logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odkrywanie potencjału opakowań

  PR 19.05.2021, przeczytano 520 razy
ilustracjastrzałka

- Niskonakładowy druk opakowań od dawna stanowi wyzwanie dla dostawców usług druku, ale najnowsze innowacje wywracają to do góry nogami – mówi Rob Brown, starszy kierownik, Industry Print, OKI Europe Ltd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odkrywanie-potencjalu-opakowan,391532,artykul.html

W ciągu ostatnich 12 miesięcy wiele przedsiębiorstw we wszystkich sektorach było w trybie przetrwania. Musiały się dostosować poprzez przejście na sprzedaż online, aby zatrzymać klientów i utrzymać przychody. W przypadku dostawców usług druku dywersyfikacja miała kluczowe znaczenie dla przetrwania i zabezpieczenia się na przyszłość, zapewniając gotowość do wykorzystania dochodowych możliwości i osiągnięcia pozytywnego wzrostu.

Niskonakładowy druk opakowań zawsze stanowił wyzwanie dla dostawców usług druku. W oparciu o procesy druku o długim czasie realizacji, wymagane były minimalne wielkości zamówień, by uczynić tę usługę opłacalną. Jednak ze względu na to, że wartość światowego rynku druku opakowań prawdopodobnie osiągnie 416,5 mld euro w 2025 r.1, a nakłady druku komercyjnego spadają, nadszedł czas, aby dostawcy usług druku zaczęli badać możliwość przyjmowania zamówień o niższym nakładzie, które wcześniej nie były realizowane.

Moc opakowań dostosowanych do indywidualnych potrzeb

Zapotrzebowanie konsumentów na personalizację i zamówienia dostosowane do indywidualnych potrzeb stwarza także nowe możliwości uzyskania przychodów na rynku opakowań. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% wiodących właścicieli marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że opakowania spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a 52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów2.

Zamówienia na personalizację i dostosowanie do indywidualnych potrzeb wymagają mniejszych nakładów druku, a biorąc pod uwagę czas konfiguracji i koszty eksploatacji, dostawcy usług druku często musieli wstrzymywać się z mniejszymi zamówieniami lub nie akceptować ich wcale. Obecnie mogą jednak skorzystać z tej dochodowej tendencji dzięki technologii, która umożliwia rentowne drukowanie małych nakładów – nawet 1 sztuki.  

Nieoczekiwana elastyczność nośników zwiększa dywersyfikację i rentowność

Drukarki takie jak urządzenia do produkcji niskonakładowych druków cyfrowych z serii Pro9000 firmy OKI zostały zaprojektowane tak, aby uzupełniać istniejące technologie litografii, fleksografii, wielkoformatowego druku cyfrowego i sitodruku, umożliwiając nawet najmniejszym firmom z branży druku profesjonalnego otwarcie lub poszerzenie zakresu usług w zakresie drukowania opakowań. Urządzenia te umożliwiają dostawcom usług druku bezpośrednie drukowanie na zaskakująco zróżnicowanych podłożach, w tym na ciemnych i przezroczystych nośnikach, foliach, papierze błyszczącym, nośnikach przenoszących, papierze wodoodpornym i innych. Przy jednej trzeciej wielkości pełnej maszyny produkcyjnej i jednej dziesiątej kosztów, jest to idealny dodatek, który pozwala dostawcom usług druku rozszerzyć ofertę o wszystkie rodzaje opakowań — od torebek po paczki, torby papierowe, wieszaki na drzwi i pudełka — wszystko na zamówienie.

Poza niezrównaną elastycznością obsługi nośników drukarki z serii Pro9000 gwarantują również profesjonalną jakość druku, dzięki innowacyjnej technologii LED firmy OKI, która zapewnia wyraźne wydruki w rozdzielczości 1200 x 1200 dpi i żywe kolory, idealne do tworzenia przyciągających wzrok opakowań zawierających nawet najbardziej skomplikowane wzory.

Aby konkurować z innymi dostawcami opakowań, drukarnie mogą polegać na wyjątkowej technologii drukowania kolorem białym pod CMYK, która sprawia, że oferowane przez nie opakowania naprawdę się wyróżniają. Technologia ta umożliwia drukowanie w jednym przebiegu przy użyciu białego tonera jako piątego koloru, dzięki czemu opakowania natychmiast wyróżniają się na ciemnych lub przezroczystych nośnikach. Zapewnia to nieograniczone możliwości przy stosunkowo niskiej inwestycji.

Maksymalizacja oferty usług w przypadku ograniczonej przestrzeni

W branży druku dodawanie nowych usług nie zawsze jest proste. Dla wielu dostawców usług druku przestrzeń jest ograniczona, co oznacza, że inwestowanie w nowe urządzenia do określonych celów, takich jak drukowanie opakowań, nie zawsze jest możliwe. Często płacenie wyższego czynszu za wynajem większej przestrzeni przy kosztach nowego sprzętu po prostu nie wchodzi w grę. Drukarki z serii Pro9000 firmy OKI nie są większe niż drukarki A3, ale mogą zrobić o wiele więcej niż tylko drukować opakowania. Urządzenia te doskonale nadają się do szerokiej gamy zastosowań, w tym do drukowania kartek okolicznościowych i papeterii, kopert, etykiet, jak również do tradycyjnych zastosowań w druku komercyjnym, takich jak wizytówki, broszury, ulotki, menu, szyldy, naklejki i banery o długości do 1,3 m.

Wykorzystanie okazji

Oczywistym jest, że opakowania są dochodowym rynkiem i chociaż dostawcy usług druku tradycyjnie mieli trudności z obsługą niskonakładowych druków opakowań, dostępna jest teraz technologia, która pomaga im robić to niedrogo i opłacalnie, a jakość wydruków przekracza nawet oczekiwania klientów. Bez względu na to, czy chodzi po prostu o opakowania codziennego użytku czy o oferowanie spersonalizowanych opakowań, firmy zajmujące się drukiem powinny wykorzystać tę okazję, aby zwiększyć przychody i przyciągnąć nowych klientów

ilustracjastrzałka

Źródło: OKI Europe Ltd

www.oki.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wizytówki – trochę historii

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Wizytówki – trochę historii

Wizytówka to dla mnie przedmiot magiczny, mimo iż współcześnie nie emanuje tym salonowym blichtrem, który unosi się jeszcze z kart Lalki Prusa, Anny Kareniny Tołstoja czy też Idioty Dostojewskiego. Choć nie pachnie już naftaliną i piżmem, nadal skutecznie opiera się elektronicznej ekspansji...
Lamborghini Drive Club x TikTok
Podczas globalnej premiery Lamborghini Drive Club organizatorzy postawili na innowacyjny kanał komunikacji. Przez dwa dni na torze Silesia Ring marce Lamborghini towarzyszył zespół TikToka, który zapewnił na bieżąco ogólnodostępną relację z testów samochodów o wyjątkowych specyfikacjach. Jak zapewnia dyrektor warszawskiego salonu marki,...
Marketing i PR - jak wpływają na kształtowanie rzeczywistości?
Okres związany z pandemią zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje funkcjonalny marketing i public relations (PR). Jednak w wielu organizacjach, mylnie interpretuje się obszary zastosowania dla działań tych dwóch strategicznych obszarów. PR to też dziedzina, która często jest źle rozumiana, ponieważ wiele...
Projektowanie znaczków pocztowych

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Projektowanie znaczków pocztowych

„Projektowanie znaczków różni się nieco od innych typów projektowania i dla niektórych grafików jest to niewygodne zajęcie. Kilku znanych medialnie grafików próbowało tego fachu i zdarzały się im pojedyncze realizacje, ale później do tego nigdy nie wracali. Jest to bowiem praca dość specyficzna”. Aby przybliżyć jej tajniki, w miejsce tradycyjnego felietonu...
Klasyfikacja produktów poligraficznych

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Klasyfikacja produktów poligraficznych

Podejmując się opisu dowolnego fragmentu rzeczywistości, zarówno tej zewnętrznej – postrzeganej zmysłami, jak i wewnętrznej – psychologicznej, wcielamy się niejako w rolę biblijnego Adama. Czyż nie podstawowym jego właśnie zadaniem, było nazwanie i pogrupowanie porozrzucanych po rajskim ogrodzie obiektów zaledwie co powstałego z nicości świata?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764