logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oficjalna inauguracja Rady Sektorowej podczas Marcom Skills Day

  PR 03.02.2020, przeczytano 495 razy
ilustracjastrzałka

29 stycznia 2020 r. podczas konferencji „MarCom Skills Day” odbyła się uroczysta inauguracja działań Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Głównym celem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oficjalna-inauguracja-rady-sektorowej-podczas-marcom-skills-day,385546,artykul.html

W uroczystości udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości , którzy wręczyli akty powołania członkom Rady Sektorowej, dzięki czemu oficjalnie rozpoczęła ona swoją działalność. W skład Rady weszło 67 osób, w tym  przedstawiciele pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści. Wspólnie będą pracować nad systemowymi rozwiązaniami. Wśród nich znajdują się m.in.: identyfikacja i definiowanie rzeczywistych wymagań zawodowych w branży, opracowanie ram i standardów kwalifikacji, programów edukacyjnych oraz zmian prawnych i organizacyjnych.

- Komunikacja marketingowa to kolejny z sektorów gospodarki, który ma swoją Radę ds. Kompetencji.  Dzięki temu zyskaliśmy łączącą całą branżę przestrzeń do rozwoju umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów w cyfrowym świecie. Ponadto zbudowaliśmy oficjalną  reprezentację w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku, a w skład Rady weszło wielu znakomitych ekspertów. To bardzo pomoże naszej branży i jej przyszłym pracownikom skutecznie stawiać czoła wyzwaniom stale zmieniającego się rynku  – mówi Dariusz Andrian, prezes SAR.

- Rada Sektorowa ma także promować branżę marketingową jako dobre miejsce do pracy. Jak wiemy, sektor ten cierpi na brak wykwalifikowanych pracowników, a zapotrzebowanie to będzie ciągle wzrastać. Nie da się tworzyć systemu edukacji, który odpowiadałby na potrzeby rynku, bez interdyscyplinarnego podejścia i udziału przedstawicieli wielu dziedzin. Zadaniem Rady jest łączyć ich oraz umożliwiać wymianę doświadczeń, m.in. poprzez organizowane wydarzenia. - dodaje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

MarCom Skills Day to pierwsza konferencja, która wpisuje się w cele działalności Rady. Wydarzenie przebiegło pod hasłem: Kompetencje pracowników vs. oczekiwania pracodawców. Uczestnicy dowiedzieli się, na czym polega system rad sektorowych, poznali założenia Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK), a przede wszystkim możliwości współdziałania nad rozwiązaniami, które pozwolą lepiej dopasować system edukacji do wymagań marketingowego rynku. Eksperci zaprezentowali wyniki badań sensu pracy oraz zawodów przyszłości w środowiskach cyfrowych. Przedstawili także trendy i prognozy rynku pracy na najbliższe lata oraz strategie poszukiwania pracy. Nie zabrakło case studies, m.in. z obszaru employer brandingu czy prowadzenia procesów rekrutacyjnych. Prelegenci przekonywali także, że szkolni doradcy zawodowi i publiczne służby zatrudnienia mogą być realnym wsparciem zarówno dla szukających pracy, jak i przedsiębiorców.

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej to projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Prowadzony jest przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

  • Szczegółowe informacje oraz pełna lista członków Rady Sektorowej dostępne TUTAJ.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Lexmark ogłosiła, że Vishal Gupta dołączył do jej zespołu wykonawczego jako starszy wiceprezes i dyrektor ds. Informatyki i technologii, zastępując Toma Eade, który przechodzi na emeryturę. Na tym stanowisku będzie odpowiedzialny za korporacyjne IT, strategię korporacyjną oraz całe oprogramowanie i analizy stanowiące podstawę oferty Lexmarka.
„Zobacz mnie” – Kampania 1% Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Każdego roku tysiące dzieci w Polsce doświadcza przemocy i odrzucenia. Niewidoczne dla otoczenia, pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, dzieci zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu osamotnienia i bezsilności. To właśnie z myślą o nich powstała nowa kampania SOS Wiosek Dziecięcych. Akcja ma na celu zachęcanie do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych...
Galeria Młociny zagra razem z Hutnikiem Warszawa
Klub sportowy Hutnik Warszawa podpisał umowę sponsoringową z Galerią Młociny. Współpraca potrwa przez rundę wiosenną sezonu 2020/2021 z możliwością jej dalszego przedłużenia. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano m.in. aktywizację środowiska kibicowskiego poprzez szereg eventów oraz akcji promocyjnych.
Nowe Frugo Energy z kampanią Dooobry Wariat
Agencja mediowa Havas Media zwyciężyła w przetargu na obsługę kampanii TV firmy Food Care. Dziś startuje pierwsza wspólna kampania, która promuje nowe Frugo Energy.
Krakowska agencja More Bananas w lutym br. nawiązała współpracę z kolejnym klientem. Tym razem będzie odpowiedzialna za kampanię promocyjną aplikacji medycznej terapiabezsennosci.pl
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764