logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odpowiedzialne opakowania jako „must have” marek mówiących do gen. Z

  PR 21.03.2022, przeczytano 848 razy
ilustracjastrzałka

Oczekiwania konsumentów względem opakowań znacznie się zmieniają. Wielu z nas pamięta czasy, w których opakowania ceniono głównie za wygląd i wygodę. Teraz kierunek rozwoju opakowań dyktowany jest przez ekologiczne trendy oraz preferencje generacji Z, która coraz śmielej i liczebniej dochodzi do głosu i która największym zaufaniem darzy marki odpowiedzialne społecznie. To z kolei rzutuje na ogromny potencjał rozwoju zrównoważonej produkcji opakowań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odpowiedzialne-opakowania-jako-_must-have_-marek-mowiacych-do-gen.-z,395170,artykul.html

Jeszcze do niedawna mało kto interesował się tym, czy opakowanie produktu, który nabywa, zostało wyprodukowane zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Wystarczyło, że było nowoczesne, atrakcyjne wizualnie lub funkcjonalne. Dzisiaj preferencje konsumentów znacznie zmieniły się pod wpływem czynników i tendencji rewolucjonizujących świat. Ekologia staje się niezbędnym elementem życia osób świadomych społecznie i troszczących się nie tylko o potrzeby obecnie żyjącego pokolenia, ale także pokoleń następnych.

Osoby, dla których istotne są kwestie środowiska wiedzą, że nasze codzienne, nawet najmniejsze, wybory wpływają na naturę – zarówno w przypadku pojedynczych osób, jak i biznesów. Rosnąca wrażliwość na problemy klimatyczne przekłada się nie tylko na decyzje zakupowe konsumentów, ale też oczekiwania wobec przemysłu spożywczego, które stają się coraz bardziej wymagające – tak w kategoriach bezpieczeństwa, jak i kwestii ochrony środowiska.  

Najbardziej wymagającym wydaje się być pokolenie Z, które wychowało się w duchu ekologii i dla którego odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw jest niebywale istotna. Przedstawiciele pokolenia Z może i nie muszą znać procesu produkcyjnego, ale z dużym prawdopodobieństwem obdarzą zaufaniem markę, która w tymże procesie minimalizuje negatywny wpływ na planetę i podejmuje wszelkie możliwe działania optymalizujące. Dlaczego? Ponieważ utożsamiają się z tym, co kupują.

Oczy młodych konsumentów nie bez powodu skupione są na branży spożywczej, gdyż to przez nią produkowana jest przeważająca ilość opakowań na świecie. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania nabywców, dotyczące produkcji przyjaznej planecie, przed producentami żywności stoi poważne wyzwanie ograniczenia śladu środowiskowego, poprzez poszukiwanie surowców przyjaznych środowisku. I te faktycznie są już zauważalne na sklepowych półkach (torebki z papieru, opakowania biodegradowalne  czy torby wielokrotnego użytku), ale jest jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze. Wciąż wiele opakowań to plastik, stanowiący duże obciążenie dla środowiska.

Do zmian można podejść stopniowo, tak, by nie wywołać rewolucji lub przestojów w działalności. Taką strategię obrała poznańska marka OneDayMore, która w centrum swojego modelu biznesowego stawia planetę. Na drodze do osiągniecia swoich celów klimatycznych modyfikuje istniejące rozwiązania i wdraża nowe, koncentrując się na tym, by zmniejszyć ilość generowanych odpadów. Niespełna miesiąc temu uruchomiono  linię technologiczną, pozwalająca na zapakowanie produktów śniadaniowych (musli, owsianek, granol) w torebki uzupełniające typu „refill”. Z kolei opakowania drugiej linii asortymentowej (roślinnych zamienników mięsa)  zostały zaprojektowane w oparciu o dwa, łatwe w segregacji komponenty – papierową tackę oraz folię.

- Chyba nikt nie ma wątpliwości, że nasza planeta ulega zmianom środowiskowym, wynikającym z naszej działalności, z działalności każdego człowieka. Wzrost świadomości konsumentów musi pociągać za sobą zmiany w podejściu producentów żywności, zwłaszcza, jeśli zależy im na tym, by marka była identyfikowana ze zrównoważoną produkcją i działaniami na rzecz środowiska. Na rynku zostaną ci, którzy będą nadążać za rosnącymi wymaganiami konsumentów, ceniących sobie u marek autentyczność i perspektywiczne myślenie w kontekście ochrony zasobów planety. – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

Źródło: OneDayMore

www.onedaymore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764