logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Od startu jesiennej ramówki TVN i Discovery Polska wygrywa z konkurencją

  PR 09.11.2018, przeczytano 334 razy

Start jesiennej ramówki był dla TVN wyjątkowo udany – od dwóch miesięcy kanał jest liderem polskiego rynku telewizyjnego. W październiku antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych. Cała grupa TVN i Discovery Polska odnotowała rekordowe wyniki oglądalności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/od-startu-jesiennej-ramowki-tvn-i-discovery-polska-wygrywa-z-konkurencja,380086,artykul.html

Ramówka TVN była niepokonana w październiku 2018 r. TVN był najchętniej oglądaną stacją telewizyjną we wszystkich grupach docelowych – udział 10,55% w grupie 4+ oraz 13,95%  w 16-49 (ujęcia całodobowe). Stacja była także najchętniej wybieraną telewizją w godzinach wieczornych, zarówno w ujęciu 18:00-23:00, jak i 19:00-23:00. Największą przewagę nad konkurencją tej jesieni TVN uzyskał w grupie komercyjnej z wielkich miast (SHR: 16,40%), w tym wśród widzów o wysokich dochodach (SHR: 15,64%).

Dobra passa kanału TVN trwa od września, kiedy to stacja wygrała z konkurencją w najważniejszych grupach docelowych.

Do najchętniej oglądanych propozycji tej jesieni należały programy kulinarne oraz rozrywkowe. Najpopularniejszy odcinek „Kuchennych rewolucji” obejrzało 26,7% widowni 16-49 (13 września). „MasterChef” pobił rekord oglądalności w tym sezonie osiągając 9 września udział w wysokości 21,4% widowni komercyjnej. „Milionerzy” przyciągali do 2,7 miliona widzów, z udziałem sięgającym 20,13% w grupie 16-49. Sześcioodcinkowy serial kryminalno-obyczajowy TVN „Pułapka” średnio oglądało ponad 2 mln widzów (SHR: 16,8% 16-49). W październiku „Fakty” są nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju ze średnią oglądalnością na poziomie 23,6% SHR (16-49).

- Nasza jesienna oferta programowa wystartowała jak rakieta, a we wrześniu i w październiku br. nie zwolniła ani na moment. To nie był łatwy okres ze względu na mnogość wydarzeń sportowych pokazywanych przez konkurencję, jednak znakomicie sobie poradziliśmy. Po raz kolejny postawiliśmy na sprawdzone formaty: „Kuchenne rewolucje”, „Masterchefa” i „Milionerów”, a ich publiczność dopisała, co potwierdzają wysokie udziały w rynku. Tej jesieni zaryzykowaliśmy z nowymi, wyjątkowymi projektami – serialami „Pułapka” i „Pod powierzchnią”. Jak pokazują dane oglądalności, również się nie zawiedliśmy. Ta jesień to jesień wyborcza. Cieszymy się także ze znakomitych wyników „Faktów” – mówi Edward Miszczak, Dyrektor Programowy TVN i Discovery Polska.

Poszczególne stacje tematyczne TVN i Discovery Polska także zwiększyły swój udział, szczególnie w grupie komercyjnej. Największym wzrostem w grupie 16-49 rok do roku cieszą się Food Network (w górę o 71,4% we wrześniu i 66,7% w październiku). W październiku duży wzrost oglądalności odnotowały także stacje: HGTV Home & Garden (26% w górę), TVN24 (wzrost o 24,8%), TVN Turbo (wzrost o 17%), TTV (wzrost o 14,9%) oraz TVN Fabuła (wzrost o 13,6%), a cała Grupa zwiększyła swoje udziały w rynku o 3,2% rok do roku (w 16-49).

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wydatki reklamowe w wybranych branżach w lutym 2019
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym miesiącu w zestawieniu po raz pierwszy pojawiło się Ministerstwo Finansów. Ogłoszenie społeczne dotyczące e-PIT według stawek cennikowych kosztowałoby ponad 5,5 mln zł.
Nowa ramówka Onetu: do bogatej oferty wideo dołącza audio
Onet mocnym akcentem rozpoczyna wiosnę. Nowa ramówka, z wyjątkowymi nowościami oraz docenianymi przez widzów programami, umacnia pozycję wydawcy jako lidera na rynku wideo. Onet ogłasza także wejście w nowy segment i jako pierwsze medium w Polsce prezentuje ramówkę audio w Internecie, a w niej dziesięć autorskich podcastów.
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za luty 2019 r.
W lutym użytkownicy YouTube przede wszystkim starali się pokonać mały głód. Pierwsze i czwarte miejsce zestawienia zajęły bowiem reklamy Danio, z udziałem sympatycznego stworka symbolizującego niewielki apetyt. Na drugiej pozycji zobaczymy wideo ING Banku Śląskiego z ciekawym ujęciem powodu, dla którego należy oszczędzać. Na podium znalazł się także film...
Facebook stoi przed dochodzeniem kryminalnym w sprawie partnerstwa w zakresie przetwarzania danych.
Lidl na czele rankingu marek w telewizji
W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44%, udział w zestawieniu TOP10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764