logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oficjalny start szóstego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej

  PR 03.02.2023, przeczytano 437 razy

Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji cyfrowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oficjalny-start-szostego-multipleksu-naziemnej-telewizji-cyfrowej,398865,artykul.html

MUX-6 zasięgiem nadawczym obejmuje 96% populacji kraju. To obok MUX-3 drugi multipleks naziemny, który zawiera wyłącznie ofertę programową nadawcy publicznego.

Z nowego multipleksu mogą korzystać wszyscy widzowie naziemnej telewizji cyfrowej. – Uruchomienie nowego multipleksu cyfrowego wpisuje się w misję, jaką realizuje Telewizja Polska S.A. w zakresie jak najszerszego udostępniania swojej oferty programowej. W MUX-6 znalazły się między innymi kanały tematyczne takie jak TVP Kultura, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Rozrywka czy TVP Nauka. Wszystkie programy są powszechnie i bezpłatnie dostępne w wysokiej rozdzielczości obrazu (HD) – podkreśla Marcin Klepacki, Dyrektor Biura Dystrybucji TVP S.A.

- Telewizja naziemna niezmiennie cieszy się olbrzymią popularnością w Polsce. Zmiana technologii nadawania na standard DVB-T2/HEVC znacznie poprawiła jakość obrazu i dźwięku transmitowanych dotychczas programów, a także umożliwiła uruchomienie nowych programów telewizyjnych. Dlatego zachęcamy wszystkich widzów, którzy jeszcze nie dostosowali swoich telewizorów do odbioru nowego standardu do wymiany odbiornika lub zaopatrzenia się w odpowiedni dekoder. Cieszymy się, że Telewizja Polska skorzystała z możliwości poszerzenia oferty programowej i zdecydowała się na współpracę z Emitel S.A. – mówi Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu Emitel S.A., Dyrektor ds. sprzedaży.

Telewizja Polska wraz z dynamicznie rozwijającym się rynkiem medialnym stale wzbogaca swoją ofertę programową i pozyskuje nowe zasoby częstotliwości.

Emisja MUX-6 jest prowadzona z 63 stacji nadawczych. Widzowie naziemnej telewizji cyfrowej mogą wykorzystać swoje dotychczasowe anteny odbiorcze. W przypadku obszarów, na których nie był obecny multipleks testowy TVP S.A., odbiorniki powinny automatycznie wyszukać nowe programy z MUX-6. Gdyby tak się nie stało, należy przeskanować urządzenie.

Nowe stacje nadawcze, które uzupełnią sieć nadawczą MUX-6 w stosunku do sieci multipleksu testowego to: Płock/Radziwie, Wałbrzych/Chełmiec, Dobromierz, Różan k. Makowa Mazowieckiego, Gniezno/Dębowiec, Świerczów k. Namysłowa, Skierniewice/Bartniki, Tarnobrzeg/Machów, Włodawa, Łomża, Kamieńsk/Zwałowisko k. Radomska, Chruszczewka k. Sokołowa Podlaskiego i Sieciechów k. Kutna.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764