logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Odzyskiwanie pracy z pliku PS

   28.01.2002, przeczytano 6114 razy

Pracuję w wydawnictwie branżowym. Zdarzyło się, że nie zgrałem reklam z ostatniego wydania jednego z miesięczników i problem w tym, że ma iść powtórka. Próbowałem importować do Corela - porażka, spróbowałem zdestylować ps-a (separacje), a następnie z pdf-a zrobić eps-y (każda składowa w oddzielnym kolorze) a z nich powtórnie pdf-y i otworzyłem to wszystko w Photoshopie. Następnie z każdej separacji zrobiłem kanały i znów porażka.
Jeżeli jest jakaś metoda odzyskania pracy z pliku postscriptowego to bardzo proszę o powiadomienie mnie o niej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/odzyskiwanie-pracy-z-pliku-ps,799,artykul.html

ODPOWIEDŹ:

Witam,
Metoda jest dobra, ale (dotyczy Acrobat Distillera 4 i Photoshopa 6.0):

  1. W czasie destylowania proszę wyłączyć jakiekolwiek zmiany koloru w Distillerze - czy to na rgb czy na cmyk - po prostu ma zostać jak jest (leave unchanged)
  2. W Photoshopie proszę użyć polecenia automate/multipage pdf to psd, z ustawieniami wymiaru na 100%, rozdzielczość 300 (lub 600-900 jeżeli są napisy), koniecznie grayscale jako mode.
    Photoshop zrobi panu osobne pliki psd zawierające poszczególne separacje kolorów.
  3. Należy otworzyć wszystkie pliki i spłaszczyć je (są na warstwach).
  4. Proszę wybrać channels/merge channels Mode CMYK gdzie plik o liczbie 001 jest niebieski, a 004 jest czarny (chyba, że kolejność separacji jest inna - proszę sprawdzić w opisie kolorów na stronie).
  5. Proszę zapisać jako CMYK pod nową nazwą, zrobić tiffa i separować.

Uwagi ogólne dotyczące tej technologii:

  • czcionki mogą ulec rozmyciu na krawędziach
  • zgodność kolorystyczna - ok 98 % (tyle co kromalin), o ile separacja nie była robiona z np. Corela (słyszałem o porażkach)
  • całość niestety jest bitmapą, więc zapomnijmy o zmianach.

Co do importu do Corela - proszę spróbować importu jako plik postscript interpretowany (PS), a nie EPS.

Pozdrawiam i życzę sprawniejszego backupu.

Artur


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Artur Klamut

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764