logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej: Niezwykła książka pod patronatem Signs.pl

   04.10.2018, przeczytano 1205 razy
ilustracja

Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej to książka niezwykła, napisana przez Milesa Younga, wieloletniego pracownika i dyrektora naczelnego agencji reklamowej Ogilvy & Mather. Autor wykorzystał tu swe doświadczenia w branży, by stworzyć niezastąpiony poradnik pokazujący najważniejsze zależności w cyfrowym ekosystemie, ich społeczne i naukowe konteksty. Jego analizy najlepszych, a także zupełnie nietrafionych cyfrowych kampanii reklamowych przydadzą się każdemu, kto chce związać swoją przyszłość z tym biznesem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ogilvy-o-reklamie-w-epoce-cyfrowej%3A-niezwykla-ksiazka-pod-patronatem-signs.pl,379622,artykul.html

Kanwą swojego dzieła uczynił poglądy i osiągnięcia zmarłego w 1999 roku Davida Ogilvy - swojego mentora i prawdziwego geniusza reklamy, dziś powiedzielibyśmy - ikony tej dziedziny. Ogilvy po wielu latach burzliwego życia (pracował m.in. jako kucharz, farmer czy agent wywiadu) założył w 1948 roku w Nowym Jorku agencję reklamową, która szybko wspięła się na sam szczyt w tej branży. Większość prowadzonych przez nią kampanii okazała się kamieniami milowymi w rozwoju reklamy oraz marketingu. W pamięci ludzi zajmujących się tą dziedziną pozostał jedną z najbardziej wpływowych postaci - „ojcem reklamy”. W 1962 roku magazyn „Time” określił go mianem „najbardziej poszukiwanego kreatora w dzisiejszym przemyśle reklamowym”. W 1983 roku ukazała się książka „Ogilvy w reklamie”, która szybko stała się swoistą Biblią dla pracowników marketingu, PR, przemysłu reklamowego i branż pokrewnych.

Ogilvy pokazał wyraziście prymat treści nad formą, zaś rodzący się świat cyfrowy traktował nie jako odrębną dziedzinę, lecz po prostu jako kanał komunikacji, czynnik radykalnie usprawniający „tradycyjny” sposób prowadzenia interesów, nie zaś wszechświat równoległy.

Coraz szybsze tempo zmian zachodzących w epoce cyfrowej stawia agencjom reklamowym i ich klientom liczne nowe wymagania, a zarazem stwarza nowe możliwości. Miles Yung, uwspółcześnił poglądy Ogilvy. Podane 3 dekady wcześniej elementarne prawdy ponownie wydobył kosztem wielkich starań z „szumu cyfrowego”. Rozważania poparte wynikami najnowszych badań naukowych oraz zilustrowane studiami przypadków najlepszych kampanii reklamowych, zawierają praktyczne rady dla wszystkich, którzy zamierzają podjąć pracę w reklamie albo też już w niej pracują. Wszechstronna tematyka książki obejmuje następujące zagadnienia:

  • zachowanie się marki w nowym pejzażu cyfrowym
  • znaczenie ekosystemu cyfrowego
  • tworzenie inteligentnych treści, które angażują odbiorcę
  • trzy pola bitwy - media społecznościowe, mobilność oraz ciągłość handlu
  • zależności między markami, nastawieniem społecznym a społeczeństwem
  • okiełznanie mocy technologii twórczych
  • przydatność dużych zbiorów danych
  • Internet a rynki wschodzące.

Milles Young przytacza słowa Davida Ogilvy charakteryzujące osoby posiadające umiejętności potrzebne do prowadzenia agencji: … entuzjaści, intelektualnie uczciwi i dość silni, by podejmować trudne decyzje i opierać się naciskom. Większość z nich odznacza się wielkim urokiem osobistym, nie terroryzuje pracowników, uważnie ich słucha i zachęca do rozmowy…

A od siebie dodaje jeszcze trzy niezbędne cechy:

  • umiejętność upraszczania co się da, bezlitosnego wykorzeniania wszystkich zbędnych elementów w myśleniu o przedsięwzięciu i w stosowaniu jego wyników
  • umiejętność współpracy, ponieważ nic nie jest naprawdę oddzielnie - już nie tylko żaden człowiek, ale teraz również żaden biznes nie jest samotną wyspą
  • ciekawość wszystkiego, bo bez niej nie da się przyciągnąć kreatywnych współpracowników.

Książka została objęta patronatem medialnym portalu Signs.pl.

Źródło: Wydawnictwo Arkady

www.arkady.eu

Dodatkowe informacje:

Miles Young, Ogilvy o reklamie w erze cyfrowej
Tłum. Michał Zagrodzki
Wydawnictwo ARKADY
Warszawa 2018, 288 s.
Format 19,5 x 25 cm, Oprawa broszurowa
Cena detaliczna 79 zł

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy numer OOH magazine już na rynku
Na rynek trafił już najnowszy numer OOH magazine, niebawem pojawi się na biurkach marketingowców w całej Polsce. Z jego zawartością będzie można zapoznać się także 18 i 19 września podczas targów reklamy FestiwalMarketingu.pl w EXPO XXXI Warszawa.
Nowy Raport Dostawców z katalogiem targowym już na rynku
Kolejny Raport, który ukazał się na rynku, to jednocześnie katalog targowy największej w drugiej połowie roku imprezy branżowej – FestiwalDruku.pl. Na kolejnych stronach magazynu znajduje się szerokie kompendium informacji i zestawienie dostawców mediów i maszyn sektora poligrafii reklamowej. A na żywo będzie ich można spotkać już 18-19 września w EXPO XXI Warszawa.
Poradnik: Skuteczne działania w mediach społecznościowych
Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów,...
E-book: Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?
Według danych Eurostatu w 2018 roku aż 87 proc. obywateli UE korzystało z internetu, a z tej grupy 69 proc. dokonało tam zakupów. W efekcie e-konsumenci stanowią już 60 proc. mieszkańców krajów Wspólnoty, a co trzecia osoba w Unii kupuje poza krajem zamieszkania. Zdaniem firmy technologicznej e-point, obecna faza rozwoju e-commerce w Europie to najlepszy czas...
Raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery
Na czym polega antropomorfizacja marki? Czego tak naprawdę poszukują konsumenci i jak kształtują się trendy społeczno-technologiczne na najbliższe lata? Darmowy raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery ma pomóc w dostosowaniu strategię firmy do najnowszych trendów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764