonalne 8K z serii QPR. Najnowsze urządzenia z rodziny wyświetlaczy profesjonalnych, oferują najwyższą jakość wyświetlanego obrazu, szczególnie ważną dla klientów biznesowych. Ekran wyposażony jest w matrycę o rozdzielczość 33 mln pikseli, a funkcja upscalingu AI znacząco poprawia jakość obrazu.
Decathlon i Hand Made znów w jednej drużynie
Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg na koncept kreatywny oraz realizację kampanii promocyjnej dla marki własnej Decathlon – IMVISO (futsal).
Lekcje aktorstwa w kampanii świątecznej SOS Wiosek Dziecięcych
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rozpoczyna nową kampanię, której celem jest zapewnienie rodzinnych świąt opuszczonym i osieroconym dzieciom oraz rodzinom znajdującym się w kryzysowej sytuacji. W tym roku do wsparcia akcji Stowarzyszenie zaprosiło Tomasza Kota oraz innych znanych aktorów filmowych i teatralnych.
„Don’t just take, give.” - najnowsza kampania marki Instax dla Fujifilm
Wystartowała kampania marki instax, której jedną z odsłon jest konkurs konsumencki, w ramach którego każdy może zostać instaxfluencerem. W wyniku wygranego przetargu, za adaptację globalnej kampanii odpowiada agencja Bluecloud Interactive.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764