logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oferta skrojona na miarę klienta. Jak prosta technologia generuje dużą zmianę

  PR 06.06.2022, przeczytano 433 razy

W tym roku branża detaliczna musi dokonać podsumowania lekcji z ostatnich, pandemicznych lat i stwierdzić co zostanie zaoferowane klientom w niedalekiej przyszłości. W prognozie Deloitte dotyczącej handlu detalicznego na rok 2021 dyrektorzy handlowi szacowali, że sytuacja w handlu detalicznym powróci do „normalności" po pandemii w ciągu dwóch do pięciu lat. Wszystko wskazuje na to, ten czas w końcu nadszedł, więc pozostaje zadać pytanie – „jak wygląda obecna normalność?". Sektor detaliczny przechodził metamorfozę, jeszcze zanim lockdown zmusił konsumentów do częstszych zakupów w Internecie, a pandemia tylko przyspieszyła przejście na rozwiązania cyfrowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oferta-skrojona-na-miare-klienta.-jak-prosta-technologia-generuje-duza-zmiane,396156,artykul.html

Obecnie większość konsumentów wracających do zakupów stacjonarnych oczekuje równie rozbudowanej i spersonalizowanej oferty, jaką otrzymują w Internecie. Jak więc standardowe sklepy mogą konkurować z handlem online, który może śledzić zachowania konsumentów i odpowiednio dostosowywać do nich oferty?

Walka o klienta

Sklepy stacjonarne ostro konkurują z cyfrowymi odpowiednikami o uwagę klientów. W efekcie starają się zdobyć odbiorców nie tylko atrakcyjną ceną ale także nowoczesnymi rozwiązaniami. Handel detaliczny online przynosi szereg korzyści, w tym możliwość gromadzenia i wykorzystywania informacji, które nie są dostępne stacjonarnie. Na przykład, gdy kupujący dokonuje zwrotu ubrania w sklepie stacjonarnym, nie musi uzasadniać, dlaczego zmienił zdanie i żąda zwrotu pieniędzy. Natomiast gdy robi to samo w Internecie, musi podać powód zwrotu towaru. Dzięki tym odpowiedziom sprzedawca uzyskuje cenne informacje na temat rozmiarów, preferencji (i nie tylko), które może wykorzystać do usprawnienia procesów w całej firmie.

Drugą przewagą cyfrowego handlu elektronicznego jest personalizacja oferty prezentowanej konsumentom. Po prawie dwóch latach korzystania z usług online, klienci oczekują obecnie takiego samego poziomu dopasowania oferty w sklepach stacjonarnych. Wywiera to presję na tradycyjnych sprzedawców detalicznych, którzy powinni uświadomić sobie fakt, że klientów online można zachęcić do zakupów łatwiej - podczas przeglądania Internetu lub po wyświetleniu reklam stale przypominających im o istniejących ofertach. W świecie rzeczywistym jest to trudniejsze, ale technologia oferuje rozwiązanie.

Inteligentne rozwiązania

By odnieść sukces w nowej rzeczywistości, sprzedawcy detaliczni potrzebują inteligentnego podejścia do technologii w swoich sklepach stacjonarnych.

Wiele z dostępnych inteligentnych rozwiązań jest prostych w realizacji. Te, które mają duży wpływ, wymagają jedynie odpowiedniego rodzaju wizualizacji, aby zachęcić klientów do działania. Mowa tu np. o oznakowaniu w sklepie. Wspomniane piktogramy można wykorzystać do wyświetlania znacznika geolokalizacyjnego w postaci kodu QR, dzięki któremu każdy, kto go zeskanuje, otrzyma dodatkowe informacje marketingowe i rozszerzone możliwości w postaci kuponów rabatowych. Znacznik geolokalizacyjny identyfikuje również, przy jakiej alejce sklepu znajduje się osoba przeglądająca stronę. Co więcej, w tym przypadku stwarza to możliwość automatycznego wysyłania informacji lub rabatów na produkty, które znajdują się w pobliżu odwiedzającego, a nawet na produkty uzupełniające znajdujące się w innym miejscu, których osoba ta mogła nie brać pod uwagę. Wszystkie skany kodów QR i związane z nimi oferty cyfrowe można monitorować za pomocą bezpiecznej platformy IoT (Internet of Things, technologia znana chociażby z rozwiązań typu smart. Dzięki nim, urządzenia automatycznie wymieniają dane za pomocą sieci bez ingerencji człowieka).

Dysponując odpowiednimi możliwościami druku w sklepie, detaliści mogą dodatkowo udostępnić usługę Signage as a Service (oznakowanie jako usługa) producentom szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych (FMCG), którzy chcą przeprowadzić opłacalną promocję błyskawicznej sprzedaży lub ukierunkowane testy rynkowe. Zamiast wysyłać kierownikom sklepów oznakowanie i planogramy (co wiąże się z nakładem czasu i kosztów), detaliści mogliby je drukować, zachowując najwyższą jakość, używając odpowiednich czcionek i grafik, a także zadbać o to, by promowane towary znajdowały się w odpowiednim miejscu, umożliwiającym ich optymalną ekspozycję zgodnie ze specyfikacją producenta, a następnie mogliby obciążyć producenta opłatą za ulepszone oznakowanie.

Partner godny zaufania

Firma Lexmark oferuje szereg inteligentnych rozwiązań dla branży handlu detalicznego. Technologia skanowania opracowana specjalnie dla sprzedawców umożliwia korzystanie z platformy inteligentnych urządzeń wielofunkcyjnych Lexmarka w celu usprawnienia obiegu dokumentów, poprawienia wyników sprzedażowych oraz poprawy bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.

– Branża handlu detalicznego rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, co sprawia, że pracownicy muszą nadążać za nieustannie zmieniającymi się wymaganiami firm i klientów. Chcąc pomóc naszym partnerom sprostać istniejącym wyzwaniom, w Lexmark nieustannie rozwijamy swoją ofertę dla sektora detalicznego. – mówi Mariusz Ożarowski, Managing Director Central Europe, Lexmark – Rozwiązanie Lexmarka In-Store-Capture pozwala na usprawnienie procesów wymagających użycia papieru i znaczne zwiększenie wydajności.

Urządzenia Lexmark oferują użytkownikowi innowacyjne rozwiązania, ułatwiające drukowanie na żądanie, skanowanie z urządzenia oraz identyfikowanie brakujących dokumentów w celu zwiększenia dokładności procesu i zgodności z przepisami. Ponadto producent zapewnia bezproblemową integrację, dzięki czemu można łatwo skanować i przesyłać stosowne informacje do istniejących systemów ERP, ECM, HRIS oraz pozostałych systemów detalicznych sklepu i zaplecza. 

W dzisiejszych, trudnych warunkach rynkowych, sprzedawcy detaliczni koncentrują się przede wszystkim na cięciu kosztów. By utrzymać się na szczycie, sprzedawcy detaliczni powinni sprawnie wykorzystywać nowe technologie, w tym chmurę, IoT oraz inicjatywy związane z transformacją cyfrową.

Transformacja handlu detalicznego nie jest procesem nowym. Firma Lexmark opracowuje i proponuje innowacyjne rozwiązania, umożliwiające sprzedaż detaliczną na miarę naszych czasów. Dzięki dynamicznej strategii bazującej na technologii cyfrowej, oferuje rozwiązania, które w rezultacie pozwolą odpowiednio ustalić priorytety i przyczynią się od osiągnięcia lepszych wyników.

Źródło: Lexmark

www.lexmark.com


+ +

Tekst opublikował użytkownik: mrogowski

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Bananas dla MyBoat
More Bananas, krakowska agencja marketingowa, nawiązała współpracę z MyBoat - marką specjalizującą się w dziedzinie rekreacji morskiej na rynku skandynawskim. Agencja wesprze klienta w działaniach social mediowych skierowanych do międzynarodowych odbiorców.
Grupa Eura7 realizuje loterię wakacyjną dla sieci Arhelan
Grupa Eura7, we współpracy z siecią sklepów Arhelan, odpowiada za kompleksową realizację nowej loterii wakacyjnej pod hasłem „Wyjazd na lato! Co Wy na to?”. Akcja prowadzona w 105 sklepach w Polsce oferuje uczestnikom ponad 9000 nagród natychmiastowych, pięć nagród tygodniowych oraz nagrodę główną – voucher o wartości 20 000...
Sokoliki Cup: Sokołów z Łukaszem Fabiańskim promuje zdrowy styl życia
Edukacja na temat zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych elementów strategii społecznej odpowiedzialności Sokołowa. Firma realizuje tę misję między innymi poprzez turniej piłki nożnej dla najmłodszych Sokoliki Cup, którego organizację wspiera od pierwszej edycji. W tegorocznym, czwartym już finale, rozegranym na stadionie Legii...
Aleph i Superbet poszerzają kampanię na Spotify na Serbię i Rumunię
Polskie oddziały Aleph i Superbet poszerzają współpracę dotyczącą działań komunikacyjnych na platformie Spotify o dwa nowe rynki: Serbię i Rumunię.
W tym roku OLX Praca zadebiutuje na Open’erze ze strefą OUT OF OFFICE. Przestrzeń będzie łączyła inspiracje klasycznym biurem, ale po godzinach pracy – tak, jakby ktoś zostawił open space na noc i zrobił z niego przestrzeń do odpoczynku i śmiechu. Nad strefą będzie czuwać OUT OF OFFICE MANAGER. OLX właśnie uruchomił rekrutację na to stanowisko.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764