logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Android 10: Nowy wygląd, nowe logo

  PR 23.08.2019, przeczytano 3069 razy
ilustracja

W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć pewność, że Android jest dostępny dla wszystkich - i wiemy, jak możemy to zrobić jeszcze lepiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/android-10%3A-nowy-wyglad%2C-nowe-logo,383695,artykul.html

Android Q to teraz Android 10

Po pierwsze, zmieniamy sposób, w jaki będziemy nazywać nasze kolejne wersje Androida. Do tej pory nasz zespół inżynierów stosował zawsze swoje wewnętrzne nazwy, które oparte były na smakołykach lub deserach w kolejności alfabetycznej. Ta tradycja tytułowania stała się zabawną częścią corocznego udostępniania nowych wersji systemu, również wśród naszych odbiorców. Ale przez lata słyszeliśmy też opinie, że nazwy te nie zawsze są w pełni zrozumiałe dla wszystkich członków globalnej społeczności.

Na przykład kiedy mówiliśmy o Android Lollipop, nie dla wszystkich było jasne, że jest to kolejna po KitKat wersja systemu. Jeszcze trudniej jest nowym użytkownikom Androida, którzy nie zawsze znają konwencję tego nazewnictwa - ciężko im bez tej wiedzy ustalić czy na ich telefonie działa najnowsze oprogramowanie. Mamy też świadomość, że ciasto (Pie) nie jest we wszystkich miejscach deserem, a pianki (marshmallows), choć pyszne, nie wszędzie są popularnym przysmakiem.

Niezwykle ważne jest, aby nazwa systemu operacyjnego była jasna i zrozumiała dla wszystkich na świecie. Dlatego następna wersja Androida będzie używała numeru wersji i nazywała się po prostu Android 10. Uważamy, że ta zmiana uprości nazewnictwo i będzie bardziej intuicyjna dla naszych użytkowników. I choć jest wiele kuszących deserów na “Q”, jesteśmy przekonani, że nadszedł czas na dokonanie tej zmiany.

Odświeżony wygląd Androida

Design Androida ewoluował z czasem. W 2014 roku odświeżyliśmy logo i kolor, a w tym roku przedstawiamy bardziej nowoczesny i dostępny wygląd.

Projekt logo czerpie inspiracje z najbardziej rozpoznawalnego członka społeczności, który nie jest człowiekiem - robota Androida. Robot należy do całej społeczności i od dawna jest sercem Androida - symbolem zabawy i ciekawości. Teraz ma również specjalne miejsce w naszym logo.

Zmieniliśmy również kolor logo z zielonego na czarny. To niewielka zmiana, ale uznaliśmy, że zielony był trudny do odczytania, szczególnie dla osób z wadami wzroku. Opracowaliśmy też nowy zestaw kombinacji kolorów, które poprawiają kontrast.

W najbliższych tygodniach, wraz z udostępnieniem ostatecznej wersji Androida 10, oficjalnie zaczniemy używać zaktualizowanego logo. Dziękujemy całej społeczności za wspieranie Androida i inspirowanie nas przez lata.

W uzupełnieniu informacji Google przedstawiamy poprzednie wersje logotypu, poczynając od oryginału, poprzez wersję wprowadzoną w 2014 r, aż po rozwiązanie z 2019 r.:

ilustracjastrzałka

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Co to za font?

avatar użytkownika
,

Wygląda jak Gillroy.  

brak ikonki
,

Ten 1 font już widziałem, chyba na androidzie 2.3 :D

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764