logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oglądalność PKO Bank Polski Ekstraklasy wzrosła w pierwszej części sezonu

  PR 30.01.2020, przeczytano 591 razy

Średnio 1,13 mln widzów śledziło na żywo przed telewizorami pojedynczą kolejkę PKO Bank Polski Ekstraklasy rozegraną dotychczas w sezonie 2019/2020. To o 37% więcej niż rok temu. Taki wynik był możliwy głównie dzięki utrzymaniu wysokiej oglądalności w Canal+, otwarciu na telewizję publiczną i znaczącemu wzrostowi oglądalności w serwisach online. Co ważne, w niemal każdy weekend mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy wygrywały pod względem oglądalności z transmisjami z lig zagranicznych. To m.in. efekty rozgrywania spotkań od piątku do niedzieli, a także w poniedziałek, by uniknąć nakładania się terminów. Jednocześnie coraz większą popularnością cieszą się kanały własne Ekstraklasy, w tym platforma streamingowa Ekstraklasa.TV i profile w mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ogladalnosc-pko-bank-polski-ekstraklasy-wzrosla-w-pierwszej-czesci-sezonu,385505,artykul.html

Prawa do transmisji wszystkich meczów w sezonie 2019/2020 ma Canal+, będący głównym nadawcą ligi już od ponad 20 lat. To właśnie za pośrednictwem tej stacji można było śledzić wszystkie piłkarskie spotkania. Jeden mecz Ekstraklasy rozgrywany do końca roku w sezonie 2019/2020 obejrzało średnio 89,5 tys. widzów w Canal+, Canal+ Sport, nSport+ czy dedykowanym rozgrywkom najwyższej ligi w Polsce – Canal+ Sport 3. Najwięcej widzów w płatnej telewizji zgromadził mecz 1. kolejki między ŁKS Łódź a Lechią Gdańsk, który obejrzało 204 tys. widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się spotkania: Lech Poznań-Śląsk Wrocław z 4. kolejki z widownią na poziomie 185 tys. i Arka Gdynia - Legia Warszawa – 164 tys. widzów w 14. kolejce.

Za sprawą rekordowych kontraktów telewizyjnych podpisanych przez Ekstraklasę pod koniec 2018 roku, w sezonie 2019/2020 ligowe rozgrywki można oglądać również na kanałach otwartych Telewizji Polskiej. TVP nabyła bowiem prawa do pokazywania jednego topowego meczu Ekstraklasy w kolejce. Do 20. kolejki jedno spotkanie transmitowane w telewizji publicznej obejrzało średnio 412 tys. widzów. Największą popularnością cieszył się mecz Wisły Kraków i Lechii Gdańsk w 17. kolejce, który przyciągnął przed ekrany 685 tys. kibiców. Ponad 600-tysięczną widownię zgromadziły jeszcze dwa spotkania Legii Warszawa – z Górnikiem Zabrze w 15. kolejce (624 tys. widzów) i z Lechem Poznań w 12. kolejce (616 tys. widzów).

- Główny nadawca Ekstraklasy Canal+ utrzymuje wysoką oglądalność piłkarskich rozgrywek w płatnej telewizji i kanałach online. Jednocześnie otwarcie na telewizję publiczną w ramach nowych kontraktów mediowych pozwoliło skokowo zwiększyć liczbę widzów Ekstraklasy. W rezultacie każda kolejka PKO Bank Polski Ekstraklasy rozegrana w tym sezonie to nie tylko dziesiątki tysięcy kibiców na trybunach – gdzie zanotowaliśmy prawie 10% wzrostu rok do roku, ale i ponad milion przed telewizorami. A runda finałowa, która niesie ze sobą jeszcze więcej emocji i widzów dopiero przed nami. Można się więc spodziewać, że wyniki oglądalności będą jeszcze rosły – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Jednocześnie dynamicznie rośnie oglądalność rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy w kanałach online. Od sezonu 2016/2017 widownia online w nc+ GO zwiększyła się ponad dziewięciokrotnie. Popularnością cieszą się też spotkania dostępne w TVPSport.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. W pierwszej części sezonu liczba wyświetleń meczów w tych kanałach wyniosła blisko 255 tys. Najchętniej oglądane było starcie Legii Warszawa z Lechem Poznań (32 tys. wyświetleń). Drugą lokatę zajęło spotkanie 1. kolejki - Wisła Kraków-Śląsk Wrocław (19,5 tys. wyświetleń). Na ostatnim miejscu podium znalazł się mecz 13. kolejki, tj. Legia Warszawa-Wisła Kraków (19 tys. odsłon).

- Na przestrzeni lat widać wyraźnie, jak zmieniają się upodobania widzów w kontekście platform, na których chcą oglądać mecze. Kiedyś telefon był tylko „dodatkowym ekranem” wykorzystywanym podczas oglądania transmisji w telewizji. Dziś – obok tabletu i komputera - coraz częściej staje się miejscem, w którym śledzimy mecz. Odpowiadając na te trendy, Ekstraklasa inwestuje też we własne serwisy. W zeszłym roku uruchomiliśmy innowacyjną platformę streamingową rozgrywek - Ekstraklasa.TV, która pozwala nam dotrzeć do kibiców na całym świecie. Nowy serwis bardzo szybko zyskuje na popularności i w przyszłości może okazać się ciekawym narzędziem w procesie dystrybucji  praw mediowych – dodaje Marcin Animucki.

Ekstraklasa.TV ruszyła pod koniec sierpnia 2019 roku. W niecałe 5 miesięcy od startu platforma zanotowała blisko 6,3 mln odsłon i liczy dziś 130 tys. zarejestrowanych użytkowników. Tylko do końca października użytkownicy wykupili blisko 2,7 tys. subskrypcji na mecz, miesiąc lub sezon i obejrzeli łącznie prawie 4 mln minut materiałów wideo.

Bardzo ważnym kierunkiem dla Ekstraklasy jest też zwiększanie puli materiałów meczowych dostępnych na kanałach ligi w social mediach. Wszystkie treści wideo dotyczące rozgrywek zamieszczone na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie w tym sezonie zanotowały 39,2 mln wyświetleń wobec ponad 20 mln przed rokiem. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się 30-sekundowe akcje meczowe, czyli powtórki bramek, które na Twitterze, YouTube i Instagramie były dostępne po raz pierwszy. Na wszystkich kanałach ligi liczba wyświetleń akcji meczowych przekroczyła 14,6 mln, a zamieszczone w tych serwisach posty z akcjami meczu zostały wyświetlone blisko 27,3 mln razy. Najchętniej oglądane powtórki zanotowały odpowiednio: na Facebooku 286 tys. wyświetleń, na Twitterze 87 tys. wyświetleń, na YouTube 80 tys. odsłon, a na Instagramie 54 tysięcy. Tylko na YouTube dla fanów z zagranicy dostępne były 2-minutowe skróty meczowe, które zanotowały 1,5 mln wyświetleń.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764