logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Odwaga i trafiony insight podstawą sukcesu kampanii społecznej w Libanie

   16.01.2021, przeczytano 761 razy
ilustracjastrzałka

Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele kampanii? Kiedy wchodzimy na obszar tradycyjnych obrzędów religijnych, wykonanie założeń wydaje się jeszcze trudniejsze. Donner Sang Compter, organizacja społeczna z Libanu, stawiła czoło zadaniu i osiągnęła mierzalny sukces.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odwaga-i-trafiony-insight-podstawa-sukcesu-kampanii-spolecznej-w-libanie,389857,artykul.html

W Dniu Aszury, jednym z najważniejszych świąt szyitów w kalendarzu islamskim, setki tysięcy wiernych w Libanie upamiętnia śmierć Imama Husseina dokonując rytualnych samookaleczeń. Jest to ponad tysiącletnia tradycja, głęboko zakorzeniona w społeczeństwie.

Gdy część ludności chętnie rozlewa swoją krew na ulicach, Liban desperacko potrzebuje zapasów krwi. Nie ma żadnego centralnego banku krwi, a pacjenci są zmuszeni do poszukiwań w akcie desperacji krwi na własną rękę wśród rodziny lub poprzez media społecznościowe.

Donner Sang Compter to organizacja pozarządowa, której celem jest poprawa łatwości dostępu i jakości oddawanej krwi. Podobnie jak wiele innych części systemu opieki zdrowotnej, transfuzja krwi w Libanie jest zdecentralizowana. Brak przepisów dotyczących organizacji sprawił, że podmioty z tego sektora
przyjęły odmienne systemy i procedury transfuzji.

Organizacja, tworząc inicjatywę Blood Unity mającą na celu zwiększenie świadomości na temat krwiodawstwa, w centrum swojego kampanii umieściła rytuał Dnia Aszury. Podjęto próbę przekształcenia tego archaicznego i brutalnego obrzędu w bardziej dostosowaną do współczesnego świata formę – dobrowolną ofiarę dla potrzebujących. Pomysłodawcy zastosowali strategię informowania i nauczania o tym, że krew może uratować życie innych. Żeby zwrócić uwagę na akcję zaingerowano w elementy mocno zakorzenione w kulturze, przekształcając emblematy muzułmańskie. Główny znak zmodyfikowano przy użyciu arabskiej kaligrafii w formę animowanego logo wyrażającego pokój i jedność, który przyjął równocześnie kształt worka wypełniającego się cenną krwią.

Na trasie parad żałobnych ustawiono mobilne punkty, gdzie uczestnicy obchodów mogli oddać krew. Dodatkowo rozdawano opaski z logo Blood Unity. Do komunikacji użyto nośników outdoorowych (ciężarówki, flagi, bilbordy) oraz mediów społecznościowych. Kampania dotarła organicznie do 5 głównych sieci telewizyjnych. Na stronie internetowej Libańczycy mogli obserwować ilość oddanej krwi, co pełniło funkcję motywacyjną.

Dzięki mediom oraz wsparciu lokalnych władz religijnych zmieniono postrzeganie brutalnego święta. Sama akcja zakończyła się sukcesem – w Libanie ma powstać pierwszy Bank Krwi.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764