logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odwaga i trafiony insight podstawą sukcesu kampanii społecznej w Libanie

   16.01.2021, przeczytano 459 razy
ilustracjastrzałka

Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele kampanii? Kiedy wchodzimy na obszar tradycyjnych obrzędów religijnych, wykonanie założeń wydaje się jeszcze trudniejsze. Donner Sang Compter, organizacja społeczna z Libanu, stawiła czoło zadaniu i osiągnęła mierzalny sukces.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odwaga-i-trafiony-insight-podstawa-sukcesu-kampanii-spolecznej-w-libanie,389857,artykul.html

W Dniu Aszury, jednym z najważniejszych świąt szyitów w kalendarzu islamskim, setki tysięcy wiernych w Libanie upamiętnia śmierć Imama Husseina dokonując rytualnych samookaleczeń. Jest to ponad tysiącletnia tradycja, głęboko zakorzeniona w społeczeństwie.

Gdy część ludności chętnie rozlewa swoją krew na ulicach, Liban desperacko potrzebuje zapasów krwi. Nie ma żadnego centralnego banku krwi, a pacjenci są zmuszeni do poszukiwań w akcie desperacji krwi na własną rękę wśród rodziny lub poprzez media społecznościowe.

Donner Sang Compter to organizacja pozarządowa, której celem jest poprawa łatwości dostępu i jakości oddawanej krwi. Podobnie jak wiele innych części systemu opieki zdrowotnej, transfuzja krwi w Libanie jest zdecentralizowana. Brak przepisów dotyczących organizacji sprawił, że podmioty z tego sektora
przyjęły odmienne systemy i procedury transfuzji.

Organizacja, tworząc inicjatywę Blood Unity mającą na celu zwiększenie świadomości na temat krwiodawstwa, w centrum swojego kampanii umieściła rytuał Dnia Aszury. Podjęto próbę przekształcenia tego archaicznego i brutalnego obrzędu w bardziej dostosowaną do współczesnego świata formę – dobrowolną ofiarę dla potrzebujących. Pomysłodawcy zastosowali strategię informowania i nauczania o tym, że krew może uratować życie innych. Żeby zwrócić uwagę na akcję zaingerowano w elementy mocno zakorzenione w kulturze, przekształcając emblematy muzułmańskie. Główny znak zmodyfikowano przy użyciu arabskiej kaligrafii w formę animowanego logo wyrażającego pokój i jedność, który przyjął równocześnie kształt worka wypełniającego się cenną krwią.

Na trasie parad żałobnych ustawiono mobilne punkty, gdzie uczestnicy obchodów mogli oddać krew. Dodatkowo rozdawano opaski z logo Blood Unity. Do komunikacji użyto nośników outdoorowych (ciężarówki, flagi, bilbordy) oraz mediów społecznościowych. Kampania dotarła organicznie do 5 głównych sieci telewizyjnych. Na stronie internetowej Libańczycy mogli obserwować ilość oddanej krwi, co pełniło funkcję motywacyjną.

Dzięki mediom oraz wsparciu lokalnych władz religijnych zmieniono postrzeganie brutalnego święta. Sama akcja zakończyła się sukcesem – w Libanie ma powstać pierwszy Bank Krwi.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praktyczny poradnik jak stworzyć skuteczne video do kampanii performance wg Bartłomieja Foszer
W performance marketingu chodzi o to, żeby wyróżnić się spośród innych marek. Na portalach społecznościowych pojawiają nam się dziennie setki różnych reklam. Jak przykuć uwagę użytkowników? Liczy się pomysł, kreatywność, dostosowanie do medium i wiele innych zmiennych. Mocno wierzę, że znacznie więcej można osiągnąć tworząc angażujące...
3,8 biliona dolarów – tyle w 2020 r. stracili łącznie sprzedawcy e-commerce i producenci przez nieuczciwą konkurencję. Plagiaty i podróbki w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Istnieją jednak sposoby, żeby przed tym się...
Korekta i redakcja

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Korekta i redakcja

Wpro­wa­dza­jąc tekst do kom­pu­tera, warto zadbać samemu o wyko­na­nie jego wstęp­nej korekty, nato­miast żadną miarą nie należy rezy­gno­wać z pro­fe­sjo­nal­nej korekty sty­li­stycz­nej i redak­cji języ­ko­wej, co nie­stety staje się obec­nie dość czę­stym zja­wi­skiem. Pamię­tajmy, że źle rozu­miana oszczęd­ność kosz­tów, jaką kusi...
Ciąg wyzwań dla sklepów spożywczych
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd, pisze o tym, jak oznakowania tworzone i drukowane na miejscu mogą pomóc w zachęcaniu klientów do dalszych „ultralokalnych” zakupów po pandemii
Podcast jako narzędzie komunikacji marki
Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify - Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764