Murator S.A. wprowadził gruntowne, oparte na badaniach jakościowych, zmiany w miesięczniku „M jak mieszkanie”. Listopadowy numer, pierwsze wydanie w nowej formule, ukaże się w zwiększonym nakładzie 125 000 egzemplarzy, 7 października br. Wspiera go multimedialna kampania promocyjna w telewizji, prasie, radiu i internecie.
Decyzję o relaunchu miesięcznika „M jak mieszkanie” poprzedziły badania jakościowe wzbogacone metodą eyetrackingu. Analiza dopasowania pisma do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej zadecydowała o nadaniu mu poradnikowego, inspiracyjnego charakteru, z naciskiem na nowoczesne wnętrza.
Nowe „M jak mieszkanie” jest skierowane do osób do 45 roku życia, wchodzących w etap stabilizacji. Zdaniem wydawcy, zakup i urządzanie mieszkania to dla nich najważniejsze życiowe decyzje. Wygląd mieszkania wyznaczać ma status społeczny mieszkańców i ma być obrazem ich życiowych aspiracji.
Każdemu z prezentowanych wnętrz towarzyszą praktyczne rady ekspertów i redakcji pozwalające powtórzyć pomysły we własnym domu. Prezentowane informacje mają być pełne użytecznych szczegółów. Ceny, które dla grupy docelowej „M jak mieszkanie” mają duże znaczenie, zostały wyraźnie podkreślone, kosztorysy uzupełniają teraz m.in. zestawy mebli. Propozycje w większym stopniu niż dotychczas opierać mają się na zestawieniach pasujących do siebie mebli i dodatków. Nowe tematy, np. zakupy przez Internet, czy kuchnie z polskich seriali są związane z zainteresowaniami grupy docelowej.
Stawiając na jasny przekaz i wiedzę, którą „M jak mieszkanie” chce popularyzować, stworzono nową, bardziej uporządkowaną i czytelną makietę. Jej styl charakteryzuje lekkość i prostota, odpowiednie do zawartości pisma. Elementem zmienionej makiety jest nowe, czytelne logo. Autorką koncepcji graficznej „M jak mieszkanie” jest Paulina Ochnio, nowa dyrektor artystyczna pisma. Za nową formułę „M jak mieszkanie” odpowiada Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, która 1 sierpnia br. została redaktor naczelną.
Pojawienie się na rynku odmienionego „M jak mieszkanie” wspiera kampania promocyjna w prasie („Zwierciadło”, „Sens”, „Angora”, „Super Express”, „Zbuduj dom”, „Podróże”, „M jak mama”, katalogi Praktikera i Tchibo), telewizji (TVN, TVP1, TVN Style, Polsat Cafe, Domo), radiu (Radio ZET, Radio Eska, Eska Rock, WAWA, VOX FM) i internecie (WP.pl, serwisy internetowe MURATOR S.A.).
Działania promocyjne rozpoczynają się w pierwszym dniu sprzedaży listopadowego numeru „M jak mieszkanie”, tj. 7.10, potrwają miesiąc. Media zaplanował Starcom. Kampanię opracowały działy MURATORA: Dział Marketingu Wnętrza i Dział Projektów Internetowych.
Źródło: Murator S.A.