logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odkrywanie potencjału opakowań

  PR 19.05.2021, przeczytano 1471 razy
ilustracjastrzałka

- Niskonakładowy druk opakowań od dawna stanowi wyzwanie dla dostawców usług druku, ale najnowsze innowacje wywracają to do góry nogami – mówi Rob Brown, starszy kierownik, Industry Print, OKI Europe Ltd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odkrywanie-potencjalu-opakowan,391532,artykul.html

W ciągu ostatnich 12 miesięcy wiele przedsiębiorstw we wszystkich sektorach było w trybie przetrwania. Musiały się dostosować poprzez przejście na sprzedaż online, aby zatrzymać klientów i utrzymać przychody. W przypadku dostawców usług druku dywersyfikacja miała kluczowe znaczenie dla przetrwania i zabezpieczenia się na przyszłość, zapewniając gotowość do wykorzystania dochodowych możliwości i osiągnięcia pozytywnego wzrostu.

Niskonakładowy druk opakowań zawsze stanowił wyzwanie dla dostawców usług druku. W oparciu o procesy druku o długim czasie realizacji, wymagane były minimalne wielkości zamówień, by uczynić tę usługę opłacalną. Jednak ze względu na to, że wartość światowego rynku druku opakowań prawdopodobnie osiągnie 416,5 mld euro w 2025 r.1, a nakłady druku komercyjnego spadają, nadszedł czas, aby dostawcy usług druku zaczęli badać możliwość przyjmowania zamówień o niższym nakładzie, które wcześniej nie były realizowane.

Moc opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza także nowe możliwości uzyskania przychodów na rynku opakowań. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% wiodących właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów2.

Zamówienia na personalizację i dostosowanie do indywidualnych potrzeb wymagają mniejszych nakładów druku, a biorąc pod uwagę czas konfiguracji i koszty eksploatacji, dostawcy usług druku często musieli wstrzymywać się z mniejszymi zamówieniami lub nie akceptować ich wcale. Obecnie mogą jednak skorzystać z tej dochodowej tendencji dzięki technologii, która umożliwia rentowne drukowanie małych nakładów – nawet 1 sztuki.  

Nieoczekiwana elastyczność nośników zwiększa dywersyfikację i rentowność

Drukarki takie jak urządzenia do produkcji niskonakładowych druków cyfrowych z serii Pro9000 firmy OKI zostały zaprojektowane tak, aby uzupełniać istniejące technologie litografii, fleksografii, wielkoformatowego druku cyfrowego i sitodruku, umożliwiając nawet najmniejszym firmom z branży druku profesjonalnego otwarcie lub poszerzenie zakresu usług w zakresie drukowania opakowań. Urządzenia te umożliwiają dostawcom usług druku bezpośrednie drukowanie na zaskakująco zróżnicowanych podłożach, w tym na ciemnych i przezroczystych nośnikach, foliach, papierze błyszczącym, nośnikach przenoszących, papierze wodoodpornym i innych. Przy jednej trzeciej wielkości pełnej maszyny produkcyjnej i jednej dziesiątej kosztów, jest to idealny dodatek, który pozwala dostawcom usług druku rozszerzyć ofertę o wszystkie rodzaje opakowań — od torebek po paczki, torby papierowe, wieszaki na drzwi i pudełka — wszystko na zamówienie.

Poza niezrównaną elastycznością obsługi nośników drukarki z serii Pro9000 gwarantują również profesjonalną jakość druku, dzięki innowacyjnej technologii LED firmy OKI, która zapewnia wyraźne wydruki w rozdzielczości 1200 x 1200 dpi i żywe kolory, idealne do tworzenia przyciągających wzrok opakowań zawierających nawet najbardziej skomplikowane wzory.

Aby konkurować z innymi dostawcami opakowań, drukarnie mogą polegać na wyjątkowej technologii drukowania kolorem białym pod CMYK, która sprawia, że oferowane przez nie opakowania naprawdę się wyróżniają. Technologia ta umożliwia drukowanie w jednym przebiegu przy użyciu białego tonera jako piątego koloru, dzięki czemu opakowania natychmiast wyróżniają się na ciemnych lub przezroczystych nośnikach. Zapewnia to nieograniczone możliwości przy stosunkowo niskiej inwestycji.

Maksymalizacja oferty usług w przypadku ograniczonej przestrzeni

W branży druku dodawanie nowych usług nie zawsze jest proste. Dla wielu dostawców usług druku przestrzeń jest ograniczona, co oznacza, że inwestowanie w nowe urządzenia do określonych celów, takich jak drukowanie opakowań, nie zawsze jest możliwe. Często płacenie wyższego czynszu za wynajem większej przestrzeni przy kosztach nowego sprzętu po prostu nie wchodzi w grę. Drukarki z serii Pro9000 firmy OKI nie są większe niż drukarki A3, ale mogą zrobić o wiele więcej niż tylko drukować opakowania. Urządzenia te doskonale nadają się do szerokiej gamy zastosowań, w tym do drukowania kartek okolicznościowych i papeterii, kopert, etykiet, jak również do tradycyjnych zastosowań w druku komercyjnym, takich jak wizytówki, broszury, ulotki, menu, szyldy, naklejki i banery o długości do 1,3 m.

Wykorzystanie okazji

Oczywistym jest, że opakowania są dochodowym rynkiem i chociaż dostawcy usług druku tradycyjnie mieli trudności z obsługą niskonakładowych druków opakowań, dostępna jest teraz technologia, która pomaga im robić to niedrogo i opłacalnie, a jakość wydruków przekracza nawet oczekiwania klientów. Bez względu na to, czy chodzi po prostu o opakowania codziennego użytku czy o oferowanie spersonalizowanych opakowań, firmy zajmujące się drukiem powinny wykorzystać tę okazję, aby zwiększyć przychody i przyciągnąć nowych klientów

ilustracjastrzałka

Źródło: OKI Europe Ltd

www.oki.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764