Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu, tamtejsza Kompania Piwowarska S.A. i poznańska Akademia Sztuk Pięknych ogłosiły konkurs dla młodych projektantów – uczestnikami będą wyłącznie osoby pełnoletnie. Każda z nich ma prawo zgłosić dowolną liczbę prac.
Konkurs powinien umożliwić wyłonienie najlepszych projektów graficznych nadruków na podstawki pod piwo w trzech kategoriach tematycznych:
1. Skutki prowadzenia pojazdów mechanicznych po spożyciu alkoholu, czyli Gaz jest tylko jeden.
2. Zagrożenie kradzieżą podczas picia alkoholu, czyli Kilka procent uwagi mniej.
3. Zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim, czyli Nie dla małolata.
Regulamin określa, że poznańska Komenda Wojewódzka Policji nabywa prawa do prezentacji prac konkursowych w celach realizacji ustawowych zadań Policji, związanych z przeciwdziałaniem przestępczości.
Projekt (obowiązuje forma wydruku A4) musi zapewniać skuteczne wizualne przedstawienie treści przesłania. Na rewersie podstawki pod piwo organizator umieści projekt graficzny konkursu z hasłem kategorii (podanym wyżej lub wymyślonym przez twórcę). Załącznik do regulaminu zawiera kształt i wymiar podkładki; wersję elektroniczną można też pobrać ze strony internetowej www.marienthaler.com/marienthaler_serv/marienthaler_sta_po.htm.
Kompania Piwowarska w Poznaniu przyjmuje projekty do 20 czerwca 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Komisja, której członkami będzie dwóch przedstawicieli każdego organizatora, oceni zgodność prac z wymaganiami jakościowymi, estetycznymi i prawnymi. Zamierza przyznać następujące nagrody pieniężne w trzech kategoriach, ufundowane przez Kompanię Piwowarską SA:
Pierwsze miejsce (3 nagrody) – 5 tys. zł; drugie miejsce (3 nagrody) – 2 tys. zł;
trzecie miejsce (3 nagrody) – 1 tys. zł.
Dodatkowo, prace autorów, którzy zajmą pierwsze miejsca w poszczególnych kategoriach, zostaną wydrukowane na podstawkach pod piwo. Nakład każdego projektu wyniesie przynajmniej 50 tys. sztuk. Wszyscy uczestnicy otrzymają upominki rzeczowe.
Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 30 czerwca 2006 r. w Poznaniu.
Organizatorzy przewidują dostosowanie zwycięskich projektów do różnych form prezentacji i reklamy (na stolikach pubowych, billboardach i in.). Planują też wystawę zgłoszonych prac.
Regulamin konkursu „Odpowiedzialne spożywanie alkoholu” (m.in.: zasady przygotowania i doręczenia projektów, adres, wszystkie prawa i obowiązki uczestników i organizatorów) i załączniki należy pobrać ze stron internetowych www.wielkopolska.policja.gov.pl, www.kp.pl.
Informacji udzielają: pani Katarzyna Radecka – Kompania Piwowarska, tel. 0 61 87 87 455, 0 601 599 223; pan Grzegorz Nowicki – ASP, tel. 0 601 784 347.
Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego
www.iwp.com.pl