logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odwaga i trafiony insight podstawą sukcesu kampanii społecznej w Libanie

   16.01.2021, przeczytano 410 razy
ilustracjastrzałka

Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele kampanii? Kiedy wchodzimy na obszar tradycyjnych obrzędów religijnych, wykonanie założeń wydaje się jeszcze trudniejsze. Donner Sang Compter, organizacja społeczna z Libanu, stawiła czoło zadaniu i osiągnęła mierzalny sukces.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odwaga-i-trafiony-insight-podstawa-sukcesu-kampanii-spolecznej-w-libanie,389857,artykul.html

W Dniu Aszury, jednym z najważniejszych świąt szyitów w kalendarzu islamskim, setki tysięcy wiernych w Libanie upamiętnia śmierć Imama Husseina dokonując rytualnych samookaleczeń. Jest to ponad tysiącletnia tradycja, głęboko zakorzeniona w społeczeństwie.

Gdy część ludności chętnie rozlewa swoją krew na ulicach, Liban desperacko potrzebuje zapasów krwi. Nie ma żadnego centralnego banku krwi, a pacjenci są zmuszeni do poszukiwań w akcie desperacji krwi na własną rękę wśród rodziny lub poprzez media społecznościowe.

Donner Sang Compter to organizacja pozarządowa, której celem jest poprawa łatwości dostępu i jakości oddawanej krwi. Podobnie jak wiele innych części systemu opieki zdrowotnej, transfuzja krwi w Libanie jest zdecentralizowana. Brak przepisów dotyczących organizacji sprawił, że podmioty z tego sektora
przyjęły odmienne systemy i procedury transfuzji.

Organizacja, tworząc inicjatywę Blood Unity mającą na celu zwiększenie świadomości na temat krwiodawstwa, w centrum swojego kampanii umieściła rytuał Dnia Aszury. Podjęto próbę przekształcenia tego archaicznego i brutalnego obrzędu w bardziej dostosowaną do współczesnego świata formę – dobrowolną ofiarę dla potrzebujących. Pomysłodawcy zastosowali strategię informowania i nauczania o tym, że krew może uratować życie innych. Żeby zwrócić uwagę na akcję zaingerowano w elementy mocno zakorzenione w kulturze, przekształcając emblematy muzułmańskie. Główny znak zmodyfikowano przy użyciu arabskiej kaligrafii w formę animowanego logo wyrażającego pokój i jedność, który przyjął równocześnie kształt worka wypełniającego się cenną krwią.

Na trasie parad żałobnych ustawiono mobilne punkty, gdzie uczestnicy obchodów mogli oddać krew. Dodatkowo rozdawano opaski z logo Blood Unity. Do komunikacji użyto nośników outdoorowych (ciężarówki, flagi, bilbordy) oraz mediów społecznościowych. Kampania dotarła organicznie do 5 głównych sieci telewizyjnych. Na stronie internetowej Libańczycy mogli obserwować ilość oddanej krwi, co pełniło funkcję motywacyjną.

Dzięki mediom oraz wsparciu lokalnych władz religijnych zmieniono postrzeganie brutalnego święta. Sama akcja zakończyła się sukcesem – w Libanie ma powstać pierwszy Bank Krwi.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764