logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ogilvy stworzyło żywą czcionkę, by razem z WWF przeciwdziałać wymieraniu zwierząt

  PR 26.05.2023, przeczytano 600 razy
ilustracja

Ogilvy we współpracy z Ogrodem Zoologicznym w Lizbonie stworzyło kampanię dla WWF przy wsparciu Associação Natureza Portugal, która ma być ostrzeżeniem przed postępującą utratą różnorodności biologicznej na naszej planecie. Motto kampanii brzmi „Żywa czcionka, zrodzona dla ochrony życia wszystkich zwierząt”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ogilvy-stworzylo-zywa-czcionke%2C-by-razem-z-wwf-przeciwdzialac-wymieraniu-zwierzat,400158,artykul.html

Jak wskazują naukowcy, stoimy w obliczu szóstego masowego wymierania zwierząt. Nasza planeta w alarmującym tempie traci swoją bioróżnorodność i coraz więcej gatunków jest zagrożonych wyginięciem. Aby zwrócić uwagę na ten palący problem środowiskowy i pozyskać fundusze na ochronę umierających gatunków naszej fauny, zespół Ogilvy z Lizbony stworzył specjalną czcionkę typograficzną – Endangered Typeface, której każda z liter reprezentuje dany zagrożony gatunek zwierzęcia.

ilustracjastrzałka

Razem możemy napisać inną historię

Czcionka jest bezpośrednio powiązana z bazą danych „Czerwonej księgi gatunków zagrożonych” – publikowaną przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody (IUCN), która ocenia globalny status zagrożenia wyginięciem wszystkich gatunków na naszej planecie. Jeśli liczba osobników danego gatunku zmniejsza się, kolor czcionki się rozjaśnia, stopniowo niknąc. Każdy z nas może temu przeciwdziałać, wspierając WWF, która wspiera zagrożone gatunki zwierząt. Wystarczy, że wejdziemy na stronę Endangered Typeface i pobierzemy czcionkę, przekazując datek. Projekt nie tylko pozwala nam śledzić skalę zmian, jeśli chodzi o liczbę zagrożonych wymarciem osobników danego gatunku, lecz także jest użyteczny w naszej codziennej pracy. Aby rozpowszechnić akcję, jej twórcy zachęcają do użycia tego kroju pisma w przekazywaniu informacji o akcji dalej, by zaangażowała w pomoc więcej ludzi, którym leży na sercu dobro planety.

ilustracjastrzałka

– Tą kampanią w prosty i jednocześnie wyrazisty sposób mogliśmy szeroko przedstawić alarmującą liczbę gatunków zwierząt na skraju wyginięcia. Tym, co chcieliśmy osiągnąć dzięki temu projektowi, jest skłonienie ludzi do przemyśleń oraz do wspierania i rozpowszechniania wiedzy o tym problemie – bo jest on bardziej znaczący, niż nam się wydaje – mówi Miguel Ralh, CEO BAR Ogilvy.

Działając wspólnie, możemy napisać inną historię. Pobierz czcionkę i nie pozwól, by któryś z gatunków zniknął z naszej planety na zawsze.

Źródło: Ogilvy

www.ogilvy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764